Mille aloille olet hakenut opiskelemaan, mutta et päässyt?
Kommentit (21)
En päässyt. Minusta tuli IT-alalle projektipäällikkö (YTM).
leikkaussalisairaanhoitajaksi, en päässyt edes haastatteluihin. En päässyt myöskään opiskelemaan kauppikseen ulkomaankaupan linjalle.
Toisella kerralla olisin päässyt sitä lukemaan, mutta valitsin kätilötyön ja olen siis nykyään kätilö.
(en ole hakenut kuin yliopistoaloille)
Pyrkijöitä oli 600, pääsykokeen ekaan osaan, jossa oli 60 ihmistä, mutta siihen tyssäsi. Ihan järkyttävät monen päivän koemaratonit tuommoiseen hommaan!
Minusta tuli sitten toistaiseksi suomentaja.
Esim tänä vuonna otettiin Helsingin yliopistoon 63 sisään, pyrkijöitä oli 370 (joista 174 osallistui pääsykokeeseen.) Katoin tiedot humanistisen tdk:n nettisivuilta.
Olisin varmaan työtön tälläkin hetkellä.
Sen sijaan tuta- DI minustakin tuli. Ja töitä riittää eikä liksakaan ole huono =)
niillä pisteillä Turun, Tampereen, Oulun ja Kuopion lääkikseen. Mutta ei - Helsinkiin piti vain pyrkiä...
Olen väitellyt biotieteistä.
Paikalla valvomassa ollut opettaja purskahti nauruun, kun näki työni :D Ei ole jäänyt traumoja.
En kyllä ehtinyt oikein lukea pääsykoekirjoja, kun piti olla töissä. Pääsin seuraavana vuonna lukemaan suomen kieltä, muualle en sinä keväänä hakenut.
Yleistä kirjallisuustiedettä.
En kyllä ehtinyt oikein lukea pääsykoekirjoja, kun piti olla töissä. Pääsin seuraavana vuonna lukemaan suomen kieltä, muualle en sinä keväänä hakenut.
äidinkielen opettaja?
Hain aikoinaan ysillä ammattikouluun kartoittajalinjalle. En päässyt.
Olen nykyään filosofian tohtori (humanistinen ala).
Yleistä kirjallisuustiedettä.
mitä töitä noilla koulutuksilla voi tehdä? äidinkielen opettaja?
mutta jos opiskelee suomea ja kirjallisuutta, ja siihen päälle kasvatustieteen opinnot, niin on pätevä opettajaksi.
Se, mihin ammattiin päätyy opiskeltuaan suomea (tai sitä yleistä kirjallisuustiedettä), riippuu aika paljon aineyhdistelmästä ja suuntautumisesta. Mun kaveripiirissä on esim. opettajia (vähemmistö), tutkijoita, toimittajia, verkkosivuvastaavia, tiedottajia, kustannustoimittajia, suunnittelijoita jne. Itse olen kääntäjä.
Mutta sinnehän pääsee suunnilleen kaikki halukkaat. Mun tyttökin pääsi, vaikkei lukenut edes pääsykoekirjoja, mutta vaihtoi sitten pääainetta.
mutten ole päässyt. Musta tuli IT-konsultti, koulutus DI/KTM/HuK/FM.
Molemmissa sama juttu, josta täällä joskus kirjoitinkin... KA 4,23 ei tässä kaupungissa riittänyt pääsykokeisiin, 4,25 olis piisannu... Seuraavalla kerralla haen johonki muuhun kaupunkiin ja KUN pääsen sisään niin haen heti siirtoa tänne.
Molemmissa sama juttu, josta täällä joskus kirjoitinkin... KA 4,23 ei tässä kaupungissa riittänyt pääsykokeisiin, 4,25 olis piisannu... Seuraavalla kerralla haen johonki muuhun kaupunkiin ja KUN pääsen sisään niin haen heti siirtoa tänne.
kuten varmaan 300 muutakin sinä vuonna, ja Hgin Oikiksen kokeissa olin lukenut 1,5 kirjaa kolmesta - ei riittänyt. TUTA-DI tuli ja ei kaduta yhtään.
Tuli sitten puheterapeutti. PuTeksi alkujaan halusinkin, mutta en abikeväänä jaksanut lukea pääsykokeisiin joten päätin, että meen vuodeks opiskelemaan sairaanhoitoa ja haen sitten. Ei sinne sitten ihan noin vaan mentykään.