Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanoisitte työ`kaverilleni`tässä tapauksessa?

Vierailija
06.07.2011 |

Olen sairas, pomo tiesi sen jo kun palkkasi minut. Vastuskyky huonompi kuin ns normaalilla, joten on sairastettu flunssa muutamaan otteeseen, on ollut poskiontelontulehdusta, vatsatautia yms...

niin tämä rakas, hyvin vittumainen työkaveri huomattaa jatkuvasti kuin hän ei ole ollut työurallaan kuin muutaman päivän pois töistä. Tämä lause kuuluu aina kun olen ollut sairaslomalla!! ja kuulen sen monesti.

Kuinka hänen lapset EI ole koskaan olleet kipeinä, mitä en kyllä usko. Eli yrittää syyllistää minua kun olen ollut sairaana.

Kerran oli hyvin lähellä etten oikeasti huutanut hänelle, kun pinna paloi! Olimme olleet lapsen kanssa sairaalassa tutkimuksissa kun hänen munuaisissa on vikaa.

Päätin että kun tämä akka sanoo vielä kerran sen kirotun lauseen, otan työsuojeluun yhteyttä kiusaamisesta. Onko ok?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin haluan tietää miten vastustuskyky hoidetaan kuntoon. Lapsellani on sairautensa vuoksi alentunut vastustuskyky. Ja ihan lääkärit näin ovat sanoneet. Eivät ole kyllä kertoneet miten se hoidetaan kuntoon, ehkä av-mammojen kuningatar tietäisi senkin?

Vierailija
2/20 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät koskaan ajattele sitä ihmistä, joka sinne töihin joutuu jäämään ja kenties raatamaan joka kerta tuplamäärällä töitä!

Kyllä se vaan pirun katkeraksi tekee, kun raadat AINA siellä töissä kuin hullu ja saat käteen saman palkan kuin sekin, joka on jatkuvasti vain kotona! Olkoot syy sitten mikä hyvänsä!

Kyllä tähän pitäisi tulla vaikka edes joku hyvityssysteemi, että jos olet aina töissä niin saisit jonkun extra-bonuksen tms. siitä hyvästä.

Itse olen tällainen, joka on tuskin koskaan pois ja työkavereista suuri osa ihan jatkuvasti sairaslomilla!

Ymmärrän toki, että joillain vain tulee niitä sairauksia, mutta se on TODELLA väärin, että he saavat sitten saman palkan kuin minä, joka raadan aina heidänkin työnsä varsinkin jossei sijaisia saada.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät koskaan ajattele sitä ihmistä, joka sinne töihin joutuu jäämään ja kenties raatamaan joka kerta tuplamäärällä töitä! Kyllä se vaan pirun katkeraksi tekee, kun raadat AINA siellä töissä kuin hullu ja saat käteen saman palkan kuin sekin, joka on jatkuvasti vain kotona! Olkoot syy sitten mikä hyvänsä! Kyllä tähän pitäisi tulla vaikka edes joku hyvityssysteemi, että jos olet aina töissä niin saisit jonkun extra-bonuksen tms. siitä hyvästä. Itse olen tällainen, joka on tuskin koskaan pois ja työkavereista suuri osa ihan jatkuvasti sairaslomilla! Ymmärrän toki, että joillain vain tulee niitä sairauksia, mutta se on TODELLA väärin, että he saavat sitten saman palkan kuin minä, joka raadan aina heidänkin työnsä varsinkin jossei sijaisia saada.

Mutta tämähän ei ole näiden "alati sairaiden" ongelma koskaan, ja on ihan turha odottaa hetkeäkään, että koskaan edes kiitosta saisi.

Vierailija
4/20 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät koskaan ajattele sitä ihmistä, joka sinne töihin joutuu jäämään ja kenties raatamaan joka kerta tuplamäärällä töitä!

Kyllä se vaan pirun katkeraksi tekee, kun raadat AINA siellä töissä kuin hullu ja saat käteen saman palkan kuin sekin, joka on jatkuvasti vain kotona! Olkoot syy sitten mikä hyvänsä!

Kyllä tähän pitäisi tulla vaikka edes joku hyvityssysteemi, että jos olet aina töissä niin saisit jonkun extra-bonuksen tms. siitä hyvästä.

Itse olen tällainen, joka on tuskin koskaan pois ja työkavereista suuri osa ihan jatkuvasti sairaslomilla!

Ymmärrän toki, että joillain vain tulee niitä sairauksia, mutta se on TODELLA väärin, että he saavat sitten saman palkan kuin minä, joka raadan aina heidänkin työnsä varsinkin jossei sijaisia saada.

Entisessä duunissa kollega oli koko ajan (n. 1/3 vuodesta). Tosin tiedän, että hän oli oikeasti sairas. Siitä huolimatta ärsytti tuurata toista AINA, varsinkin kun hän tuntui asennoitumaan asiaan aika kevyesti.. (eli no kyllähän "Maija" voi sen tehdä, kun hän on poissa)

En koskaan sanonut sairastelusta työkaverille, enkä todella olisi itselleni vastaavaa sairastelua toivonut. Mutta rehellisesti: kyllä otti pannuun aina tuurata toista.

Vierailija
5/20 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuuraan työkaveria, jolla on joka vuosi låhes tasan 60 sairaslomapäivää. Siis se maksimi, jonka jälkeen ei enää saisi täyttä palkkaa. Teen siis kärjistäen 11 kuukaudessa 14 kuukauden työt, hän 8. Samaa palkkaa saamme.

Vierailija
6/20 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun usein nämä saikulla olevat hehkuttavat asiaa tyyliin "ihanaa kun on pitkä sairasloma, ei tarvi mennä moneen viikkoon töihin".

Facebookissa siis. Ja työkavereita kyseessä...

Eivät sitten ajattele, että MINÄ kyllä joudun sinne töihin menemään ihan samalla palkalla kuin he saavat kotona lojua.

Esim. yhdenkin kaverin jalka on leikattu, on pari kuukautta saikulla. Töihin ei mukamas mitenkään pysty, jutteli juuri vielä että hakee varmaan lisää saikkua, kun jalka välillä vähän jomottaa.

Silti elää täysipainoista elämää, käy kävelyillä ja jopa festareilla monena päivänä tallustelemassa ja tanssimassa!!!!

Mutta töihin ei sitten muka pysty tulemaan!

Kyllä TODELLA ottaa aivoon ja SUURESTI!!!

Vierailija
7/20 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok. Hänen ei kuulu aukoa sulle päätään, hän ei ole sun työnantaja.

Vierailija
8/20 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut olla täytyykin olla seuraavalla kerralla.

Vierailija
9/20 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää syyllistää mutta sun valinta syyllistytkö vai et.

Mä varmaan vastaavassa tilanteessa, esim kun selittää kuinka hänen lapsensa eivät ole koskaan olleet kipeinä, alkaisin jotain että ihan tosi, voi sua onnellista, kunpa munkaan lapset ei olisi koskaan kipeinä. Saat kyllä olla tosi onnellinen tuosta ja sitten selittäisin seikkaperäisesti lapseni mahatautia/flunssaa whatever.

Vierailija
10/20 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut olla täytyykin olla seuraavalla kerralla.

Vierailija
11/20 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä ensin pitäisi tehdä itse jokin ele asian selvittämiseksi eikä suoraan työsuojeluun ottaa yhteyttä kiusaamisesta.

Jos hän ei siis ole puhunut mitään suoraan sinuun liittyvää, mutta "sattumalta" vain maininnut, niin voi olla ettei työsuojelu voi mitään asialle.

Vierailija
12/20 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä sun pitäisi ensin sanoa sille sun työkaverillesi asiasta, ennen kuin otat yhteyttä työsuojeluun. Selvität sille asian ihan rehellisesti ja suoraan, ja sanot että pahoitat mielesi hänen sanomisistaan. Jos työkaverisi vielä senkin jälkeen avautuu sun poissaoloista, niin sitten ehkä voisi jo esimiehellekin asiasta mainita.

Vierailija
13/20 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö poskiontelotulehduksen takia olla pois töistä? En ole huomannut olla täytyykin olla seuraavalla kerralla.

mulla oli poskiontelontulehdus, mulla oli kuumetta joku 39 astetta ja kauhea pääkipu. "Huomasin" olla pois töistä.

Vierailija
14/20 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mainitse asiasta hänelle suoraan. Ja voihan se olla, että häntä harmittaa, jos joutuu tekemään sinun tehtäväsi, kun olet poissa. Ei se oikeuta huomautteluun, mutta voisi olla yksi selitys.

Vierailija
15/20 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mua ketuttaa et meillä on sun lisäksi muitakin alati sairaita.Huono vastustuskyky ei ole oikeutus lusmuilla töistä ja sä olet omien lomies lisäksi pois lasten sairauksien vuoksi ja kaikki täydellä palkalla.Pitäisköhän mun hakea saikkua aina samaan aikaan sun kans,ei kun en mä voi koska en halua hyväks käyttää muita.Hoida ittes ja v.kykys kuntoon niin ei tartte itkee et muut ei hyväksy sun moraalittomuuttas.

Vierailija
16/20 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja mua ketuttaa et meillä on sun lisäksi muitakin alati sairaita.Huono vastustuskyky ei ole oikeutus lusmuilla töistä ja sä olet omien lomies lisäksi pois lasten sairauksien vuoksi ja kaikki täydellä palkalla.Pitäisköhän mun hakea saikkua aina samaan aikaan sun kans,ei kun en mä voi koska en halua hyväks käyttää muita.Hoida ittes ja v.kykys kuntoon niin ei tartte itkee et muut ei hyväksy sun moraalittomuuttas.

Sinulla taitaa olla huono päivä muutenkin.Kyllä lääkäri osaa katsoa olenko sairas vai "sairas", jos sitä epäilet.

Vierailija
17/20 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et kai ollut ihan tosissasi?

Vierailija
18/20 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko vinkkejä? Mun siskolla on alentunut vastustuskyky, hän "hoitaisi sen kuntoon" riemumielin!

Vierailija
19/20 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisko vinkkejä? Mun siskolla on alentunut vastustuskyky, hän "hoitaisi sen kuntoon" riemumielin!

Vierailija
20/20 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua edelleen kiinnostaa miten vastustuskyky hoidetaan kuntoon? Tiedän että sairauteni sitä heikentää, mutta sairaudesta en vaan pääse eroon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi yhdeksän