Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kroppa synnytyskuntoon 2012 :)

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
29.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tervetuloa!! Ihania juttuja sulla tiedossa :) Mulla on viikon päälle 3 kk:n ikäinen poika ja marraskuussa vietetään ekaa hääpäivää :)

Mun BMI on 29, joten samoilla linjoilla teidän muiden kanssa :) Ja arvatkaas mitä, mulle on tullu viikossa lisää +500g!!! No ei mikään ihme, kun oli paljon juhlia, missä ei vaan kehdannut olla syömättä. Mieskin sairastui kovaan flunssaan, eikä uskaltanut olla poitsun lähellä, ettei tartuttaisi häntä, joten mun kaikki 4 jumppaa jäivät väliin! ARGHHHH! No ei voi mitään, nyt taas tsempataan :)

Evelina, kiitos terkuista! Mitä Tuulille kuuluu?

Tässä mun tän päivän syömiset:

AAMUPALA n. klo 10:

2 dl rasvatonta marjajogurttia ja 2 dl tuoreita marjoja

LOUNAS n. klo 13:

lautasellinen peruna-purjo sosekeittoa

VÄLIPALA n. klo 15

2 ruisleipää, 4 siivua 10% juustoa, 2 kinkkuleikettä ja kurkkua sekä 1% viili

PÄIVÄLLINEN n. klo 17

perunoita, jauhelihakastiketta, ½ prk rasvatonta raejuustoa, salaattia, kurpitsakuutioita

ILTAPALA n. klo 20

mansikkasosetta, jossa mukana hiukan sokeria

Kivaa viikkoa kaikille!! Tsemppiä!!!

Vierailija
42/55 |
30.08.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa mukaan Johanna! Hienoa, että saadaan lisää porukkaa. Yhdessä kaikki käy mukavammin. En tiedä olisiko minustakaan tähän projektiin yksin! Kaupassa onnistuin yks päivä välttämään suklaahoukutuksen ajattelemalla, että ei tarvi sitten maanantaina kirjoitella tänne ikäviä kuulumisia.

Oon vihdoin päästy välitavoitteeseen, minkä saavuttaminen on tuntunut hankalalta. Viikossa on tippunut 1,1 kg, vaikka useampana päivänä olen herkutellut ja syönyt todella huonosti, joten kalorit paukkunu reippaasti yli.

Eilen alkoi seuran kausi, joten pääsin pitkästä aikaa jumppaamaan! Nyt ollaankin sitten sen seurauksena aika juntturassa. Tarkoitus olisi käydä jumpissa kaverin kanssa aina kun töiltä ehtii ja molemmille sopii, eli n 2-3krt/vko.

Tässä vielä lopuksi minun eiliset ruokailut. Syön siis mitä tykkään, mutta kalorit pyörii päivittäin siinä 1200 kcal:n paikkeilla. Kaksivuorotyön takia meillä syödään toinen lämmin ruoka usein vasta klo 21 paikkeilla. Ruokailun yhteydessä ja muuten janojuomana yleensä vesi, light-mehut ja light-limsat. Eli minusta ei siis mallia kannata ottaa, vaikka tää dietti sopiikin mulle. :D

MA 29.8.

AAMIAINEN:

Viili 1% päärynä-vanilja hillolla

Kaurapuuro hillosilmällä

Vesi

Maitokahvi

Omega-3 kapseli

LOUNAS:

Porsaan sisäfile (marinoimaton)

Maustevoi

Kermaperunat

Lisäkesalaatti (amerikansalaatti, tomaatti, suolakurkku, jalapeno)

Vesi

Maitokahvi

VÄLIPALA:

Maitokahvi

PÄIVÄLLINEN:

Ruispuikulat, välissä salaatinlehti, margariini 40%, 3 ohutta broilerileikkelettä, 2 siivua 5% juustoa, suolakurkkua

Klementiini

Light-mehu

ILTAPALA:

Makaronipata

Punajuuri

Höyrymehu

Ihanaa, syksyistä viikkoa!!

PS. Tällä viikolla herkutellaan Sadun jauhelihakastikkeella! Lisää saa laittaa hyviä reseptejä, jos löytyy! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johanna, tervetuloa munkii puolesta!

Mitäs tänne? Ite en ole ehtiny pariin viikkoon. Viime ma punnituksessa paino oli pysyny grammalleen samana. Viime viikolla liikuin aika paljon ja tein kunnon hiki treenejä salilla ja söin aikas terveellisesti, mutta en sit tarpeeks usein. Useana päivänä vaan 2 kertaa. Joten vaan -300g tänään :( Mietin että teenköhän salilla jotain väärin vai oisko sitte sen kulutetun rasvan tilalle tullu lihasta joka ei sitten näy painon pudotuksena. Mutta voiko lihas alkaa viikossa kasvaa sillee? Nii, mun BMI on 26. Pitäis syödä nuin kun Satu syö :) Kuulosti niin hyvältä. Teetkö ite sen peruna-purjo sosekeiton?

Mites Tossun päänsärky? Onko helpottanu? Mulla meinaan oli kerran pää kolmatta viikkoo kipee ja sitte lekuriin jotain relaksanttia hakemaan niin eipäs antanutkaan niitä. Vaan semmosta triptyl lääkettä, jota käytettään pääasiassa masennuksen hoitoon, mutta pieninä annoksina (matala mg pitoisuus) sillä katkaistaan pitkään jatkuneita kiputiloja. Mulla se toimi parissa päivässä :)

Eiks tuo 1200 kalorii oo laihduttavan naisen päiväannos? Sama kait se on mitä syö. Eikä Tossu tuo sinun dieetti mitenkään huonolta kuulosta.

Mäpä en oikeestaan laita mitä on tullu syötyä kun ei sillain oo tullu syötyä. Tai no, eilen aamupalaksi mannapuuroa, päivällä perunaa ja jauhelihakastiketta ja illemmalla vielä kanawokkia. Eipä muuta. Ja tänään töissä söin jauhelihakastiketta ja kahvilla rasvattoman jugurtin. Seuraavaksi varmaan iltapala. Eli aika heikosti syön. Aamupala!! Se pitäis saada tähän arkeenkin.

Mulla varmaan menkatkin alkaa tällä viikolla :( pe,la tai su. Turvotusta tullut jo siihen malliin ja ärsyynnyn hirmu helposti. Ja paino tuskin putoaa, päin vastoin. Toivoisin sitä vauvaa mielummin :)

Eipäs muuta tällä kertaa.

Kevyttä viikkoa teille tytöt :)

Vierailija
44/55 |
05.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon niin tyhmä!!! Oon taas vetänyt posket pullollaan karkkia! Paino on onneksi pysynyt samana, mutta tällainen lepsuilu ärsyttää! Pitää varmaankin kiinnitellä mun raskausmahan kuvia joka paikkaan, niin motivaatio löytäisi takaisin mun luo :)

Juu teen itse sen keiton. On tosi helppo ja nopea tehdä! Mulla on taas viikon ruoat pakkasessa, joten ei pitäisi olla vaikeaa noudattaa terveellistä ruokavaliota. Nyt mä tsemppaan, tää on lupaus!!!

Missä Evelina piileskelee? Huhuu!! Miten sun ja sun siskon suhde on edennyt? Entä hoidot?

Ultrakevyttä viikkoa!!

satu

Vierailija
45/55 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun motivaatio on totaalisesti karannu, enkä saa sitä takas. Koko viikon syömiset on menny niin päin prinkkalaa kun olla ja voi. Tullu sellasen rasvaisen ruoan ja herkkujen himo. Kaupassa en jaksa ajatella mikä on terveellistä ja mikä ei. Kiloklubiin taikka vaakaan en ole jaksanut edes koskea. Yritetään nyt kummiskin syödä nuo epäterveellisyydet pois kaapista ja tehdä uus alku sitten. Monesti kyllä oon jo yrittäny, tuloksetta.

Jos jotain positiivista pitää keksiä, niin liikuin mä eilen kaks tuntia. Ekaks kävin tunnin jumpassa, jonka jälkeen tunnin ratsastamassa. Ja se joka väittää, että ratsastus ei ole liikuntalaji, on täysin väärässä! :D Mä oon niiiiin kauttaaltani jumissa! Pehvakin on niin moukutettu, että ei oikein kärsi edes istua!

On tullu useemman vuoden tauko siitäkin hommasta. Olis niin kiva aloittaa uudelleen. :)

Mun päänsärky on onneks häippäsy ihan itestään. Veikkaan että se johtui e-pillereiden lopettamisesta. Ei vissiin pitäis ihmetellä mitään, mitä niiden lopettamisesta seuraa. Niin kuin arvelinkin, menkat alkoi silloin 5 päivää myöhässä, just samana päivänä kun ajattelin testata. Testasin kuitenkin, ystävän mieliks, ja negahan sieltä tuli. (Vaikka salaa toivoinkin positiivista ja olin kuvitellut kaikki oireet raskausoireiksi :D) RUNSAAT menkat kesti 6 päivää, normaalisti ovat lyhyemmät. Pari vuodotonta päivää. Sit taas reippaasti kirkasta verta päivän verran. Sit taas muutama vuodoton päivä. Eilen sit tuli sellasta veriklimppiä. Josko se tämän kierto menis edes suht normaalisti.

Mukavaa viikon jatkoa. Yritetään tsempata. :)

46/55 |
06.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla siis se selkä sanoi sopimuksensa irti ja jouduin jättämään piikitykset kesken. En pystynyt yhtään kävelemään, joten en päässyt niihin ultriin saati punktioon. kyllä harmittaa. Nyt harjoittelen taas istumista, mutta vaikeeta vielä on. Toivon vaan että paranen kunnolla seuraavaa kiertoa varten. Syömiset on ihan hakusessa kun en voi itse tehdä mitään vaan olen äidin armoilla.

Vierailija
47/55 |
12.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista paranemista selän kanssa! Tosi kurjaa, että hoidotkin jäivät tältä kierrolta!

Heiiiii, missäs meidän laihdutusmotivaatio on???? Nyt kaikki vaan ottamaan itseään niskasta kiinni!! Mun ryhtiliike auttoi ja viikon tulos on jabadabaduu -3,5kg!!!!!!!

Uskokaa mua kun sanon, että liikakilot ja raskaus on tosi huono yhdistelmä!!!! Kaikki on niin paljon helpompaa kun ei oo paljon extraa :) ja etenkin synnytyksen jälkeen, kun vatsa- ja selkälihakset ovat löysällä, niin elämä liikakilojen, hormonihien ja vuotavien rintojen kanssa on aikamoinen elämys... ;)

Mä olen päättänyt, että emme aloita edes yrittämistä ennenkuin mun paino on 80kg (oon siis 179 pitkä). Ja mahdollisen uuden raskausajan aion kyllä syödä tosi tarkasti! Nythän mulle kävi niin, että olisiko ollut viikko synnytyksen jälkeen, kuin olin raskautta edeltävissä lukemissa, mutta sitten alkoi mässäily!! Argh! Karkkia, jätskiä, karkkia, keksejä... lopputuloksena: painan enemmän nyt kuin viimeisilläni ollessani :o

No tulipahan vuodatusta :) Mites teidän viikko on sujunut? TsemppiäTsemppiä kaikille!!! Mä ajattelin, että punnitsen itseni tästä eteenpäin vain kerran kuussa! Ei lähde motivaatio, jos paino onkin pysynyt ennallaan tai tippunut vain vähän. Seuraavaksi punnitsen itseni siis lokakuun 10. pv (se on maanantai), mutta täällä kyllä raportoin joka viikko fiilikset :)

Meillä alkoi poitsun kanssa viime viikolla muskari ja vauvauinti. Selvästi tykkäsi molemmista :) Muskarissa tuijotteli muita kiinnostuneena ja naureskeli, uimassa ollessa naurusta ja jutusta ei meinannut tulla loppua :) Muskarissa vanhin osallistuja oli 8kk, mutta meidän poika oli silti suurin :o Pituutta löytyy!

Kevyttä viikkoa!!

satu

Vierailija
48/55 |
14.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos haluatte herkutella, niin tässä olisi kevyt resepti herkutteluun:

MARENKIKÄÄRETORTTU

1 tl valkoviinietikkaa

1 tl maissitärkkelystä

4 kananmunanvalkuaista

2 dl sokeria

täyte:

1 l marjoja

250 g vaniljavanukasta (rasvaa 0,5%)

Vatkaa etikka ja valkuaiset kovaksi vaahdoksi. Sekoita maissitärkkelys ja sokeri keskenään. Lisää varovasti vatkaten valkuaisvaahtoon. Vatkaa kunnes seos on kiiltävää.

Levitä valkuaisseos tasaiseksi levyksi uunipellille leivinpaperin päälle. Paista uunin keskitasolla 175 asteessa noin 15 min.

Kumoa marenkilevy työpöydälle leivinpaperin päälle ja irrota pohjapaperi varovasti. Levitä hieman jäähtyneen marenkilevyn päälle vaniljavanukas ja marjat. Kääri levy rullalle alla olevan leivinpaperin avulla.

On muuten hyvää!!! Jaa rulla 8 palaan. Yksi pala on Painonvartijoiden pisteiden mukaan 2 pistettä eli suunnilleen samanverran kuin esimerkiksi 2 dl rasvatonta jogurttia tai yksi Valion 1% hilloviili.

Mä lähden kohta uimaan, tavoitteena olisi vetää aika kovalla vauhdilla ainakin 500 m.

satu

Vierailija
49/55 |
16.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt motivaatio niin hukassa, etten oo viittiny tänne pahemmin kirjotella. Paino on noussu melkein entisiin mittoihinsa. Palaan asiaan sitten kun karannut motivaatio löytyy, eli toivottavasti jo viikon alusta. Yritän tsempata silloin. Parempaa viikkoa teille, ja Satu, jatka samaan malliin! Olet pudottanut jo hyvin minunkin edestä. :)

Vierailija
50/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti. Nyt kun olen ollut hunningolla, kilot ovat lisääntyneet viimeisimmästä 2,4 kg! :'( Toivottavasti ne lähtisivät yhtä nopeasti pois kuin ovat salakavalasti tulleet... Vaikka en yhtään ihmettelekään sillä elämäntyylillä. Täytyis löytää vaan sitä itsekuria, joka multa tyystin puuttuu. Olispa aina joku vieressä huutamassa kun syön väärin. Huono omatunto ja häpeä mulle kyllä tulee, jos käyn vaikka hampurilaisen tms. kimppuun.

Noh, katsotaan kuin monta tuntia tää mun diettini nyt kestää. Kepenevää viikkoa teille. :)

Vierailija
51/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä Tossu!! Missäs muut mimmit piileskelee?? Mä kirjoittelen huomenissa pitemmän stoorin, kun otan skype-sessiot vielä miehen kanssa :) Viikko meni hyvin, kävin jumpassa ja uimassa yhteensä 5 kertaa viikon aikana :) Munnitsen itseni tosiaan seuraavaksi vasta lokakuussa, huiii!

palataan

satu

52/55 |
19.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei me Satu sua jätetä;-)

Olen vaan vielä vältellyt istumista ettei vaan kipeydy ruoto uudelleen. Tänään alkoi taas menkat ja uudet hormonit kehiin siis. Mielenkiintoista nähdä tuleeko se kipu takaisin. Lääkäri kun meinas että joskus kun munarakkuloita kasvatellaan kovasti niin voipi ruotokin kipeytyä. Kurjaa.

Olen nyt muutaman päivän ollut omilla eväillä elikkäs pärjännyt yksin koirien kanssa ja päässyt kävelemäänkin, ihanaa. Paino oli yllättäen tippunut kilon. Hyvä hyvä. Ruokavaliossa kyllä vielä paljon rukattavaa, mutta olen kyllä tyytyväinen. Olo on kuitenkin tosi raskas ja siitäkin syystä nyt olis syytä skarpata ja keventyä oikein urakalla.

Tällä hetkellä oon ihan koukussa turkkilaiseen jogurttiin ja marjoihin, nams. Siinä on rasvaa kyllä 10% mutta on kai se parempi kuin joku lihapiirakka tai monta karjalanpiirakkaa. Ja tulee samalla syötyä terveellisiä marjojakin. Pitäisi kyllä keksiä lisää kivoja ja täyttäviä iltapaloja. Mä kun en saa nukuttua jos on vähääkään nälän tunne eli pakko syödä hyvä iltapala. Ehdotuksia?

Vierailija
53/55 |
28.09.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa..

En oo muka ehtinyt kirjoittaa.. luulen että laiskuutta ;)

No mutta mun tilanne ei oo muuttunut mikskään, paino vaihtelee kilon eestaas. Eli samassa mennään. Ahkeroin ihan hullunlailla 3 viikkoa. Kävin lenkillä ja salilla ja yritin olla tekemättä hirmu raskailla painolla vaan enempikin aerobista jotta rasva palais ja paino putois, mutta ei. Enkä oo syönykkään mitenkään epäterveellisesti, mutta en sitä aamupalaa oo saanu aikaseks säännöllisesti. Sillon tällön. Ja veden juonti pitkin päivää, ei onnaa, höh. Ja nytte mulle on tullu totaallinen stoppi, lähinnä siihe liikkumiseen. Tarttis taas saada itteensä niskasta kiinni. Nyt on pakko alkaa oikeesti tsemppaa täs hommassa! Motivaatio missä olet?!?

Ja sit ois hirmu ihanaa että joku tekis ruokaohjelman. Mä kun oon niin huono ton ruoan tietämyksessä ja silleen ja aina pyöritän niitä samoja ruokia. Ja saattaa olla niinkin etten syö ku kaks kertaa päivässä, päivällä töissä ja illalla jotain pientä. Ei kauheen terveellistä vaikka noina kertoina syönki terveellisesti.

Ja sitte mulle on iskeny koirakuume vauvakuumeen lisäksi :) Meille ei tule koiraa, se on varma mutta kunhan kattelen. Koiravauvat on niiin ihania :) Ja äitillä ja appivanhemmilla on koirat niin niitä voin sitte höösätä.

Ittellä alkais lokakuun lopulla lapsettomuushoidot. Tai siis ensimmäinen aika ja käynti on silloin. Kunnallisessa. Kesä kestikin saada sitä aikaa sinne. Jännittää jotenki.. Tähän mennessä yksityisellä ultrassa ja verikokeissa ei oo ollu mitään, kaikki normaalia. Jännittää että tuleeko siellä jotain esille ja kuinka pitkälle tässä pitää mennä ja kaikkee. Sitte siitä asiasta tulee niin todellista jotenki.. Ennen sitä aikaa ois kyllä viel yhdet menkat, ens viikonlopulla pitäis alkaa jos alkaa. Tietty toivon ettei ala.

Mites muilla? Missäs tilanteessa Eve menee? Mites sun sisko? Ootteko ollu yhteydessä?

Satulla on vire päällä. Noin hienosti painoa lähteny, tosi hienoa!! Itte kaipaisin kans tota virettä :)

Yritän nyt oikeesti saaha niitö kuulumisia tänne useammin kun kolmen viikon välein :)

Tsemppiä kaikkille!!

Vierailija
54/55 |
24.10.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä tavoitteena tiputtaa raskauskilot ennen uuden vauvan yrittämistä. Jäljellä n. 7 kg, tähän mennessä 6,5 kg tiputettu tahtia 1 kg/kk. En noudata mitään kaloridieettiä, vaan syön kuulostellen itseäni. Lisäksi imetän, joten sekin kuluttaa paljon energiaa. Liikun vähintään 3 krt viikossa jumpassa.

Sitten kun kroppa on rautaa, voi alkaa yrittää toista lasta. Ja nyt olen päättänyt, että en kerää uudestaan samaa läskimäärää. Niin inhottavaa laihduttaminen, että samaa urakkaa ei toistamiseen halua tehdä. ;)

Vierailija
55/55 |
30.11.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

-8,5 kg! Onko muilla keventymistä tapahtunut?