Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joiden 18v täyttäneet asuvat vielä kotona, millaisia rajoja laitat lapsellesi?

Vierailija
07.07.2011 |

tai siis teinillesi? vai annatko hänen jo ihan itse päättää ihan kaikesta?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse päätetään asioista ja kannetaan päätöksistä vastuu. Ei kotona asuminen vaikuta teinin kykyyn tehdä päätöksiä.

Jos taas käytäntöjä tai velvollisuuksia mietitään, niin tietysti teinin pitää ilmoittaa suurinpiirtein missä menee, ja milloin on tulossa ja menossa, ja osallistua omalta osaltaan kotitöihin. Kavereita saa tulla käymään ja voi itse mennä käymään kavereilla, kunhan kertoo etukäteen ja huomioi, jos joskus on huono aika vierailulle.

Ja joko koulussa pitää käydä tai sitten maksaa pientä korvausta asumisesta.

Vierailija
2/3 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että itse päätetään asioista ja kannetaan päätöksistä vastuu. Ei kotona asuminen vaikuta teinin kykyyn tehdä päätöksiä. Jos taas käytäntöjä tai velvollisuuksia mietitään, niin tietysti teinin pitää ilmoittaa suurinpiirtein missä menee, ja milloin on tulossa ja menossa, ja osallistua omalta osaltaan kotitöihin. Kavereita saa tulla käymään ja voi itse mennä käymään kavereilla, kunhan kertoo etukäteen ja huomioi, jos joskus on huono aika vierailulle. Ja joko koulussa pitää käydä tai sitten maksaa pientä korvausta asumisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on ärsyttävää asua sellaisen ihmisen kanssa joka ei ilmoita mitään että missä menee ja koska tulee.

Sama koskee kaikkia perheenjäseniä niin lapsia kuin aikuisia. Mieti nyt kun esim. tapetusta ihmisestä tehdään katoamisilmoitus vasta viikkojen kuluttua kun on ollut sallittua viipyä päiviä pois kotoa ilmoittamatta.

Ei se nyt sitä tarkoita että jos lähtee shoppailemaan että pitää etukäteen ilmoittaa kaikki kaupat missä meinaa käydä. Mutta se tarkoittaa sitä että ilmoittaa että tuleeko kotiin lounaalle vai syökö kaupungilla. Varsinkin jos on tapana tehdä iltaisin ruokaa ja syödä yhdessä.

Jos vaikka asuisin kimpassa kaverin kanssa, jota olen myös nuotempana tehnyt niin on erittäin kohteiasta ilmoittaa että tuleeko kotiin yöksi vai ei, ettei tarvitse olla huolissaan.