Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä ystävää vaivaa?

Vierailija
02.07.2011 |

Olen alkanut huomata epämiellyttäviä asioita läheisessä ystävässä. Oli ennen lempeä, kiinnostunut, aito ja jalat maassa oleva.

Kun tulin raskaaksi, hän muuttui.

Kaikenlainen ystävällinen jutustelu muuttui ikään kuin vähätteleväksi.

Kun hän tuli raskaaksi, KAIKKI muuttui.

Piti itseään parempana kuin minua ja puhui ikävältä tuntuvia asioita. "Toivon poikaa" (meillä tyttö) ja en tiedä mitä mieheni tekee jos tämä lapsi on tyttö.

Ollaan aina kerrottu heti kaikesta toisillemme, kuten minä raskaudestani. Hän kertoi minulle vk 15 ja sanoi, että haluttiin kertoa tärkeimmille ja läheisimmille ensin.

Kun lapsi (poika) syntyi, eri kaupungissa, oli pyytänyt, että tulemme heti katsomaan. Kun olimme menossa, sanoi, että ei nyt ainankaan heti kun tässä on kaikki läheiset ensin käyneet. Voitte te muutaman viikon päästä tulla.

Ei enää lähetä kummilapselleen edes korttia syntymäpäivänä (viime vuonna antoi lahjan 3 kk myöhässä) ja jätti minut kummivalinnoista ulkopuolelle. Sitten tekstiviestillä lapsen nimi kännykkään ristiäisten jälkeen.

Lisäksi oli "kaasona" häissäni, joita piti lähes vitsinä. Sielläkin sen sijaan, että olisi antanut vieraiden keskittyä hääpariin, esitteli omaa

raskausmahaa ja keskittyi omaan ihannointiin.

"polttareissani" maksoin itse oman ruoka-annokseni ja sekä vein että hain hänet sinne.

En mielestäni morsiamena vaatinut häneltä mitään erityistä, läsnäoloa vain. Maksoin kampaajat ja muut.

Hän taitaa pitää minua itsestään selvyytenä ja tunnen itseni välillä sellaiseksi kaveriksi,jolle soitetaan kun ei ole mitään muuta tekemistä.

(hänellä 1 ystävä minun lisäksi)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksesi kuulostaa järkevältä ja noin taidan nyt tehdä. Olen ollut asiasta alakuloinen jo pitkään ja mietin sitä niin paljon, että se vie voimia muulta elämältä. Hyvä vinkki tuo lista, en pystyisi kuitenkaan siinä tilanteessa muistamaan mitään, mitä hän on tehnyt tai sanonut, menisin niin lukkoon.

p.s. vastaus tulee näin myöhään, kun eilen odottelin aikani vastauksia eikä niitä ennättänyt tulla, niin poistuin lapsen hoitoon..

Vierailija
2/5 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä etäisyyttä vähän aikaa. Ja joskus on vain hyväksyttävä se, että ihmiset muuttuvat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokoon itse joskus syyt käytökselleen jos huvittaa, ja jos jaksaisin sitten enää kuunnella.

Vierailija
4/5 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hämmästyttävää, että edes tahdoit pyytää hänet kaasoksi. Selvästi hän kulkee ympäriinsä antaen ymmärtää, että on vain säälistä ystäväsi ja kyykyttää sinua, kun luulee, että siedät mitä vaan.

Lopeta nyhveröinti. Jos et halua suoria sanoja sanoa (ja aina se ei ole viisasta, jos on luonteeltaan ns. myötäilijä), niin älä ainakaan pidä mitään yhteyttä. Varmasti löydät lapsellesi paremman varakummin. Keskity omaan elämääsi, hanki uusia ystäviä ja pidä tämä ex-ystävä sellaisena hyvänpäiväntuttuna, jolle ollaan kohtelaita, jos sattuu soittamaan. Jos joskus sattuisi ihmettelemään haluttomuuttasi olla yhteydessä häneen, niin pidä mukana listaa, johon olet listannut kaikki ne ilkeät kommentit ja vähättelevät jutut, joita on sinusta sanonut sekä kaikki nen tekemättäjättämiset (esim. kummilapsen lahjat yms.) ja luettele ne sitten hänelle ja kysy, olisiko hän itse tekemisissä tällaisen ihmisen kanssa.

Ei kannata myrkyttää omaa elämää vain siksi, että toinen tuntee olonsa paremmaksi.

Vierailija
5/5 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on hämmästyttävää, että edes tahdoit pyytää hänet kaasoksi. Selvästi hän kulkee ympäriinsä antaen ymmärtää, että on vain säälistä ystäväsi ja kyykyttää sinua, kun luulee, että siedät mitä vaan.

Lopeta nyhveröinti. Jos et halua suoria sanoja sanoa (ja aina se ei ole viisasta, jos on luonteeltaan ns. myötäilijä), niin älä ainakaan pidä mitään yhteyttä. Varmasti löydät lapsellesi paremman varakummin. Keskity omaan elämääsi, hanki uusia ystäviä ja pidä tämä ex-ystävä sellaisena hyvänpäiväntuttuna, jolle ollaan kohtelaita, jos sattuu soittamaan. Jos joskus sattuisi ihmettelemään haluttomuuttasi olla yhteydessä häneen, niin pidä mukana listaa, johon olet listannut kaikki ne ilkeät kommentit ja vähättelevät jutut, joita on sinusta sanonut sekä kaikki nen tekemättäjättämiset (esim. kummilapsen lahjat yms.) ja luettele ne sitten hänelle ja kysy, olisiko hän itse tekemisissä tällaisen ihmisen kanssa.

Ei kannata myrkyttää omaa elämää vain siksi, että toinen tuntee olonsa paremmaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän neljä