Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mille aloille olet hakenut opiskelemaan, mutta et päässyt?

Vierailija
06.07.2011 |

mikä sinusta sitten tuli?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli sitten puheterapeutti. PuTeksi alkujaan halusinkin, mutta en abikeväänä jaksanut lukea pääsykokeisiin joten päätin, että meen vuodeks opiskelemaan sairaanhoitoa ja haen sitten. Ei sinne sitten ihan noin vaan mentykään.

Vierailija
2/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En päässyt. Minusta tuli IT-alalle projektipäällikkö (YTM).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

leikkaussalisairaanhoitajaksi, en päässyt edes haastatteluihin. En päässyt myöskään opiskelemaan kauppikseen ulkomaankaupan linjalle.

Vierailija
4/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisella kerralla olisin päässyt sitä lukemaan, mutta valitsin kätilötyön ja olen siis nykyään kätilö.

Vierailija
5/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

(en ole hakenut kuin yliopistoaloille)

Vierailija
6/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrkijöitä oli 600, pääsykokeen ekaan osaan, jossa oli 60 ihmistä, mutta siihen tyssäsi. Ihan järkyttävät monen päivän koemaratonit tuommoiseen hommaan!

Minusta tuli sitten toistaiseksi suomentaja.

Vierailija
7/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim tänä vuonna otettiin Helsingin yliopistoon 63 sisään, pyrkijöitä oli 370 (joista 174 osallistui pääsykokeeseen.) Katoin tiedot humanistisen tdk:n nettisivuilta.

Vierailija
8/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lääkäri.

Vierailija
9/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin varmaan työtön tälläkin hetkellä.

Sen sijaan tuta- DI minustakin tuli. Ja töitä riittää eikä liksakaan ole huono =)

Vierailija
10/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

niillä pisteillä Turun, Tampereen, Oulun ja Kuopion lääkikseen. Mutta ei - Helsinkiin piti vain pyrkiä...

Olen väitellyt biotieteistä.

Vierailija
11/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikalla valvomassa ollut opettaja purskahti nauruun, kun näki työni :D Ei ole jäänyt traumoja.

Vierailija
12/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä ehtinyt oikein lukea pääsykoekirjoja, kun piti olla töissä. Pääsin seuraavana vuonna lukemaan suomen kieltä, muualle en sinä keväänä hakenut.

Vierailija
13/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä kirjallisuustiedettä.

En kyllä ehtinyt oikein lukea pääsykoekirjoja, kun piti olla töissä. Pääsin seuraavana vuonna lukemaan suomen kieltä, muualle en sinä keväänä hakenut.

äidinkielen opettaja?

Vierailija
14/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain aikoinaan ysillä ammattikouluun kartoittajalinjalle. En päässyt.

Olen nykyään filosofian tohtori (humanistinen ala).

Vierailija
15/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä kirjallisuustiedettä.

mitä töitä noilla koulutuksilla voi tehdä? äidinkielen opettaja?

mutta jos opiskelee suomea ja kirjallisuutta, ja siihen päälle kasvatustieteen opinnot, niin on pätevä opettajaksi.

Se, mihin ammattiin päätyy opiskeltuaan suomea (tai sitä yleistä kirjallisuustiedettä), riippuu aika paljon aineyhdistelmästä ja suuntautumisesta. Mun kaveripiirissä on esim. opettajia (vähemmistö), tutkijoita, toimittajia, verkkosivuvastaavia, tiedottajia, kustannustoimittajia, suunnittelijoita jne. Itse olen kääntäjä.

Vierailija
16/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sinnehän pääsee suunnilleen kaikki halukkaat. Mun tyttökin pääsi, vaikkei lukenut edes pääsykoekirjoja, mutta vaihtoi sitten pääainetta.

Vierailija
17/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutten ole päässyt. Musta tuli IT-konsultti, koulutus DI/KTM/HuK/FM.

Vierailija
18/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa sama juttu, josta täällä joskus kirjoitinkin... KA 4,23 ei tässä kaupungissa riittänyt pääsykokeisiin, 4,25 olis piisannu... Seuraavalla kerralla haen johonki muuhun kaupunkiin ja KUN pääsen sisään niin haen heti siirtoa tänne.

Vierailija
19/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmissa sama juttu, josta täällä joskus kirjoitinkin... KA 4,23 ei tässä kaupungissa riittänyt pääsykokeisiin, 4,25 olis piisannu... Seuraavalla kerralla haen johonki muuhun kaupunkiin ja KUN pääsen sisään niin haen heti siirtoa tänne.

Vierailija
20/21 |
06.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuten varmaan 300 muutakin sinä vuonna, ja Hgin Oikiksen kokeissa olin lukenut 1,5 kirjaa kolmesta - ei riittänyt. TUTA-DI tuli ja ei kaduta yhtään.