Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä verran säästätte lasten vaatteita "mahdolliselle" seuraavalle?

Vierailija
05.07.2011 |

Meillä on esikoinen 1v. ja säästössä tälle hetkellä kaikki hänen pienet vaatteensa. Hänelle on myös säästössä miehen kahden vanhemman lapsen vaatteita (heillä on meillä kaikki ulkovaatteetkin). Tuntuu, että kaikki kaapit pursuaa lastenvaatteita...mietinkin, säästänkö nuo 1v.:n kaikki pienet, kun suunnitelmissa kuitenkin on lisää lapsia?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ikäero jäi niin pieneksi (1,5 v.). Kun kakkosen sukupuoli selvisi, aloin laittaa pois esikoisen tyttövaatetta, kivoimmat ja rakkaimmat säästin. Kun kolmonenkin oli poika, laitoin taas lisää tyttövaatetta pois ja osan kakkosen vaatteista, sillä halusin kolmosellekin jotain uutta. Nyt meille tulee vielä neljäs. Jos sekin on poika, laita lähes kaikki esikoisen tyttövaatteet pois ja isoimmilta huonoimmat pieneksi jääneet pois. Ja sitten neloselta laitan vain joitain rakkaimpia säästöön. Enempää lapsia meille ei tule, joten sitten voi huoletta pistää miltei kaiken pois.

Minä olen kyllä sellainen vaatettaja, että tykkään ostaa esim. haalarit sukupuolineutraaleissa väreissä ja kierrättää lapselta toiselle.

Vierailija
2/9 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ekalta tokalle, kunnes selvisi että toinen on eri sukupuolta. Siinä vaiheessa karsin kaikki tytön vaatteet lahjoitettavaksi. Toiselta jätän varastoon vaatteet sen vuoksi, kun odotan että pääsisin lahjoittamaan ne veljeni mahdolliselle perheenlisäykselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki säästin ekalta ja toinen lapsi on samaa sukupuolta, joten todennäköisesti saan kaikki vaatteet kiertoon kuopukselle.

Mullakin on olo, että vaatteita on joka puolella. Onneksi on kellarikomero, johon vein vaatteita odottelemaan uutta käyttäjää. Tänään juuri hain yhden laatikon ihania vaaleanpunaisia vaatteita pestäväksi : )

Vierailija
4/9 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen pessyt ja pakannut tyhjiösäilytyspusseihin "seuraavalle". esikoinen on nyt vajaan kaksi vuotta, ja näitä säkkejä on ihan sairaasti (vaatteet 50-80 cm, 86 cm saisi alkaa pakkaamaan...). sen lisäksi on vauvalelut, kaikki tarvikkeet jne. kengät yms. pakattu. ja nyt en tiedä tuleeko meille kuitenkaan sitä seuraavaa. mut tavaroista en millään raaskisi luopuakaan. :/

Vierailija
5/9 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

oikeastaan vain kivat vaatteet. Etenkin sellaiset lahjaksi saadut, ja muutaman pakkauksesta saadun vaatteen. Olen yrittänyt päästä eroon mahdollisimman paljon tarvikkeista ja vaatteista, toisaalta aika huonolla menestyksellä, kun tuolla niitä on kaapissa pussissa, mutta siis on pakattu sillä asenteellä että pois vaan. Ei vain ole yksinkertaisesti tiloja säilyttää, ja toisaalta, en oikein usko että toista lasta on tulossa. Annan mielelläni vaatteita/tavaroita eteenpäin. Tavaroista vaikeampi luopua.

Vierailija
6/9 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen oli samaa sukupuolta, mitään ei ole tarvinnut ostaa. Mutta nyt laitan kaikki huutikseen kun jäävät pois käytöstä. Tutuille olen lahjoittanut tarpeen mukaan. Jos huutiksessa menis puoletkin niin yhä jää riittävästi jos tulee joskus kolmas samaa sukupuolta. Itselle tai lapsilleni en näitä juuri aio säästää ihan paria rakkainta lukuunottamatta.

Vierailija
7/9 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on säästössä melkein kaikki vaatteet esikoiselta+kestovaipat. Eli laatikoita on... Nyt on alkanut häiritsemään se, että on niin paljon tilaa viemässä. Mies ei anna laittaa pois, että voidaan antaa meidän sisaruksille JOS joskus 10 vuoden kuluttua niille sattuu tulemaan lapsia.. En ajatellut pantata niitä vaatteita kyllä heitä varten vaan laitan myyntiin/kiertoon kun kuopus on hiukan isompi.. Meillä kun yksinkertaisesti ei säilyystilaa juuri ole. Muutamia vaatekappaleita voin säästää muistoksi, mutta en tuollaista arsenaalia mikä nut on.

Vierailija
8/9 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen säästänyt melkein kaikki hänelle pieneksi jääneet vaatteet. Tosin suureksi osaksi vanhempieni luokse. Heillä on paljon tilaa ja meillä taas vähän. Suurimman osan vaatteista olen hankkinut käytettynä ja osa on käynyt kavereillakin välilä lainassa mutta hyvin vaan näyttävät kestävän. Meillä lähes kaikki vaatteet on unisexia ja olen itse hyvin suvaitsevainen sen suhteen millaisia vaatteita poika tai tyttö voi käyttää niin meillä menisi varmaan kaikki vanhat vaatteet käyttöön jos saataisiin toinen lapsi ihan sukupuolesta riippumatta. Jos meille ei tule toista lasta sisareni ainakin joskus toivoo saavansa lapsen niin hän saa sitten lapsillaan käyttää noita vaatteita. Olen huolella etsinyt mieleisiä ja kivoja vaatteita niin en haluaisi alkaa samaa rumbaa taas uudestaan jos saadaan joskus toinen lapsi ja siksi en luovu noista vaatteista. Osan varmasti säästän myös muistona lapselle. Meillä nimittäin oli paljon vaatteita myös omasta lapsuudestani käytössä lapsellani. Ihania oli käyttää niitä omalla vauvalla.

Vierailija
9/9 |
05.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnes lapsiluku on täynnä. Eihän noista kirpparilla saisi kuin murto-osan hankintahinnasta takaisin. Käyttöarvo on suurempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän