8v ärsyttää mut hengiltä. Pelkkää tyhmäilyä aamusta iltaan
Kiusaa sisaruksia, lupaa tehdä jotain ja tekeekin jotain ihan muuta. Nytkin piti tehdä yksi pihatyö, väkisin hänen piti saada tehdä juuri se jota mä olin tekemässä.
Sitten kastelikin sisarukset vesiletkulla vettä valuviksi vaikka juuri olin kieltänyt. Täällä on pilvistä ja aika viileää.
Ei tottele mitään, ja vänkyttää vastaan joka asiassa.
Antakaa mulle voimia jaksaa tota kakaraa siihen asti kun koulu alkaa.
Ja turha sanoa että on pohjimmiltaa symppis ja helppo. Ei ole, ei ole koskaan ollut.
On saanut vaikka mitä, virikettä, ohjelmaa, läsnäoloa, harrastuksia. Tuettu siinä tässä ja tossa. Mikään ei vaan auta.
Kommentit (15)
Ja kyllä on törkeää käytöstä tuon ikäiseltä. Pitäisi olla jo järkeä päässä.
Onko tullut isäänsä vai äitiinsä?
Vaiko kenties peräti naapurin Unskiin :D
Osa teistä vastaajista on todella ilkeitä. Heitätte lokaa päälle. Sitä tässä juuri täältä kyllä odotinkin.
ap
Ja kyllä on törkeää käytöstä tuon ikäiseltä. Pitäisi olla jo järkeä päässä.
On koko ajan äänessä, kiusaa muita ja ärsyttää mua minkä kerkiää. ARGH! Voimia teille!
meillä. Poika täyttää kohta kahdeksan. Vänkyttää vastaan , sanoo joo tulen, joo teen sen, joo en enää tee niin mutta lopputulos melkein aina jotain muuta. Aivan kuin unohtaisi samantien kaiken mistä on keskusteltu ja sovittu. Erittäin turhauttavaa. Rangaistukset nielee mutta seuraavana päivänä unohtanut jo kaiken. Turhauttavaa.
meillä. Poika täyttää kohta kahdeksan. Vänkyttää vastaan , sanoo joo tulen, joo teen sen, joo en enää tee niin mutta lopputulos melkein aina jotain muuta. Aivan kuin unohtaisi samantien kaiken mistä on keskusteltu ja sovittu. Erittäin turhauttavaa. Rangaistukset nielee mutta seuraavana päivänä unohtanut jo kaiken. Turhauttavaa.
tuollaisten tapausten kanssa? Ja sinne voi mennä ilman lastakin.
Jos kysyn sitä onko tullut isäänsä vai äitiinsä, haluan tietää pidätkö kaikkeen syypäänä itseäsi vain mahdollisesti jotakuta muuta, eli millä tolalla olet itse.
Sanotaan myös, että toisissa ihmisissä sellaiset piirteet ärsyttävät eniten, jotka löytyvät myös itsestä.
Eli: oletko sinä yksin törmäyskurssilla lapsen kanssa, joka muistuttaa sinua itseäsi vai onko jokainen aikuinen hänen kanssaan pulassa?
Lapsesi varmasti vaistoaa sen, ettet voi sietää häntä ja kiusaa kaikkia pahassa olossaan.
Toki omissa lapsissa on samoja luonteenpiirteitä kuin itsessä ja lapsen isässä, eivätkä nämä kaikki luonteenpiirteet ole aina niin mairittelevia.
Kannattaa kuitenkin katsoa peiliin, jos lapsi ärsyttää jatkuvasti. Vika ei välttämättä ole lapsessa, vaan vanhemmassa.
Jos kysyn sitä onko tullut isäänsä vai äitiinsä, haluan tietää pidätkö kaikkeen syypäänä itseäsi vain mahdollisesti jotakuta muuta, eli millä tolalla olet itse. Sanotaan myös, että toisissa ihmisissä sellaiset piirteet ärsyttävät eniten, jotka löytyvät myös itsestä. Eli: oletko sinä yksin törmäyskurssilla lapsen kanssa, joka muistuttaa sinua itseäsi vai onko jokainen aikuinen hänen kanssaan pulassa? Lapsesi varmasti vaistoaa sen, ettet voi sietää häntä ja kiusaa kaikkia pahassa olossaan.
oot varmaan joku wt lähiömamma. SInä olet huono.
Toki omissa lapsissa on samoja luonteenpiirteitä kuin itsessä ja lapsen isässä, eivätkä nämä kaikki luonteenpiirteet ole aina niin mairittelevia.
Kannattaa kuitenkin katsoa peiliin, jos lapsi ärsyttää jatkuvasti. Vika ei välttämättä ole lapsessa, vaan vanhemmassa.
Onko vika aina vanhemmissa? On äkkipikainen ja repii tavarat toisten käsistä, ei jousta missään jne.
t. ohis
Miehen kesäloma sentäs päättyi jo :D
Näille lapsille ei vaan yhtään sovi kesäloman löysä aikatauluttomuus. Enkä mä kotioloissa pysty yhtä tiukasti ohjattuun päivärytmiin kuin koulussa. Tai eihän tuo 5 v mihkään kouluun mene, mutta senkin päivään vaikuttaa melkoisesti se että isoveli on osan aikaa koulussa - eivät ehdi iltapäivän aikan kyllästyä niin kovin leikkeihinsä kun aikaa jää harrastuksienkin vuoksi vähemmän.
Meinasin justiin tehdä aloituksen siitä, kuinka älyttömästi ärsyttää että lapset eivät tunnu saavan mitään aikaiseksi ilman ohjaustani. Sentään pistin heidät askartelemaan tänään - mutta aika hyvin moinen työllisti minut. Se kuitenkin takasi tämän vuodatusrauhan, halleluja :D
Kun on säännöllinen päivärytmi ja harrastuksia siihen päälle. Mutta tämä joutilaisuus ei tällä lapsella toimi lainkaan. Menee riehumiseksi.
Skeittaavat, käytän heitä uimalassa, hoplopissa ja tehdään luontoretkiä ym. Ohjelmaa keksin heille minkä ehdin, mutta en ehdi enkä jaksa koko aikaa. Eikä kai se ole aikuisen tarkoituskaan. Olla ohjelmatoimisto.
ap.
että on _omissa_ lapsissaan huomannut selkeästi sen, kuinka paljon huomion saanti vaikuttaa käyttäytymiseen. Etenkin tuo 5 v on huomiontarpeessaan aika vaativa.
7 v puolestaan osaa jo hienosti ajatella ja huomioida sitäkin että äiti ei vaan ihan kaikkialle repeä. Mua itseäni ottaa sieluun ilkeästi se, että joudun näille isommille liian usein sanomaan etten ehdi juuri nyt. Tai että ei, ei vaan päästä uimaan koska pitää laittaa ruoka ja hoitaa pienempiä.
Mutta no, elämä on. Teen parhaani, se riittäköön. Tärkeäähän lapsille on sekin että joutuvat oppimaan että kaikki tekeminen ottaa aikansa: siivous, ruuanlaitto, sisarukset, pyykinpesu. Juhlaa on silloin kun niin päätetään, mutta joka päivä ei ole juhlapäivä, koska silloinhan se juhla onkin arkea.
Käyttäytymispulmissa olen oppinut taitavaksi: jos ei osata jossain olla, niin sinne ei sitten toiste mennä. Juuri nyt 5 v ei saa mennä metriä lähemmäksi koiraa, koska kiusasi sitä aamupäivällä. Jos meidän 7 v olisi käyttänyt vapauttaan kastella kasveja letkulla, niin hän ei sitten muutamaan päivään (tai ehkä viikkoon) saisi kasteluletkuun koskea. Voisi käydä niinkin, että jonain päivänä olisi voinut saada jäätelön hyvin suoritetusta urakasta.palkinnoksi. Eli jos ei osaa käyttää vapauttaan vastuullisesti, niin sitten sitä vapautta on pakko rajata. Huomiota antaisin silti lapselle reilusti - tai siis yrittäisin. Pelaa vaikka joku lautapeli sen kanssa.
Lapset, elämän suola. Kyllä se siitä. Take it easy.