imetyksen lopettaminen
Meillä neiti on 7kk vanha ja nyt olen ajatellut jos lopettaisin imettämisen, koska hampaita on 8kpl ja imuote on aika luja että välillä jää hampaanjäljet nännin viereen. Eli ottaa aika kipeää tuo imettäminen. Ongelma on vain että ei ole ikinä suostunut juomaan pullosta korviketta (ainakaan oikein pienenä) mutta nyt ollaan kesä opeteltu juomaan pullosta vettä ja se sujuu ihan kohtalaisesti. Minkä ikäisenä te muut olette lopettaneen imetyksen ja minkä takia? Toki minulla on maidontulo vähentynyt koska neiti syö 5 kertaa kiinteää ruokaa päivässä.
Kommentit (3)
Eli aina kun puree, sanot AU! Ja rinta pois suusta. Meillä oppi lapset parissa päiväss, että rintaa ei saa purra. Sen jälkeen imetin vielä pitkään, eikä todellakaan rintaa purtu kuin satunnaisesti.
Kaikki vauvat varmaan vähän jyrsivät rintaa, mutta tosiaan oppiavat pian, että ei saa, kun otat rinnan pois silloin kun puree.
Sun vauva on vielä niin pieni, että äidinmaito on tärkeä lisä kiinteiden kanssa.
tytär oli 8 kk, kun ihan yhteisymmärryksessä lopetettiin. Hänellä oli nuha, joten imeminen ei ollut niin mukavaa, kiinteää olin antanut 4,5 kk alkaen. Maito ja imemiskerrat olivat vähentyneet pari kuukautta ja siirtymä tapahtui ikään kuin itsestään.