Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KULTAINEN 60-LUKU UUSIVUOSI

01.01.2006 |

Kokeilen tässä alottaa uutta pinoa.(jota en vielä kertaakaan ole tehnyt). Joulunajan pino oli niin hirveän kaukana.

Joku kirjotteli teistä maidontulosta/lypsämisestä, niin aattelin laittaa korteni kekoon.

Meillä poika oli pari päivää lastenosastolla sokereitten takia ja tietysti pulloruokinnalla. Sitten oltiin osastolla yksi vuorokausi harjoittelemassa imetystä. Minulla jokaisen kuuden aikana maito on noussut vasta kolmantena päivänä eli on annettu lisä ruokaa pullosta osastolla ettei paino laske liikaa.

Kotiin lähtö päivä lapsi oli keltainen mutta bilirubiini arvot oli laskemaanpäin niin päästiin kotiin. Mutta sanottiin että ei saa päivällä nukuttaa liian pitkiä jaksoja kerralla.

Mutta tää meidän herra päätti että tissistä tulee liian hitaasti maitoa. Ottaa kiinni ja kun ei maito virtaa samantien kurkkuun niin alkaa armoton huuto. Joten ostin ainun sähkökäyttöisen pumpun.

Nyt olen sitten lypsänyt kolmesta viiteen kertaa päivässä 100-210ml ja muuten on saanut tuttelia lisäksi. Välillä on yritetty imettää mutta silloin on tarvinnut aluksi syöttää pullosta ainakin 100mliä. Tää on nimittäin tulista sorttia, pari kertaa kun äännähtää niin jos heti ei olla palvelemassa ja maito virtaa suuhun huutaa kuin henkee vietäs.

Muita olen täysimettänyt 3-6kk ja edelliseltä lopetettiiin tissi vasta1v10kk muut on ollu 11-15kk.

Mutta en vielä ole ihan romukoppaan heittänyt ajatuksesta imettää siksi olen vielä lypsänyt. Poika on nyt reilut viisi viikkoa ja syö kerrallaan 100-120 ml ja sen jälekeen pitää puolen tunnin - tunnin tauon ja syö sen jälkeen saman määrän. Eli kun herää niin parin tunnin päästä käy seuraavan kerran nukkumaan uudestaan mutta nukkuu sitten yleensä 4-6 tuntia . Yöllä herää välillä kerran riipuu siitä moneltako on käynyt nukkumaan.

No eiköhän tässä nyt tullut tekstiä ihan riitävästi tarvii ruveta siivoomaan kun huomenna tulee yhden lapsen synttäri kavereita. Hyvät uudet vuodet kaikille.

terveisin Ukule ja poika 5,5vk

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloittelin sen makailemalla vauvan kanssa tissi neidin suussa sängyssä. Muutaman raketin sentään näin, kun mies avasi makuuhuoneen sälekaihtimet. Tämä on tätä vauvaelämää... :)

Sentään neiti nukahti sitten puoli yhden aikoihin suuremmin kiljumatta, suoritti kiljumiset jo isälleen tuntia aiemmin. ;) Nukahtaminen on siis Solin mielestä ihan kamalaa ja sitä vastaan pitää taistella ankarasti ja ainakaan enne puolta yötä moinen ei edelleenkään käy päinsä. :P Sitten tuo heräilikin taas kolmen ja kuuden jälkeen syömään ja aamuherätys oli kymmenen aikoihin. Eli hyvän mittaiset ovat neidin unet, mutta voi kun alkaisivat edes pari tuntia aikaisemmin...

Kiva, kuulla Ukule sinunkin kuulumisiasi. :) Vaikka kaikki ei ihan piirustusten mukaan mennytkään.. No, kenelläpä ne menisivät. :P Kiva kuitenkin, että olette nyt onnellisesti kotona ja pääsääntöisesti kaikki on hyvin. :)

Imetys tuntuu kyllä olevan aika monelle hankalasti toimiva asia. Itse olen nyt tosi onnellinen, kun se lopulta alkoi sujua. Meni opettelussa tosin pari kuukautta... No joo, kyllähän meillä se sairastuminen sotki asioita pahiten. Mutta kyllä minun mielestäni teillä on ihan toivoa päästä enemmälle imetykselle, kun sinulla maitoa kuitenkin tuntuu riittävän. :) Eikä tuossa osittain äidinmaitoa osittain tuttelia -ruokavaliossakaan kai mitään vikaa ole, jos vain jaksat lypsää ja yrittää välillä imetelläkin.

Minä aina imetin alussa (sairaalassa ja sieltä pääsyn jälkeen) hetken aikaa ja sitten neiti vasta sai pullon suuhun Siitä sitten vähitellen oma maito alkoi nousta paremmin ja paremmin ja nyt olemme käytännössä täysimetyksellä. Joskus iltaisin menee 40-100 ml vastiketta ja sekin tuntuu olevan tarpeen vain kakan irrotukseen. ;) Tosin meillä neiti on koko ajan ollut onnellisempi tissi suussaan eli pullo on ollut välttämätön paha.

Mutta taidan painua keittiöön kesäkurpitsalasagnea väsäämään. Jos vaikka joskus saisi sitten sitä herkkua syötyäkin. Nams!

Alkavaa vuotta...

-kirahvi ja Soli-

Vierailija
2/10 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki hyvät lupaukset on tarmokkaasti aloitettu, heh, ainakin kävin jo lenkillä.

Muuten täällä menee ihan entiseen hyvään malliin. Valio nukkuu ihan hyvin, välillä paremmin ja välillä huonommin. Täysimetyksellä on pärjätty ja yölläkin ruoka maistuu yleensä kerran tai kahdesti, joskus useamminkin. Ajattelin aloittaa kiinteät vasta ½ vuoden tietämissä, kun tää on aika helppoa näin :)

Mukava kuulla Ukelenkin kuulumisia ja onneksi kuulostaa nyt menevän ihan mukavasti. Ei minustakaan kannata heittää vielä toivoa imetyksestä, mutta aikamoista sinnikkyyttä se vaatii, joskus vauva tosiaan huomaa sen pullon helpommaksi. Kuulostaa kuitenkin, että maitoa tulee ihan hyvin. Kannattaa vaan sitkeästi yrittää sitä imetystä, tsemppiä! Kummallista tuo maidontuotanto, lypsin 60 ml yhdestä rinnasta tässä eräänä aamuna. No, hetken päästä vauvalla oli nälkä ja tarjosin epähuomiossa sen juuri lypsetyn puolen, mutta siitä söi tyytyväisenä ja nukkui 2½ tuntia päälle, joten kaipa sieltä maitoa kuitenkin tuli.

Valion strategiset 4 kk mitat olivat 6670g ja 64 cm, samankokoinen sisko oli ½v....

Tulkaahan kertomaan kuulumisia!

Pääsky ja Valio

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herranjestas,

Kyllä tuntuu taas hullulta kirjoittaa uusi vuosiluku...

Eli todella onnekasta uutta vuotta toivotan kaikille 60mppisille!!

Täälä on vuosi vaihtunut ihan mukavasti. Pikkuhiljaa alkaa löytämään sen " jonkin" mitä olen kaivannut, että oppii nauttimaan pienen vauvan äitiydestä. En tarkoita tätä sillä, että en olisi ennen nauttinut, mutta kokoajan on vaivannut sellainen ylenpalttinen ja liioitellut huolehtiminen, että miten tässä selvitään ja vähän niinkuin pelko persuksissa lähdetään jokaiseen päivään/yöhön. Mutta nyt on vähä helpottanut- ei paljoa mutta vähän. En tiedä mistä juontaa juurensa moinen hermoilu- onhan tässä jo yksi lapsi kasvatettu lähes 10 vuotiaaksi, mutta ehkä mulla on vielä hormoonit hyrränneet turhan voimakkaasti..tai sitten tää enteilee jotain paniikkihäiriön tapaista (TOIVOTTAVASTI EI!)

Toi mun 120 ml pumpattu maitomäärä, ei välttämättä ole mikään vakio. Sanoisin, että edellisestä syötöstä kuluneesta ajasta riippuen määrä on tosiaan 40-ton 120 ml.Mitä vähemmän on aikaa syötöstä sitä vähemmän mä saan pumpattua siitä rinnasta.

Ehkäpä se tosiaan riittäisi neidille, mutta en oikeen itse tunnu luottavan siihen..Paljonkohan nää tän ikäset tarttee maitoa päivässä? toi Ukulen pojan määrä tuntuu hurjan isolta..

Kasperiinalle toivon voimia. Uskon, että koville ottaa kun entinen auringonpaiste onkin muuttunut kiukkupussiksi. Ehkä aika muutta tilanteen.

Pääskyllä on jo NIIN iso poika tuo Valio. Kateeksi käy.

Meidän pitäisi tänää päättää tuo neidin nimi, kun kummi kirjailee nimen kastemekkoon. Kai se Sissi sitten on.. muut nimet (3 yhteensä) vielä täysin hakusessa.

Huomena on jälkitarkastus. Ja kaikenmaailman lääkärikontrolleja koko viikko.

Hauskaa vuodenalkua koko poppoolle!

terv. Helinä ja Sissi 6 vkoa

Vierailija
4/10 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahdottomia. Niitten mielestä se ei pysty syömään niin paljoa. Mutta suusta se alas menee eikä hirveästi pulauttele. Tosin vaippa on kyllä joka kerralla hirveän märkä ja kakkaakin tulee reilusti. syntymä paino oli 3410 ja viisi viikkoisena painoi 4400. Nyt on 6,5 vk tuossa aijemmin muisti petti.

minulla ei ole mitään aavistusta paljonko tuon ikäset yleensä syö kun muut on syöneet pelkkää rintaa.

ukule+poika 6,5vk

Vierailija
5/10 |
01.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin imetystukilistalta tälläisen sivun, josta voisi ola apua. Siis en tarkoita painostaa enkä muuta, sivulla vain on vauvan ruoantarpeesta ym. :)

http://www.imetystukilista.net/faq/lisamaid.php

Toivottavasti oma olosi ja paniikkioireet helpottaisivat...

Se muuten on ihan normaalia, että eti syömisen jälkeen rinnat ovat tyhjemmät. :) Minä en saa syötön jälkeen pumpulla irti kuin ehkä teelusikallisen, jos hyvin käy... Aamulla tietty nukkumisen jälkeen rinnat ovat kaikkein täysimmillään. Mutta tuo Imetystukilistan arvioiden mukaan tuo 120 ml riittäisi Sissille kertasyötöksi varmaan mainiosti...

Ja Sissi on ihana nimi. :)

Vierailija
6/10 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkas elämä sujuu? Pino löytyi jostain toooosi kaukaa... :)

Solilla oli eilen illalla taas joku ihme vatsapöpö. Kakkasi ainakin neljä kertaa ja taas lopulta iha läpinäkyvää geeliä... No, ei onneksi tänään ole enää moista oiretta näkynyt. Tosin vähän on neiti väsyneen oloinen, valvoi kyllä eilen taas puoli kahteen. :P Nyt nukkuu pihalla pitkiä päikkäreitään.

Itse sain taas ommeltua kestovaipan eilen. Olen ihan höpsähtänyt. Noita on niin kiva tehdä... Tilasin kasan kankaita nettipuodeita, että voin sitten tosissani alkaa thtailla vaippoja. :) Kukahan niitä kaikkia sitten käyttäisi. ;) No, imuihin jne. nyt alussa keskityn, niille kyllä piisaa käyttöä. Ja meillä tosiaan asuu suurpissaaja, joten vaippaa saa vaihtaa tiheään.

Minä odotan jo jännityksellä ensi viikon lääkärineuvolaa. 4 kk neuvola, vaikka oikeasti Soli täyttää 4 kk vasta viikon kuluttua siitä... Täällä on aika paha lääkäripula.

Tulkaapa kertomaan taas mitä kuuluu... Onko ongelmiin löytynyt ratkaisuja?

Mukavaa päivänjatkoa kultaset!

-kirahvi ja Soli-

Vierailija
7/10 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitkeällä tuulella ja nostan vielä tämän kerran...

Vierailija
8/10 |
03.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaston siivouksesta aivan piipussa rentoudun tässä hetken...

Meillä on isi isyyslomalla tän viikon, joten arki on ollut toisenlaista, tosin VAlion kanssa on kyllä aika vaivatonta muutenkin. Hän on ilahduttanut meitä koomisilla ryömimisyrityksillä, kädet ja jalat pelaa mallikkaasti, mutta jotain yhteispelissä vielä mättää, kun tuloksena on vain kiukkua eikä etenemistä!

Yöllä taas ruokailtiin, taisi kuplia masussa, kun alkuyö meni syötellessä ja vasta kahden jälkeen alkoi pitempi unipätkä. Onneksi Valio nukahtaa heti syötyään, vaikka heräilisikin useasti :)

Minä olen myös ihan höyrähtänyt kestovaippoihin, en kyllä voi kuin ihmetellä miten helposti ja vaivattomasti ne toimii. EN olisi ikinä uskonut etukäteen...

Mitäpä muille vauvoille ja äideille kuuluu?

Mukavaa viikkoa,

Pääsky ja Valio

Vierailija
9/10 |
04.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ensi viikolla alkaa koulut ja kerhot, olen ihan helisemässä tämän mukulalauman kanssa. Omien lisäksi siskonkin muksut hoidossa, kun joutuu sisko olemaan töissä. Lisänä ristiäisvalmistelut painaa päälle. Lisäksi pikkumiehellä on aikamoiset iltavikinät, jos ei koko ajan saa olla sylissä. Hoitele siinä sitten muut lapset vauva kainalossa. Mutta se ruikutuksesta, meillä on siirrytty 4-5h syöttöväleihin, mikä helpottaa menoa huomattavasti.

Täytyy taas mennä, taitaa olla talo luhistumassa, lisäksi olen niin huono näppäilemään yhdellä kädellä tekstiä, ajatus kun juoksee paljon nopeammin.

t. Triina ja pikkumies tasan 2kk

Vierailija
10/10 |
05.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas Triinalla sutinaa :) nostan hattua, täällä on auvoisen rauhallista, mieskin isyyslomalla!

Valio jatkaa ponnekasta pyörimistä, yölläkin valitettavasti, joten viime yö piti sisällään pari käännöstä takaisin kyljelleen.

Mitäs mammoille kuuluu?

Pääsky