Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kroppa synnytyskuntoon 2012 :)

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
07.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kuin minulle luotu ryhmä :) Täällä olisi yksi kuumeilija, joka haluaisi pudottaa painoa ennen raskaaksi tulemista. Teimme hiljaittain mieheni kanssa lopullisen päätöksen lapsen hankkimisesta ja sovimme, että syön loppuun e-pillerireseptin (jäljellä n. 2 viikkoa), jonka jälkeen odottelemme luonnollisia kuukautisia muun ehkäisyn kanssa jotta lasketun ajan selvittäminen helpottuu. Tämän jälkeen siirrymme keskeytettyyn yhdyntään, jonka ajalla saan varmaankin pudotettua painoa, kun raskautumisen mahdollisuus ei ole kovin suuri. Jos vauva kuitenkin on tullakseen sillä hetkellä niin lämpimästi on tervetullut. :)

Vierailija
2/55 |
08.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, että löytyi kaveri! Jos ei muita ilmaannu, niin tsempataan sitten toinen toisiamme :) Onnea vauvapäätöksestä, vauva-arki on ihanaa, voin lämpimästi suositella!! Vaikka välillä tietysti väsyttää ja varsinkin alkuaikoina mieli on tosi herkkä, niin sitten kun kaikki lähtee rullaamaan ja löytyy jonkinlainen rytmi, niin se on aivan huippua! Me ollaan miehen kanssa aina käytetty ja tullaan taas käyttämään ehkäisynä tuota keskeytettyä ja samalla ns. varmoja päiviä (tätä ei parane tunnustaa neuvolassa, kun kysyvät synnytyksen jälkeisestä ehkäisystä), eikä meille ole tullut vahinkoja :)

Meidän poitsu on vasta reilut 6 viikkoa vanha, mutta koska ikää mulla on jo 36 vuotta, niin haluaisimme kakkosen mahdollisimman nopeasti. En kuitenkaan halua kantaa vauvaa näiden extra-kilojen lisäksi, joten siksi yritys alkaa vasta vuoden lopulla/ensi vuoden alussa. Onko sulla joku dieetti, millä aiot tiputtaa painoa? Mä ajattelin aloittaa pisteiden laskun Painonvartijoiden ohjelman mukaan (mulla on hankittuna heidän materiaali, koska toiminta Suomessa loppui joku aika sitten) ja sitten tietysti liikkua (salia, uintia, zumbaa ja bodypumpia). Maanantaina aloitan virallisesti, vaikka nyt jo tarkkailen syömisiä. Otettaisiinko aina joku raportointipäivä, vaikka tuo maanantai, että kuinka paljon on paino tullut alaspäin?

Jee, kivaa kun ei tarvi yksin pakertaa!!

Satu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Onnitteluista. :) Ompa tosiaan mukava että löytyi kaveri joka suurinpiirtein on "samanlaisessa elämäntilanteessa". Tsemppi on nimittäin tarpeen tässä pitkässä prosessissa. Itselläni olisi ihannetilanteeseen matkaa -20 kg. :S En kuitenkaan ota alussa noin suurta tavoitetta, koska se tuntuu ikuisuudelta saavuttaa, ja dietti varmasti tyssää siihen. Olin talven aikana jonkun aikaa dietillä, sain painoa putoamaan lähes 10 kg. Nyt kilot on alkaneet hiipimään takaisin, joten on aika tehdä asialle jotain.

Ajattelin noudattaa samaa 1200 kcal:n ohjelmaa, minkä laskin aikoinani jollakin netissä olevalla painonpudotusohjelmalla (Nutri...?). Tuon verran saan siis syödä, jotta paino tippuisi n. 1kg/vko. Syön mitä tykkään, mutten koskaan liikaa. Ihan perus kotiruokaa, mut kaupasta valitsen mahdollisimman vähärasvaiset tuotteet. Punnitsen kaiken mitä syön. Kalorimäärä ei saa ylittyä paljon, joten nälissäsi kysyt itseltäsi otatko 3 palaa suklaata vai kokonaisen banaanin. Tietty nälkäisenä valitset sen banaanin, koska se täyttää enemmän. Eikö ole hyvä strategia? :D

Kirjaan syömiset ja kalorit muistiin vihkoon, ja illalla päivän päätteeksi siirrän tiedon nettiin Kiloklubi-järjestelmään. Se on ilmainen, ja antaa palautetta syömisistäsi sekä sieltä voi tarkkailla painon putoamisen kehitystä. Ohjelma tosin laski mulle 1800 kcal/päivä, mut sovellan itse tuota 1200 kcal, että saan painon putoamaan nopeammin. Muuten koko juttu voi loppua aika lyhyeen, jos tuloksia ei ala kuulumaan.

Koska mulla on ylipainoa näin paljon, paino lähtee varmasti tippumaan pelkällä ruokavalion muutoksella. Elokuussa alkavat taas seuran jumpat, joissa pyrin käymään aina kun töiltäni ehdin (n. 3 x vko). Nyt kesällä en varmaaan tohdi pahemmin harrastaa liikuntaa.. Nämä helteet on muutenkin niin tuskaisia :S

Dietin myötä pitäis tehä elämäntaparemontti, nyt syön aivan liian epäterveellisesti. Liian isoja ruoka-annoksia, liikaa herkkuja, liian vähän liikuntaa. Kaksivuorotyön takia ruokailurytmit ovat mitä ovat. Tän pitäis muuttua, ja jatkua myös dietin jälkeekin. Mut ei mennä asioiden edelle.

Otetaan vaan tuo maanantai raportointipäiväksi, se on helppo muistaakin kun on viikon ensimmäinen päivä. Yritän päästä aina maanantaisin kertomaan viikon kuulumiset, mutta älä hätäile jos minua ei näy. Työt kun haittaa välillä vapaa-aikaa. :) Jos menen maanantai illasta suoraan tiistai aamuvuoroon niin en välttämättä jaksa tulla enää koneelle samana iltana, mutta pyrin tulemaan sitten heti kun kerkeän.

Taidan itsekin aloittaa virallisesti maanantaina, nyt voin siis hakea vielä kaupasta tänään suklaalevyn ja nauttia viimeisen kerran sydämeni kyllyydestä. Toivottavasti käy samalla tavalla kuin viimeksi: kun on pitkään makeasta erossa niin ei tee enää mielikään kun pääsee siitä sokeririippuvuudesta eroon. Mun mies tykkää kanssa suklaasta paljon ja varmasti jatkossa ostaakin sitä ja märsyää vieressä, mut pitää vaan pitää pintansa. Ostan vaikka omiksi herkuiksi vauvan hedelmäsoseita. Mango-piltti, nam.. :)

Vierailija
4/55 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsiskö vielä mukaan laihduttelemaan ja kuumeilemaan:)

Mulla pudotettavaa olis semmoiset 10kg, vauvaa olisi tarkoitus alkaa yrittämään samoihin aikoihin kuin teilläkin, loppuvuodesta.

Meillä on ennestään kolme poikaa (-04,-07,-09) ja lapsiluku piti olla jo täynnä, mutta nyt varsinkin mieheni kuumeilee kovasti neljättä, joten mikäs siinä, sopii mulle:)

Ajattelin laihduttaa ihan ruokavaliolla, Tossun dieetti kuulostaa hyvältä, itsekin ajattelin samansuuntaista. Laihdutin alkuvuodesta Extravaganzalla 8 kg, muutama kilo ehti tulemaan jo takaisin, kun normaaliruokavalioon siirtyminen ei oikein onnistunut. Nyt yritän sitten uudestaan, tavoitteena siis 1400 cal/pv, nämä koostuvat lihasta, kasviksista ja maitotuotteista, leivän, riisit ja makaronit pyrin jättämään minimiin.

Suurin ongelma mulla on karkinhimo, joka ei ihan pientä olekaan. Yritän nyt sitten siitäkin päästä samalla eroon.

Liikuntanan harrastan monenlaisesti. Ehdoton suosikkini on Bodycombat.

Maanantaina taas kuulumisia, jos porukkaanne vielä sopii.

Vierailija
5/55 |
09.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa, hienoa! Kilot alkavat kohta vaan tulla kolisten alas :) Mulla päivittäinen kalorimäärä asettuu pisteillä tuonne 1200-1300 korville. Mullakin ylimääräistä reilut 15kg ja siitä olisi tarkoitus päästä eroon ennen uutta raskautta. Raskauden aikana mulle tuli lisää 10kg, mikä jäi sairaalaan, eli extrapainoa oli jo ennestään. Mun elämäntaparemonttia helpottaa kyllä se, että mies ei syö makeaa ollenkaan, joten houkutuksia ei ole kotona saatavilla :) Mäkin olen armoton karkkisyöppö, mutta koska olen ennenkin päässyt siitä kierteestä irti, niin eiköhän se onnistu nytkin. Varsinkin, kun on niin ihana syy.

Satu

Vierailija
6/55 |
10.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan minunkin puolesta! :) Isommalla porukalla tämä on mukavempaa, kun tietää että on usemapi "kanssakärsijä" ;) Huomenna se alkaa! Luulen, että motivaatio säilyy nyt, kun on jotain mitä odottaa, jotain minkä vuoksi tekee tämän.

Kalorivapaita pidän elokuun ensimmäisen viikonlopun. Lähdemme silloin Tallinnaan ja olemme varanneet laivalta buffetin. Siellä on niiiin mahtavat sapuskat että yksinkertaisesti on mahdotonta kieltäytyä kaikista ihanista herkuista :D Tuliaisiksi tuon todennäköisesti pari ylimääräistä kiloa, jotka toivottavasti saan karsittua myöhemmin pois!

Vierailija
7/55 |
13.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän venähti tämä kirjoitus. Koko perhe kituutti alkuviikon oksennustaudissa, joten ihan hyvä tällainen alkupaasto tähän laihikseen. Nyt vaan pitää pitää pää kovana eikä alkaa lipsumaan. Näin kun ruoka taas maistuu tekisi mieli syödä sitten ihan mitä vaan. Aamu alkoi kiltisti kaurapuurolla, valtava karkinhimo vaivaa jo nyt, mutta yritän pitää taktiikkana juoda aina lasillisen vettä, kun tekee mieli karkkia. No joo ei kovin tehokas taktiikka, mutta toistaiseksi oon sinnitellyt. Olen kaupassa töissä, joten karkkia on jatkuvasti silmien edessä. Ja tällä hetkellä valitettavasti myös täällä kotona.

Eilin bodycombat jäi oksutaudin takia väliin, mutta pitääpi korjata tilanne torstaina bodypumpissa.

Ikävästi muistui muuten taas mieleen tuossa sairastaessa alkuraskauden pahoinvointi, joka mulla on yleenäs vaivannut koko päivän ensimmäiset pari kuukautta. No ehkä tässä mahdollisesti tulevassa raskaudessa ei tätä vaivaa olisi :)

Mutta tsemppiä teillekin laihikseen!

Vierailija
8/55 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka,

Nyt olis viikko vierähtänyt dieetin aloittamisesta. On tuntunut kyllä välillä ikuisuudelta, varsinkin kun katsoo Kiloklubin edistysmittaria: "tavoite saavutettavissa 49 viikossa".

Viikossa on tipahtanut -800g. Välillä paino on käynyt alempanakin, "ennätys" oli tuossa viikolla -1,5 kg. Toki nuo painonvaihtelut on normaaleja nesteistä yms. riippuen, mut se on jännä, miten paljon nuo pienet heilahtelut vaikuttaa motivaatioon. :) Punnitsen itseni aina aamuisin nälkäisenä, vessassakäynnin jälkeen, jotta lukemat ei näyttäisi niin pahalta. =D

Arki meni hyvin - kalorit pysyi sallitussa, vaikka taisin pari kertaa jäätelöäkin syödä. Toista oli sit viikonloppu. Kalorit meni ja paukku ihan reippaasti yli. Lauantaina juhlimme ystäväni syntymäpäiviä, joka asuu nykyisin kauempana. Enköhän sortunut ihanaan suklaakakkuun, jota hän oli leiponut ja siinä otimme muutaman siiderinkin. Seuraavana päivänä oli pakko tilata pizzaa, jonka vetelin sitten naamani kokonaan kerralla. Kyllä maistu hyvältä, mut kieltämättä hieman kaduttaa nyt jälkeenpäin.

Tällä viikolla vaan tiukemmin niskasta kiinni. Olen itse töissä kahvilassa, jossa on herkkuja silmien edessä ja käsien ulottuvilla. Ihme kyllä, olen niistä pysynyt täysin erossa nyt viikon ajan. Mulla on töissä koko ajan iso jäävesilasi tarjolla, josta sitten voin ottaa huikkaa pikkunälän yllättäessä. Yllättävän hyvin se vesikin sitä nälkää siirtää. :)

Mites teillä?

Vierailija
9/55 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihan kuulu kohderyhmääsi, mutta ehkä jotenkin..

Eli ylimääräisiä kiloja ei ole, mutta haluaisin kiinteytyä ja ennen kaikkea nostaa olematonta kuntoani ennen synnytystä. Vauvan yritys jatkuu taas tässä kuussa. En ole koskaan urheillut säännöllisesti, enkä ole keksinyt keinoa jolla saisin itseni ruotuun. Selityksiä vaan..

Ryhmä voisi olla toimiva!

Vierailija
10/55 |
18.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun viikon tulos on +-0!!! Ärsyttävää, mutta toisaalta mulla alkoivat kuukautiset ja olen ihan hirveän turvoksissa, joten saattaa johtua siitä. Toivottavasti ensi viikolle saan edes jonkinlaisen miinuksen aikaiseksi!! Hieno tulos tuo -800g, sehän on melkein kilo!!

On kyllä totta, että vaikuttaa tosi paljon motivaatioon tuo vaa'an lukema! Mä päätin, että punnitsen itseni vain kerran viikossa, ettei tule "ahdistusta":D

Tästä jatketaan, tsemppiä viikkoon!!!

Satu

Vierailija
11/55 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miun viikon tulos on -1,7 kg! Ällistyin itsekin kun aamulla vaa'alle kipusin. Varsinkin kun on tullut herkuteltua kolmena päivänä. Painon kyllä luulis tuosta vielä tulevan takaisin ylöspäin, mutta en ala vielä tässä vaiheessa lannistamaan itseäni, kun on nyt niin voittajafiilis. :) Alkuviikosta nimittäin paino ei meinannut millään lähteä laskemaan, vaikka noudatinkin suunnitelmaa tarkasti. Mietin jo, että onko taktiikassa joku vika, mut näköjään sitkeä työ palkitaan :)

Nyt olis sit lisäksi viimeisetkin e-pillerit syöty loppuun, tällä kertaa "nautin" viimeisistä suhteellisen kivuttomista "teko"kuukautisista. Miun oikeet menkat kun on mitä on, oksetusta, pyörrytystä, mahtavaa mahakipua...

Mut mites siellä, joko ootte saanu tuloksia? :)

Vierailija
12/55 |
25.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulos on säälittävä -200g!! No, oon syöny ihan holtittomasti, kun oltiin mökillä vanhempien notkuvien pöytien äärellä :) Liikuntaa tuli ihan kiitettävästi, kun juoksin tuttavapariskunnan lapsien perässä ympäri 10 hehtaarista saarta :) Kyllä mä tästä vielä vauhtiin pääsen, lupaan sen! Mulla myös kuukautiset olleet tosi kivuliaat ja olen myös aikaisemmin oksennellut ja ripuloinut ekat pari päivää. Nyt oli kyllä kivuliaat kuukautiset, mutta muita oireita ei ollut. Katsotaan palautuuko normaaleiksi, nämä kun olivat vasta ekat kuukautiset synnytyksen jälkeen.

Ihanaa ja kevyttä viikkoa!!

satu

Vierailija
13/55 |
02.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole tänne keskusteluun ollut tunkua, ettei kai ole luovuttaneet?! Minä en ainakaan luovuta, vaikka välillä tekis kyllä mieli! Nytkin on kauhea nälkä, eikä sitä helpota yhtään ajatus etten saa syödä tänään enää kuin 250 kcal :( No, ajattelin vääntää illaks perunavellin. Jospa se täyttäis tän loppupäivän. Perjantaina sitten lähdetään Tallinnaan mussuttamaan.

Vierailija
14/55 |
11.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka! En oo päässy kirjottelemaan, kun salama iski meidän modeemin hajalle ja tietokone otti myös pientä damagea ja nettiin ei ole siksi päässyt! Mä oon tiputtanu nyt yhteensä -2,3 kg!!!! Jippiiii!!! Tossu, sähän vedät huimaa vauhtia! Hienoa!! Mua ei pahemmin ole nälättänyt, eikä ole tullut naposteltua mitään hyihyi-juttuja, kun tuo ihana pikku poikamme vie tehokkaasti kaiken huomion :) Ens viikolla jäädään viikoiksi kahdestan, kun mies lähtee jatkokoulutukseen toiselle paikkakunnalle. Hän tulee aina viikonlopuiksi kotiin, mutta tosiaan ollaan viikot kahdestaan aina tuonne joulukuun alkuun asti. No, kyllähän me pärjätään, poika on todella kiltti ja ihana :)

Oliko Tossulla hyvä Tallinnan reissu?

satu

Vierailija
15/55 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä kevenet hyvää vauhtia. :) Luulin jo, että joudun jatkamaan tätä projektia yksin, kun oli niin pitkään hiljaista. Mielessä kyllä kävi koneen rikkoutuminen, näistä kun ei ikinä tiedä...

Kiitos kysymästä, Tallinnan reissu meni tosi mukavasti! Tykkään kovasti siitä kaupungista. Seuraavan kerran sitten varmaan koko perheen kanssa sinne. ;) Lisäkiloja toin mukanani 1,6. Kalorivapaita päiviä pidin 5... :S Nyt edelleen yritän päästä samoihin lukemiin mitä ennen reissua. :D

Kova vauvakuume jo! Ei malttaisi odottaa. Eikä asiaa myöskään yhtään helpota se, että mieskin olisi enemmän kuin valmis. Hän ei jaksa kuulemma odottaa enää puolta vuotta. Itsekin olen alkanut jo "lipsumaan". Ehkäisy on välillä "unohtunut" kokonaan. Jotenkin useamman vuoden e-pillereiden käytön jälkeen kondomin laitto tuntuu vaivalloiselta. :-) Eipä tuo kyllä maailmaa tosiaan kaataisi vaikka "vahinko" tapahtuisikin. Aloitin nyt lisäksi syömään Omega-3 kalaöljyä ja foolihappoa, ihan vain varmuuden vuoksi!

Mukavia kahdenkeskeisiä hetkiä poikasi kanssa. :)

16/55 |
12.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka Satu!

olitkin löytänyt mut tuolta toukokuisista. Olen niin onnellinen puolestasi kun sait oman pikku pojan. Ihan mahtavaa. Ja hyvin sulla painonpudotus on alkanut, wau.

Mulla tosiaan asiat ei mennyt ihan putkeen. Ne kaksi kertaa kun olin raskaana niin molemmat kohdunulkoisia. Miten voi olla niin huono tuuri. No nyt on johtimet leikattu pois ja ensi viikolla alkaa hormonipiikit vikaa yritystä varten. Toivottavasti kolmas IVF toden sanoo vai mitä?

Mä voisin tulla tänne kanssa pudottamaan painoa. Tuolla on toinenkin pino samasta aiheesta mutta ei sinne ole kukaan kirjoitellut pitkään aikaan joten voisin siirtyä tänne.

Viime kesänä sain 12 kiloa pois mutta niistä noin 6-7 tuli talven aikana takaisin. Viime kuussa tein Kreikan reissun ja siellä tuli lomakiloja peräti neljä yhdessä viikossa huh. nyt olen päässyt noista lomakiloista eroon mutta toiveissa olisi vielä ainakin 10 kilon keventyminen.

Olen aiemmin noudattanut painonvartijoiden pistelaskua ja todennut sen toimivaksi. Nyt vaan jotenkin en jaksa laskea enkä vahtia mitään vaan olen ollut vähähiilarisella. Tai no olen kyllä välillä herkutellutkin hiilareilla, mutta pääsääntöisesti olen vähentänyt varsinkin huonoja hiilareita. Aterioilla en myöskään syö leipää, paitsi yhden ruisleivän jos on keittoa. Aterialla lihan, kanan tai kalan kanssa pelkkää salaattia tai muita kasviksia ja se tuntuu mulle hyvältä. Olo ei ole enää väsynyt aterian jälkeen vaan tosi energinen olo. Aamupalaksi mun on edelleen saatava kaksi palaa ruisleipää, muuten ei päivä käynnisty. Rasvoja olen hieman vahtinut vain sen verran että tulisi käytettyä enemmän hyviä rasvoja.

Tein sitä Paula Heinosen ihanaa levitettä ja täytyy sanoa, että hyvää on. Tässäpä teillekin ohje jos haluatte kokeilla välillä muuta leivän kostuketta.

100g voita

1 dl vettä

1 dl kylmäpuristettua oliiviöljyä

valkosipulia

persiljaa

tai muita yrttejä maun mukaan. Nämä kaikki siis sauva- tai tehosekoittemalla sileäksi ja jääkaappiin. On muuten hyvää.

TErkuin evelina

Vierailija
17/55 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnentoivotuksista ja reseptistä. Täytyykin heti kokeilla, vaikuttaa tosi herkulliselta reseptiltä!!

Kun luin sulle tapahtuneista asioista, niin tuli tosi paha mieli! Miten voikin yhdelle ihmiselle sattua noin paljon takaiskuja! Ihanaa, että olet vielä löytänyt voimia jatkaa, oot kyllä vahva nainen :) Mä niin toivon, että sulla nyt tärppää ja kestää loppuun asti!

Tuu vaan tänne mun ja Tossun kanssa, kivaa! Ja vaikka nyt raskautuisitkin, niin silti suosittelen lämpimästi, että syö tosi tarkasti ja terveellisesti. Mulla tuli raskauden aikana kaikkiaan vain 9 kg lisää ja viikko synnytyksen jälkeen ne kilot olivat poissa. Mutta... sit mä vaan aloin syödä kaikkea makeaa! Hyi mua! Luin jostain, että osalla naisista alkaa kauhea makeanhimo synnytyksen jälkeen ja, että se olisi joku luonnon keino ehkäistä raskauden jälkeistä masennusta. No, masennusta ei tullut, mutta 5 kg lisää painoa! Ja kun raskauduin, niin olin silloin jo normipainon ylärajalla, eli kyllä sellaiset 10-15 kiloa olisi saatava pois.

Ootko huomannu onko sun vyötärönympärys pienentynyt nopeammin ton vähähiilarisen kanssa? Mä lasken pisteitä, kun se on mulla niin hyvin muistissa, mutta samalla voisi kokeilla tuota vähähiilarista! Mun pitäisi pikkuhiljaa palata taas tuon ruisleivän kimppuun, kun sen syönti on jäänyt vähemmälle. Raskausaikana kiskoin ruisleipää ja mustikoita ihan urakalla, mutta nyt molemmat ovat hieman vastenmielisen tuntuisia :)

Menetkö Evelina uutta IVF:ää varten taas punktioon? Ootko vielä siellä samalla klinikalla?

Mä tulin just duunista, teen keikkaduunia vanhempainvapaan aikana. Kivaa vaihtelua ja saa mies viettää pojan kanssa kahdenkeskistä aikaa :)

Yritän liittää mukaan kuvan meidän poitsusta, katsotaan onnistuuko :)

satu

18/55 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten voi pikkuinen ollakin noin soma. Hymyileekin jo täysii. Aivan ihana liikkis, mäkin haluuuuuuunnnn...koska teillä on ristiäiset vai onko ollut jo? Menikö sulla synnytys hyvin?

Joo, mulla on taas edessä punktio, auts. Vaikkakaan ei se juurikaan ole aiemmin sattunut kun puuduttavat ja on hyvä suonensisäinen lääkitys päällä. nyt vaan jännittää että sattuuko enemmän jos tähystyksestä on tullut paljon kiinnikkeitä niin voi olla vähän erilaista. Mutta eiköhän siitäkin selvitä hengissä. Olen samalla klinikalla ja mulla vaihtui lääkäri kun oma jäi äippälomalle. Nykyinen on kyllä ihan taitava, mutta häneltä valitettavasti puuttuu empatiakyky. Eli on kovin asiallinen ja kylmä. Mutta tekee toimenpiteet kyllä hyvin. Ja sehän on pääasia.

Maanantaisinko on punnituspäivä? Otan sitten uudet lukemat ja tavoitteena siis noin 10kg pois. En ole vielä mitannut ympärysmittoja, mutta ainakin yhdet sortsit meinaa reippaassa vauhdissa tippua jalasta ja vyöhön piti tehdä yksi reikä lisää eli jotain on kai tapahtunut.

Mullakin on noi pisteet aikalailla takaraivossa ja alitajuntaisesti varmaan vähän kokoankin lautasta sen mukaan. Olen myös jättänyt kaikki einekset pois ja koitan tehdä kaiken ruoan itse jos vaan mahdollista. Tosin mulla oli maanantaina yöks synttärit niin tuli syötyä ihan riittävästi täytekakkua, joten kyllä siinä meni varmaan monen päivän pisteet.

Jännää toi makeanhimo. Normaalisti en välitä makeasta ollenkaan, mutta joskus kun on alavireisiä päiviä eikä mikään huvita niin silloin maistuisi makea ja hiilarit yleensäkin koko ajan. Mistä ihmeestä se oikein johtuu. Pensasmustikat on pelastanut mut monesta himokohtauksesta, ne on kuin karkkia.

Palaillaan taas ja kivaa kun saan tulla tänne ähisemään näitten läskien kanssa;-)

Vierailija
19/55 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ristiäiset oli heinäkuun ekana viikonloppuna ja poitsun nimeksi tuli Wili Matias. Hän on kyllä oikea hymypoika ja todella "helppo" lapsi. Ei juurikaan itke, jos joskus sellaista sattuu, niin se on parissa minuutissa ohi ja taas nauretaan. Mulla on muutama tosi ihana hymykuva kännykässä, niitä katselemalla saa kyllä hymyn huulille ja pahan mielen kaikkoamaan. Kyllä se niin on, että vasta lapsen myötä tietää millaista on rakastaa ihan täysillä :) Miestä rakastaa ihan eritavalla! Sanoin sairaalassa, kun sain pojan ekan kerran syliin nuuskuteltavaksi, että nyt tiedän miltä rakkaus tuoksuu. Kätilöt ja mun mies alkoivat kaikki itkemään :D Ja mä olin ihan, että mitä nyt, mitä mä sanoin? :)

Mulla on Evelina sellainen olo, että sä saat tytön! Tsemppiä punktioon, on varmaan kuitenkin tavallaan helpompaa mennä siihen, kun vähän tietää miltä on aikaisemmin tuntunut ja mitä odottaa. Vaikka varmasti aina jännittää!

Harmi vaan toi lääkäri! Hyvä, että on taitava, mutta se ei aina riitä. No, sä saat täältä palstalaisilta sitten mega-kertaiset empatiat!!

Mun synnytys meni tosi hyvin, vaikkakin päädyttiin sitten pitkittyneen ponnistusvaiheen jälkeen sektioon. Oltiin sairaalassa su iltana klo 23 ja poika oli maailmassa ma-aamuna klo 4.44. Nopeaa toimintaa ensi synnyttäjälle ja jotenkin on jo ikävä sitä koko hommaa :) Mä en pitänyt kipuja mitenkään ylivoimaisina, sain epiduraalinkin ihan viime hetkellä, kun pärjäsin pelkällä suihkulla ja jumppapallolla 7 senttiin saakka. Päästiin kotiin keskiviikkona ja sektiohaava on parantunut hyvin. Söin kolmena synnytyksen jälkeisenä päivänä kipulääkettä ja sitten pärjäsin jo ilman. Vielä olisi kuukauden verran vatsalihasten harjoitus kielto päällä. Ne kai siinä joutuivat suurimpaan rääkkiin :)

Pensasmustikat ovat kylä nameja!! Mun himona ovat karviaiset! Söin just kolmessa päivässä 8 litraa :o

palaillaan!

20/55 |
13.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt tunnustan, naapuri soitti ja kysyi tuoko hän jotain tullessaan mäkkäristä. Ja minä typerä lankesin big mac-ateriaan, pöh. Tämän siitä saa kun ei syö tarpeeksi usein. Normaalisti kyllä syön eikä ehdi juuri tulla nälkä, mutta tänään en ollut kotona..no ei voi enää mitään. Huomenna tiukempi linja sitten.

Ihana nimi, Wili Matias. Arvaa olenko kuumeisesti jo miettinyt nimivaihtoehtoja;-) ensin pitäisi keksiä työnimi tälle kierrokselle. Eka oli pikku myy ja toiset kaksi alkiota olivat pupusia pääsiäisen kunniaksi.

Hassua että sullakin on kutina että saan tytön. niin on kaikilla muillakin mun tutuilla. Eräs oli nähnyt untakin että mulla oli pitkät vaaleat hiukset omaava tyttönen ja hän ei tiennyt että olen käynyt hoidossa. Kauheaa sanoa näin, mutta jos saisin vaikuttaa asiaan niin toivoisin kyllä pikkiriikkisen enemmän tyttöä. Tämä ihan siitä syystä kun en ole yhtään ollut poikien kanssa ja ne tuntuvat niin vierailta,lapset siis;-) Mutta toisaalta toki kumpi vaan on tervetullut tottakai, kunhan vaan terveen lapsen saisi.

Oi tulisipa jo ensi viikko ja menkat...olen nyt ottanut lusikallisen pellavansiemenöljyä että saisin reilusti omega kolmosta. Mulla kun liikaa kutosta ja vähän kolmosta niin tuon pitäisi tasapainottaa tilannetta. Sitten syön sellaista raskausvitamiinia jossa on paljon sitä foolihappoa, mutta muita lisäravinteita en ole nyt syönyt. Tuossa aiemmin kesällä kun kuumuuden takia tuli kovin hikoiltua niin söin aina välillä magnesiumia kun tuntui että pohkeet kramppas aina öisin.

Vettä pitäisi alkaa taas juomaan oikein urakalla. Puregon pistosten aikaan ja punktion tietämillä kuulemma pitäisi juoda kolmisen litraa vettä päivässä. Aikamoinen määrä. Pari litraa vielä menee, mutta kolme, huh.

Tänään ei tarvitsekaan enää iltapalaa syödä kun tuli vedettyä se mössöateria seitsemän tienoilla. nukkumaan vaan ettei ole ruoka koko ajan mielessä heh.

Hyvää yötä siis!