Pelottaa mennä neuvolaan uuden raskauden vuoksi.
Vauva vasta 8kk ja olen ehkä seitsemännellä viikolla raskaana. Neuvolantäti koko ajan vaahdonnut ehkäisystä ja olen sanonut, etten halua käyttää, sillä haluamme toisenkin lapsen, eikä ikäerolla ole väliä. Täti kuitenkin vaahtoaa, kuinka lapsilla pitäis olla vähintään kaksi vuotta ikäeroa.
eikö se ole kuitenkin jokaisen oma asia ja eikö luonto hoida noi jutut?
Milloin viimeistään pitää neuvolaan mennä, jotta saa sen äitiysavustuksen? Ei kiinnosta kyllä yhtään aiemmin sille harpulle kertoa.
Kommentit (6)
Vaihda ihmeessä neuvolaa, mikään pakko ei sun ole tuollaisella tädillä käydä. Muistaakseni mulla oli eka neuvola vk:lla 8 ja niskapoimu viikolla 11, joten varmaan kannattaa ennen tota viikkoa 11 mennä.
Onnea!!!! <3
Meillä ei ole niskapoimu-ultraa ollenkaan, vaan sit puolessa välissä se rakenneultra. On niin pieni neuvola, et mitenhän se onnistuu se tädin vaihto, ku esikoinen käy kuitenkin tällä samaisella aina tarkastuksessa.
Kerro sille nyt kuitenkin, ehkä älyää olla sanomatta mitään ja nolaamatta itseään, jos on vähääkään ammattitaitoinen.
Mitä jos saat vaikka oireettoman virtsatietulehduksen tms. ja tulee tosi ongelmia.
Oliko ikäsi 15 vai aikuisempi? =)
Onnea raskauteen ja sille neuvolantädille luu kurkkuun, sun / teidän rakkaita lapsia ja päätöksiä nämä on. =)
Sanot vain että haluat raskaustestin ja olet onnellinen raskaudestasi.
Pää pystyssä ja selkä suorana neuvolaan, sinun ja miehesi asia perheen koko ja lasten ikäero.
Tsemppiä matkaan.
Etkö voi pyytää jotain toista tätiä? En muista millon siel oli " pakko" käydä. Oisko 4. kuulla tai jotain sellasta,,