Minkä ikäisenä tytöt tykkää helmien pujottelusta? ennen 3v? Olisko tykätty lahja?
Katsoin kivaa pikku myy -helmilaatikkoa kaupassa. Siinä oli sellasa suht iso reikäisiä puuhelmiä ja narua. Minkä ikäisenä teillä on tytöt innostunut pujottelusta?
Kommentit (4)
En antaisi kuin ehkä 5-vuotiaalle. Itse muistan askarrelleeni helmistä koruja yms. ala-asteella. 7 v ->
ja saikin helmiä pujoteltua kun annoin kokeilla isoveljen helmillä. Vahtimatta en uskalla niitä antaa, saattaisi työntää vaikka nenäänsä. Sellaiseen jäykkään muovinaruun on helppo pujottaa ilman neulaa. Minäkin luulin että vasta isompaa kiinnostaa, mutta poika oli saanut pujotella helmiä kerhossa vajaa 4-vuotiaana, ja tykkäsi niin että halusi omat helmet. Ei kyllä ripusta niitä itselleen kaulaan, antaa minulle tai leikkii käärmettä hetken ja sitten purkaa nauhan.
Helsingissä Virike-Aitta myy erilaisia pujottelupakkauksia, joihon kuuluu ns. pitkä kengän nauha, puinen neula ja isoja n. 3 cm halkasijaltaan olevia puuhelmiä (kukkia, lehtiä, tuhatjalkaisen osia jne.) Oikeastaan vasta nyt lähempänä 3-vuotta tyttö on alkanut itse saamaan langan tälläisen ns. helmen läpi. (www.haba.de -> Threading games)
mutta voin kyllä lämpimästi suositella niitä hama-helmiä, joita laitetaan eri muotoisille muovialustoille ja sitten aikuinen silittää ne silitysraudalla lopuksi.
Tosin kolmevuotias on kyllä vieläaika pieni,ellei sitten ole kovin näppärä ja ymmärtää, ettei niitä helmiä laiteta suuhun.