Onko vaippa todellakin lapsen kaupunkiasu? Ihan oikeasti, hei!
Asu on vapaa, mutta pakollinen, ei ehkä sittenkään tarkoita sitä, että 2- tai 3-vuotiaan lapsenkaan asianmukainen kaupoissa-asiointiasu olisi vaippa. Hellettä tai ei, niin eivät ne pökät ja paita sitä lasta hengiltä sulata. Ja jotkut kengätkin voisivat olla kivat.
Kaikenlaista...
Kommentit (19)
Toisaalta ymmärrän, kun omat lapseni viihtyvät parhaiten ilman vaatteita. Mut eikös kaupassa (ruokakauppa) oo kuitenki aikast kylmä osastosta riippuen.
meitä on tosiaan moneen junaan.
Menee samaan kastiin kuin miehet ilman paitaa kaupungilla.
mielestäsi on parempi että lapsella on hiostavat vaatteet päällä näin muodonvuoksi, kuin että saisi vilvoitella vaipassa kun on ihan älyttömän kuuma? Kyllä ne housut ja paita lisäävät kuumuutta, ainakin itselläni on vielä kuumempi housuissa ja paidassa kuin alasti. Vaikka olsikin hyvälaatuisia ja hengittäviä vaatteita.
kuole! Mutta epämukavaa se on, ja jos mielestäsi on ok, että lapsesi ei kuole johonkin, mutta tuntee epämukavuutta niin ok. Minä en ajattele näin. Tosin kauppaan en menisi vaippasillaan olevan lapsen kanssa, siellä on kylmä.
Mitä jos lapsi opettelee kuivaksi ja on sujunut niin hyvin, että varavaatteet on unohtuneet kotiin. Kassin pohjalta löytyy sitten vain vaippa, kun se vahinko on sattunut. Ja meidän pojan pissavahingot kastelivat parhaimmillaan niin paidan, shortsit, kalsarit, sukat kuin kengätkin...
Juu, fiksusti vaatetta vaan ylle. Taaperoillekin on ihan mukavia ohuita luonnonkuituisia hellevaatteita, kauppareisuuille niin landella kuin kaupungissakin.
kuole! Mutta epämukavaa se on, ja jos mielestäsi on ok, että lapsesi ei kuole johonkin, mutta tuntee epämukavuutta niin ok. Minä en ajattele näin. Tosin kauppaan en menisi vaippasillaan olevan lapsen kanssa, siellä on kylmä.
paahteessa vaipassa tepasteleva punoittavaihoinen lapsukainen kuitenkin saattaa kuolla. Paljon todennäköisemmin kuin vaatteiden pitämiseen.
Ap
Miten isommat lapset ja aikuiset sitten pärjäävät vaikka vaatetta onkin enemmän kuin vaippa?
Ihan todellako sinä lähtisit vaikka leikkipuistoon vaippa päällä olevan lapsen kanssa tai kaupungin keskustaan?
Väitätkö sinä, että itselläsi olisi viileämpi kaupungilla pelkässä terveyssiteessä kuin shortsit siinä päällä?!
Ei todellakaan sortsit ja paita tee olosta sen kuumempaa.
taaperolla oli tunikka, vaippa ja kengät päällä. Kyllä se vaippa näkyi tunikan alta ihan selvästi, ja ajattelinkin onkohan tämä ihan sopiva käytäntö..
Muilla lapsilla kyllä oli shortsit/legginsit jaloissa.
Tänään oli jo minun tytöllä housut jaloissa :)
Mutta kauppaan en veisi puolialastonta lasta. Ärsytti ihan hirveästi kun miehetkin käveli kaupoissa pelkät shortsit päällä, ja palanut kaljamaha tärisi melkein naamaani
Mutta mitä väliä sillä on, jos joku pikkulapsi on pelkällä vaipalla? Tosin itse laitan lapselle vaatteet jo ihan uv-säteilyn takia, mutta ei mua kyllä YHTÄÄN kiinnosta katsoa, miten joku muu on pukenut lapsensa.
että moni joka valittaa kuumuutta ei osaa oikein pukeutua (ja tarkoitan nyt AIKUISIA). Ollaan +30C helteessä farkuissa, lenkkareissa ja mustassa paksussa t-paidassa tmv. Kengiksi sandaalit, jalkaan pellashortsit tai hame ja paidaksi esim. ohutta materiaalia oleva puuvilla/pellava paita/toppi tai esim. silkkipaita, ei ole kuuma vert. "paksuissa" vaatteissa.
Ja jos oleilee esim. rannalla, niin esim. valkoinen pellavapaitis ja hattu saa olon tuntumaan viileämmältä vert. olisi bikineissä auringon paahtaessa suoraan iholle. Materiaalin pitää olla hengittävää ja "liehuvaa" eikä liian makkarankuorimaista päällä.
Meidän 1,5 v lapsi maisteli mansikoita ja oksensi hirmu yrjöt päällensä. Jouduimme menemään junamatkan ja kävelemään asemalta h&m:ään ihan vaipoissa, kun varavaatteet oli jo mennyt pissaan.
Olen pahoillani, jos mielesi järkkyi.
SYY..
-Ekan kerran esikoinen (oli silloin n. 2v3kk) oksensin ensin kunnon ykät päälleen ja kaikki vaatteet meni vaihtoon. Varavaatteille kävi sama juttu. Eli kotiin jouduttiin menemään vaippa päällä..
-Kuopus on nyt 1v10kk ja viime viikolla jouduttiin tulemaan pelkässä vaipassa kotiin. Varavaatteet oli mukana, mutta lapsi onnistui kastelemaan itsensä kunnolla (mummi laittoi vahingossa vaipan väärin, ts. pippeli sojotti ylöspäin ja lapselta kastui paita ja housut pissiin) ja varavaatteita ei ollut mukana, kun oltiin vaan Cittarissa ruokaostoksilla..
Muuten taaperolla on ulkona vaippa (tekee jo aamupisut ja iltapisut pottaan, muuten ei malta istua potalla) ja T-paita. Housuja en ole laittanut omalle pihalle. Puistoon ja kauppaan laitetaan kyllä jotkut shortsit paidan lisäksi.
kuin julkisilla paikoilla vaipassa kulkeva lapsi.
jos parivuotiaalla tytöllä on ilmava mekko ja vaippa vilkkuu mekon alta esim. rattaissa istuttaessa?
Kotimatkalla mummolasta, ja tosiaan vasta kaupalla tajusin ettei tullut niitä housuja jalkaan. En sitten viitsinyt enää alkaa siinä parkkiksella pukemaan. Pahoittelen!
Ja ei meidän taapero pala takapenkillä kun ikkunoissa uv-suoja/pimennyskalvot, ei onneksi tarvii vuorata vaatteilla kun on kuumakalle muutenkin.
mielestäsi on parempi että lapsella on hiostavat vaatteet päällä näin muodonvuoksi, kuin että saisi vilvoitella vaipassa kun on ihan älyttömän kuuma? Kyllä ne housut ja paita lisäävät kuumuutta, ainakin itselläni on vielä kuumempi housuissa ja paidassa kuin alasti. Vaikka olsikin hyvälaatuisia ja hengittäviä vaatteita.