Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsella selvä korvatulehdus, jonka vanhempi havaitsee perjantaina klo 14.

Vierailija
03.07.2011 |

Vien päivystykseen, jossa hoitsu sanoo, ettei lääkärille pääse, ei ole aikoja ja että särkylääkettä napaan ja maanantaina lääkärille. Jos oireet pahenee niin päivystykseen. No oireet pahene yöllä niin, että lapsella on 39 kuumetta, kiljuu tuskissaan vaikka maksimimäärä panadolia ja buranaa on annettu, on niin kivulloinen, ettei anna koskea itseensä, valittaa valonarkuutta ja päänsärkyä. Päivystyksestä käännytetään takaisin ja käsketään tulemaan päivällä, koska liikaa potilaita ja liian vähän lääkäreitä. Aamulla päivystykseen uudestaan, neljän tunnin jonotus ja huomataan, että tärykalvo on repeytynyt.

Onko tässä mitään helkkarin järkeä? Varsinkin kun noilla öisillä oireilla lapsella olisi voinut olla vaikka aivokalvontulehdus.

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ei todella ole laittaa 80 euroa rahaa yksityiselle...se on fakta! Esim meillä ollut usein tilanne ettei tilillä ole sellaista rahaa milläs maksat sitten? Jos perjantaina on tilillä 100e rahaa jolla pitää ostaa viikonlopuksi ruokaa lapsille niin milläs maksat? On se huvittavaa millaisessa kuplassa eräät elävät...

ei sattunut lompakkoa mukaan. Antoivat lapun mukaan ja kaksi päivää maksuaikaa. Kyllä satasen nyt taikoo kahdessa päivässä jostain, vaikka lainaamalla.

Itse teen niin, että käytän kunnallista aina kun järkevää, jos lapsi sairastuu illalla tai viikonloppuna niin silloin yksityiselle. Eli käytän yksityistä vain päivystyksenä.

Vierailija
42/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä viedään lapset yksityiselle jos ei terveyskeskuksen ajanvarauksesta saa heti aikaa ja jos tosi kipeä niin heti suoraan, kun ihan vieressä on yksityinen lääkäriasema. Yksityisellä käynti ei paljoa maksa vaikka ei olisi vakuutustakaan, kun pari kertaa vuodessa joutuu käymään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuon olevan totta.

Vierailija
44/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joilla ei todella ole laittaa 80 euroa rahaa yksityiselle...se on fakta! Esim meillä ollut usein tilanne ettei tilillä ole sellaista rahaa milläs maksat sitten? Jos perjantaina on tilillä 100e rahaa jolla pitää ostaa viikonlopuksi ruokaa lapsille niin milläs maksat? On se huvittavaa millaisessa kuplassa eräät elävät...

ja monella on vielä koiria ym eläimii ja ne eläinlääkäritkin maksaa... kyllä lapsen terveys pitää pitää ykkösasiana.

Vierailija
45/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mäkin soitin kun lapsen silmät rähmi viikonloppuna niin että möhnä vaan valui poskille jatkuvana virtana. Käskettiin tulla heti paikalle, ennen kuin silmät muurautuu umpeen. Päivystyksessä oli vastassa eri henkilö, joka ilmoitti että silmätulehdukset on omalääkärin hommia, odottakaa maanantaihin.

Musta oli jo tarpeeks matkustaa silmätulehduksisen lapsen kanssa julkisilla lapsen kanssa Acutan päivystykseen (julkinen) ja sieltä yksityiseen päivystykseen. Saati korvatulehduspotilaan kanssa! Ei todellakaan mitään odottamista silloin.

Korvakipu on hirveää. Lapsiparka.

Vierailija
46/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole kokemusta siitä millaista on olla esim toisen lomautettun aja toisen hoitovapaalla. Ei todellakaan ole rahaa laittaa 80 euroa välttämättä lääkäriin! Tervetuloa reaalimaailmaan!

Vierailija
47/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vienyt yksityiselle heti.

Vierailija
48/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanonut, että en uskalla lähteä kotiin näin sairaan lapsen kanssa.

Vierailija
49/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vienyt yksityiselle heti.

ole yksikään yksityinen lääkäriasema tuohon aikaan päivystämässä. Nyt on heinäkuu.

Vierailija
50/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei ole kokemusta siitä millaista on olla esim toisen lomautettun aja toisen hoitovapaalla. Ei todellakaan ole rahaa laittaa 80 euroa välttämättä lääkäriin! Tervetuloa reaalimaailmaan!

Jos olet tietoisesti jäänyt hoitovapaalle vaikka se uhkaa perheesi toimeentuloa, et voi syyttää rahapulastasi muita kuin itseäsi. Olet tyypillinen henkilö, joka ei osaa suunnitella talouttaan, mutta itkee silti köyhyyttään ja huutaa yhteiskuntaa vastuulliseksi.

Vierailija
51/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jo pieninä varmuuden vuoksi kun ei uskalla luottaa kunnalliseen terveydenhoitoon vaan pitää varata rahaa yksityiselle? Melkoista palsta mammulilogiikkaa :D taitaa siellä vinkua joku uraäiti joka muutenkin tykkää tuupata lapsensa toisen hoteisiin :D rahalla pääsee! Tässä yhteiskunnassa todellakin eriarvoisuus kukoistaa :D entäs sitten jos molemmat vanhemmat ovatkin lomautettuja, opiskelijoita...?

Vierailija
52/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitää silloin ihmisillä on tapapuolinen mahdollisuus kunnalliseen hoitoon! Ei tarvitse viedä mukuloiitaan hoitoon sen takia että menee itse tienaamaan rahaa yksityislekureille!

Vierailija
53/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokainen pystyy laittamaan sen 80 euroa lääkärikäyntiin, jos on todella pakko. Sitä rahaa ei välttämättä tilillä ole, mutta tuollaisen summan saa kyllä jostakin lainattua, joltakin sukulaiselta, ystävältä tai vaikkapa naapurilta. Kyllä sen verran pitää ihmissuhdeverkostoa luoda ympärilleen.

Itse olen köyhä, mutta aina olen saanut lainattua rahaa, jos on todellinen tarve tullut. Onhan se noloa lähteä soittelemaan sukulaisia ja kavereita läpi, mutta aina on onnistunut. Ja jos talous on jotenkin tasapainossa, kyllä sen 80 euroa maksaa takaisin vaikka eläisi pelkällä toimeentulotuella. Monet lyhentävät isompiakin summia toimeentulotuella eläessään. Itse olen lyhentänyt opintolainaa toimeentulotuella eläessäni ja lainanlyhennystä ei ole huomioitu menona.

Vierailija
54/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap:n olisi pitänyt tehdä, vaan siitä MITEN JULKINEN TERVEYDENHOITO VOI OLLA NOIN PASKAA??

Vierailija
55/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet juuri näitä, joka ei ymmärrä miksi kukaan äänestää perussuomalaisia?! Suomessa on oikeasti vähävaraisia ja köyhiä!

Toivottavasti et itse ikinä joudu tilanteeseen, jossa sinulla on tilillä 100€ (tai vähemmänkin) ennen viikon päästä olevaa tilipäivää. Mutta toivon, että ymmärtäisit että monelle perheelle satasen ylimääräinen lasku voi oikeasti johtaa siihen, että seuraavalla viikolla kerätään pulloja, jotta saadaan edes makaronia pöytään.

Minulla on yhden kerran ollut niin, että

ei sattunut lompakkoa mukaan. Antoivat lapun mukaan ja kaksi päivää maksuaikaa. Kyllä satasen nyt taikoo kahdessa päivässä jostain, vaikka lainaamalla.

Itse teen niin, että käytän kunnallista aina kun järkevää, jos lapsi sairastuu illalla tai viikonloppuna niin silloin yksityiselle. Eli käytän yksityistä vain päivystyksenä.

Vierailija
56/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenkään päin varaa laittaa lääkärille 80 euroa...monesti tilillä oli sitä vähemmän rahaa :( itse olen hoitovapaalla ja mies pienituloinen. Tosin voitais tietty myydä talo jotta kenties vois olla rahaa maksaa yksityiselle :D lapsilta lähtis koti alta mutta pääasia että saatais ees hoitoa...

Vierailija
57/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyis lapsetkin viedä vauvaiässä hoitoon päästäkseen itse töihin jotta olis varaa maksaa lasten lääkärikuluja!

Vierailija
58/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä olet juuri näitä, joka ei ymmärrä miksi kukaan äänestää perussuomalaisia?! Suomessa on oikeasti vähävaraisia ja köyhiä!

Toivottavasti et itse ikinä joudu tilanteeseen, jossa sinulla on tilillä 100€ (tai vähemmänkin) ennen viikon päästä olevaa tilipäivää. Mutta toivon, että ymmärtäisit että monelle perheelle satasen ylimääräinen lasku voi oikeasti johtaa siihen, että seuraavalla viikolla kerätään pulloja, jotta saadaan edes makaronia pöytään.

Minulla on yhden kerran ollut niin, että

Voi lainata sen satasen sukulaiselta tai kaverilta ja maksaa seuraavana tilipäivänä takaisin. Tai maksaa vaikka seuraavana tilipäivänä puolet takaisin ja sitä seuraavana loput. Ja jos on tosiaan niin, että talos on noin tiukalla, niin tartu härkää sarvista ja paranna sitä! Laita edes kymppi kuussa syrjään niin, että on edes pikkuruinen puskuri.

Vierailija
59/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se vaikea uskoa?? Kyse ei ole huonosta taloudenpidosta tms, vaan siitä, että ON köyhä. Ja juuri meitä köyhiä luusereita varten on julkinen terveydenhoitojärjestelmä, jonka pitäisi toimia.

Vierailija
60/67 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko se vaikea uskoa?? Kyse ei ole huonosta taloudenpidosta tms, vaan siitä, että ON köyhä. Ja juuri meitä köyhiä luusereita varten on julkinen terveydenhoitojärjestelmä, jonka pitäisi toimia.

Ei pelkästään "köyhien luusereiden" takia, vaan ihan kaikkien.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän