Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muita lopullisen väsyneitä kotiäitinä olemiseen?

Vierailija
05.07.2011 |

Tuntuu, että päivästä toiseen samaa paskaa aamusta iltaan. Sitten 6-10 herätystä yöllä ja taas sama paska alusta. Miehelle on ihan yhdentekevää minun väsymykseni, vaikka rautalangasta vääntäisi. Kaikki tuntuu näin kesällä vain huipentuvan, kun harrastuksetkin on tauolla ja on vielä ukkokin ruokittavana. Elämä ei ole muuta kuin ruuanlaittoa, lastenhoitoa ja siivousta. Vuodessa saan YHDEN vuorokauden viettää ilman lapsia. Lapsia on 4 (0-8v, ja kaikki ei tosiaankaan suunniteltuja). En ole mitään muuta kuin äiti, en edes nainen, en millään tavoin seksuaalinenkaan, koska lapset kuluttaa mut loppuun. Kotiäitivuosia takana sen kahdeksan, ei töitä joihin palata, ei rahaa tehdä mitään kivaa. Tunnen olevani masentunut koko ajan, kaikki itkettää, iloinen en ole ollut aikoihin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta eikö voisi lähteä hakemaan töitä? Ei kai ole pakko jaksaa sitä kotiäitinä oloa? Tai voi ainakin yrittää hakea jotain muutosta elämään? Olen kyllä samaa mieltä, ettei lomakaan tunnu miltään, kun äitiydestä ei saa lomaa päin vastoin.

Vierailija
2/14 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan oma valinta? Jos ei tykkää menee ja hakee töitä, pistää muksut hoitoon jne. Sillä siitä pääsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu tunne, kirjoitus niin kuin omasta kynästä. Sikäli olen samaa mieltä vastaajien kanssa, että omaa valintaahan tämä, minäkin odotan että vauva vähän vielä kasvaa mutta suht nopeasti sitten hakemaan töitä. Tosin luulen, että joudun hakemaan pitkään, ja siinäkin sitten nielemään paljon pettymystä. En edes tiedä millä ajalla töitä haen.

Yöt herätyksiä, päivät raatamista. Iloa ei ole missään. Ihan sama onko arki, viikonloppu, loma. Mies tekee osansa, muttei riittävän tarmokkaasti että soisi minulle helpotusta. Ei ole kovinkaan innokas tai huolellinen lasten kanssa. Olen kovin väsynyt ja iloton.t

Vierailija
4/14 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuoden puolella ilmoittautua työttömäksi ja pyrkiä keväällä yhteen lyhyeen koulutukseen. Töitä mun on aika vaikea löytää, mutta toivon, että pääsen tuohon koulutukseen ja sitä kautta löydän myös töitä. Kuopus on vielä pieni, joten häntä en vielä hoitoon halua laittaa. Joten tavallaan on oma valinta, koska ajattelen lasten parasta, omalla kustannuksellani tosin. Tai en tiedä onko se työelämäkään niin hohdokasta, työpäivä jatkuu heti kotona ja syyllisyys, jos lapset ovat paljon hoidossa.

ap.

Mutta eikö voisi lähteä hakemaan töitä? Ei kai ole pakko jaksaa sitä kotiäitinä oloa? Tai voi ainakin yrittää hakea jotain muutosta elämään? Olen kyllä samaa mieltä, ettei lomakaan tunnu miltään, kun äitiydestä ei saa lomaa päin vastoin.

Vierailija
5/14 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kotona. Älä vaadi itseltäsi liikaa. Lapsesi vielä tosi pieniä. Koeta jaksaa ja iloitse arjesta!

t. kahden pienen (väsynyt) äiti

Vierailija
6/14 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ole hankkinut lapsia. Pienten lasten äitien kertomukset saavat äitinä olon kuulostamaan lähinnä hirveältä.

Vierailija
7/14 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normaaleja aikuisia niistäkin lapsista yleensä tulee, jotka ovat olleet 9-kuisista asti 10h päivässä hoidossa.

Vierailija
8/14 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi vuoden puolella ilmoittautua työttömäksi ja pyrkiä keväällä yhteen lyhyeen koulutukseen. Töitä mun on aika vaikea löytää, mutta toivon, että pääsen tuohon koulutukseen ja sitä kautta löydän myös töitä. Kuopus on vielä pieni, joten häntä en vielä hoitoon halua laittaa. Joten tavallaan on oma valinta, koska ajattelen lasten parasta, omalla kustannuksellani tosin. Tai en tiedä onko se työelämäkään niin hohdokasta, työpäivä jatkuu heti kotona ja syyllisyys, jos lapset ovat paljon hoidossa.

ap.

Ja sitten pitäisi keksiä, mitä ilmaista tai halpaa kivaa sinulle voisi löytyä. Miten olisi esimerkiksi kuntoilu tai lukeminen? Liikunta lisää onnellisuutta. Sitä voi harrastaa myös lasten kanssa ja lyhyinä hetkinä, jolloin mies tai joku muu hoitaa lapsia. Luonnossa kävely tekee hyvää, samoin vaikka jooga tai venyttely. Lukemista saa kirjastosta ilmaiseksi. Lukemalla pääsee toisiin maailmoihin.

Vierailija
9/14 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla myös välillä ihan samanlaisia ajatuksia kuin sulla. Meillä on vain 2 lasta, kotona olen ollut nyt 3 vuotta. Välillä tuntuu että olen niin kypsä tähän touhuun ettei mitään rajaa. Mutta mulla ne tunteet tulee ja menee, ja usein myös nautin tästä kotona olosta.

Sä olet ollut jo niin pitkään kotona, että pitäiskö sun mennä töihin kun noin kovin ahdistaa? Masentunut kai olet. Jonkinlaisen muutoksen tarpeessa.

Vierailija
10/14 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta kotona on pitkä aika.

Ja jos on noin monta lasta, niin varmasti nuorin pääsee toiseksi nuorimman kanssa samaan lperhepäivähoitoon, ja on tukea toinen toisistaan.

Mene vain töihin. Kyllä lapset pärjäävät jos niitä on noin monta.

Vierailija
11/14 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

8 vuotta kotona on pitkä aika.

Ja jos on noin monta lasta, niin varmasti nuorin pääsee toiseksi nuorimman kanssa samaan lperhepäivähoitoon, ja on tukea toinen toisistaan.

Mene vain töihin. Kyllä lapset pärjäävät jos niitä on noin monta.

Vierailija
12/14 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paria telkkarisarjaa ehdin katsoa siten, että tallennan ja katson iltamyöhään 5-15min pätkissä (kun joku aina huutaa jossain ja on pakko laitta pauselle). Liikunnasta tykkään vain ilman lapsia (lasten kanssa se on sitä samaa paskaa), nyt kesällä on kaikki kurssit seis, lenkille pääsen ehkä kerran viikossa.

Muuten lohtuna onkin sitten vain makean mättäminen ja sehän näkyy.

ap.

ap.

Ja sitten pitäisi keksiä, mitä ilmaista tai halpaa kivaa sinulle voisi löytyä. Miten olisi esimerkiksi kuntoilu tai lukeminen? Liikunta lisää onnellisuutta. Sitä voi harrastaa myös lasten kanssa ja lyhyinä hetkinä, jolloin mies tai joku muu hoitaa lapsia. Luonnossa kävely tekee hyvää, samoin vaikka jooga tai venyttely. Lukemista saa kirjastosta ilmaiseksi. Lukemalla pääsee toisiin maailmoihin.

Vierailija
13/14 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko juosta jos joku huutaa?

Vierailija
14/14 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. ennen useammasta lapsesta haaveillut, nyt yhdessäkin hoitamista

tsemppiä ap! kaipaat muutosta elämään, hakeudu työhön tai kouluun!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä