Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääsiäinen pilalla :-(

Vierailija
04.04.2010 |

Olin niin odottanut, nyt on ihan kurja olo. Mulle juhlapyhät tärkeitä, miestä ei vois vähempää kiinnostaa. Haluaisin et voitais yhdessä valmistella, se tuo mulle juhlamieltä.

No kauppaan päästiin vihdoin illansuusta, sapuskat on, mutta koristelut ym jäi puolitiehen. Ei oo askarreltu muksujen kans eikä oo rairuohoa ja narsissitki oli loppu kaupasta ku mentiin vast illalla. Koristeltiin vähän tusseilla kanamunia. Ottaa pannuun. Nyt on lapsiki kuumeessa.

Miehen puolesta vois syödä kylmää makaroonia ja katella videoita koko pääsiäisen. Mulle se ei tuo juhlamieltä. Haluan siirtää perinteitä lapsille ja halun itse vaihtelua arkeen.

Onks ketään muuta jolla on vähemmän täydellinen pääsiäinen?? Voiks tästä viel jotenki piristyä ja nauttia?

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riihimäelle ihailemaan koristeluita:)

Vierailija
2/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset trullittelevat ja askarrellaan pääsiäiskoristeita. Ruoat ovat tavallisia, ehkä joku parempi paisti paistetaan jos sille päälle satutaan.

Muuten nautitaan pitkistä vapaista ja ollaan vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset valmistellut jo ajoissa?! Et todellakaan voi syyttää miestäsi!!

Ois kauhee, jos mun pitäs juhlia jotenkin pääsiäistä, mulle täysin merkityksetöntä uskonnollista juhlaa.

Vierailija
4/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin kyllä tehnyt monia noita asioita etukäteen, enkä vasta lauantai-iltana, kun pääsiäinenkin sattuu alkamaan jo aiemmin. Sun odotukset ovat korkealla, ja vaikka tiedät, ettei miestä kiinnosta, perustat juhlamielesi sen varaaan. Melko typerää minusta.

Vierailija
5/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestäsi, joka ei ota juhlapyhiä yhtä vakavasti kuin sinä?

Et kai sä oikeesti voi vaatia miestäsi askartelemaanpaskartelemaan jotain pääsiäistipuja, jos sitä ei kiinnosta? Jos sulle on noin tärkeää juhlaperinteet, niin sun on ne hoidettava.

Yhdessähän voi keskustella esimerkiksi juhlapyhien ruokalistan ja siinä samalla sopia mitä on ohjelmassa.

Vierailija
6/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vietetty vaan pitkän vapaan merkeissä, joka tänä vuonna sit kuitenkin meni itsellä töissä ja tänään ristiäisissä.

Miksi ette laittaneet lapsen kanssa koristeita? Me sentäs laitettiin poikien kanssa ohraruoho kasvamaan jo tovi sitten. Sen kummemmin ei meillä pääsiäistä ole. Suklaamuniakaan ei tänä vuonna ostettu, koska kaupasta ei enää löytynyt viikolla pikkuisia ruohonjuurimunia, isoja ei edes viitsi ostaa, koska ovat 2-vuotiaalle aivan turhia, toki pienemmätkin, mutta olisivat olleet sentäs vain pieniä makupaloja.

Narsissit olisi voinnut ostaa jo viikolla aiemmin eikä lankalauantaina, ruohon kasvamaan pari viikkoa aiemmin ja viikolla jo aikasemmin koristella munia. Itseä saa syyttää, jos jättää keskelle pääsiäisen pyhiä koristeluhommat. Nauti nyt vapaasta, perheen kanssa olemisesta ja ulkoilusta, niin muutkin tekee.

Vierailija
7/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ruokaa syödään. Tosin meillä vietetään lapsen synttäreitä näin pääsiäisenä niin sinne on kyllä leivottu ja laitettu herkkuja mutta muuten ruoka normaalia.

Lapset on itse askarreleet virpomavitsoja ja muita askarteluita koulussa jotka on hyllyillä ja seinillä esillä. Muuten ei koristella.

Meillä lasille tärkeimmät pääsiäisjutut on virpomassa käyminen ja pääsiäsipäivä kun etsivät piilotettuja suklaamunia.

Ei näihin juttuihin miestä ole tarvittu ainakaan meillä.

Vierailija
8/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pääsiäinen on juhlapyhä ja mieheltä voi edellyttää osallistumista siihen. Vähän niinkuin joulukin. Ei voi vaan pättää ykipuolisesti, ettei joulua vietetä. Et kyllä voi ap vaatia miestä askartelemaan pääsiäiskoristeita ym, mutta juhla-ateriat kuuluvat luonnollisena osana juhlaan.

Vierailija
9/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä laitoin lasten kanssa rairuohot, tiput, koristeltiin vitsat ja käytiin virpomassa, siivosin ja laitoin pääsiäisruuat, etkö sä nyt itse osannut noita hyvissäajoin tehdä?

Vierailija
10/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

auttanut vaikka jo aamusta olisitte kauppaan mennet. Ruohoa kun ei myydä valmiiksi kasvatettuna. Pääsiäistä pitää valmistella viimeistään edellisellä viikolla. Eiköhän kannata ihan vain peiliin katsoa, kun miettii, miksi pääsiäistä ei ole laitettu. Vai tarvitseeko ap miehen luvan kaikkiin tekemisiinsä?

Vierailija
11/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisit tehnyt sen pääsiäisen, mitä sinä siihen miestäsi tarvistet, kummastuttaa tuollaiset ruikuttajat jotka syyttävät toisia kun itse ei ole vain viitsinyt.

Vierailija
12/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko naisen vastuulla perheen vapaa-ajan suunnittelu ja toteutus?

Vierailija
13/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eiköhän sen järjestäminen ole silloin sen vastuulla, joka sellaisen haluaa. Kaikissa perheissä kun ei pääsiäistä laiteta millään tavalla. Meilläkään miestä ei ruohot ja tiput kiinnosta, mutta me olemme lasten kanssa niitä jo viikkoa ennen palmusunnuntaita alkaneet askartelemaan. Ja turha on pääsiäissunnuntaina enää valittaa asiasta kun pääsiäinen on alkanut viikko sitten.

Vierailija
14/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä olisi kaikki juhlapäivät joulut ja synttärit mukaanlukien ihan tavallisia päiviä jos ne olisi miehen vastuulla.

Minäkin tykkään perinteistä, mutta miehen rooli juhlapyhien alla on kuskata mua kauppaan (itsellä ei ajokorttia). Sen mielestä kaikki on vaan turhaa hössötystä, minusta taas tylsää jättää juhlat väliin ja elää vaan samaa arkea kokoajan. Ja lasten takia haluan että niitä vietetään.

Nytkään mies ei ole edes ajatellut koko pääsiäistä, ei se edes tiennyt koska virvotaan ja koska ne pääsiäismunat tulee (ollaan oltu yhdessä 9v ja koko sen ajan meillä ollut lapsia), niitäkin ilman lapset olisi jääneet ilman minua. Millään tavalla ei siis vietetä pääsiäistä yhdessä, mies käy nukkumassa kotona päivän ja illalla töihin. Tällästä tämä on joka pyhä, joulu on poikkeus eli ainut pyhä kun mies on varmasti kotona, muuten melkein varmasti muualla.

Vierailija
15/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka tiedät miehesi ajattelu- ja toimintatavan?

Luulisi olevan itselleen todella rankkaa jos ei pysty sopeutumaan tilanteeseen. Uskon, että jos et tekisi asiasta niin isoa numeroa ja syyttäisi miestäsi piloille menneistä pyhistä, niin miehesikin voisi alkaa nauttia niistä.

Vierailija
16/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avauksessa oli kyse juhlapyhistä, ei vapaa-ajasta yleensä tai miehen osallistumisesta perheen arkeen. Eihän ap:kaan oikeasti välitä juhlapyhistä, jos ei ole niihin ollenkaan valmistautunut ja odottaa miestä (jonka mielipiteen tietää) vetämään itsensä käyntiin.

Vierailija
17/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjkättävä ja ajoissa, en mä ainakaan edes oleta että mies huomaa et pitää kylvää ruohot ja koristella ne! Ja toki kaupassa käydään yhdessä mutta ajoissa, jo kolme päivää ennen pääsiäistä ja sitten torstaina kaikki vihreät kuten salaatit jne. Lauantaina enää mitään kaupasta haettu!! Sillonhan se pääsiäinen oli jo, nautittiin vaan vieraista ja kotiolosta ja kyläilyistä.

Vierailija
18/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme kuulu kirkoon joten meillä ei ole uskonnollista sisältöä juhlille.

Joulu on uhteistäaikaa ja lahjojen antoa ja perinteisiä jouluruokia.

Pääsiäinen on pitkät pyhät, jotka aloittavat kevään.

Yhdessä miehen kanssa mietimme mitä syömme. Koska molemmat sellaisessa työssä tällä hetkellä että pyhät vapaat niin haluamme tehdä ruokaa jonka valmistaminen kestää kauemmin.

Myös kaikki korsteet otamme esille jo hyvin siivottuun kotiin.

Molemmat nautimme kotona olosta ja siitä että on siistiä. Se juuri erottaa pyhät arjesta.

Arkena mennään päivät täynnä touhua.

Ja pyhää voi valmistella jo kauan ennen varsainasta pyhää.

Nyt pääsiäisenäkin olimme lasten kanssa laittaneet ohrat kasvamaan jo kaksi viikoa sitten. Kaikki koristeet laitetiin esille torstai iltana. Torstai aamupäivällä kävin kaupassa josta ostin ruuat ensi tiistaille asti.

Ei meilläkään mies muista kaikkea mutta minä olen se joka on muistuttaa.

Ja eikö pyhät ole juuri sitä vareten että tekee sitä mistä nauttii. meilläkin mies parhaillaan autoremontissa, se on hänelle asia mitä ei kerkiä arkena tekemään ja on vastapainoa työlle.

Vierailija
19/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syödään lasten kanssa spagettia.

Ja rairuohoa kyllä myydään joissain kukkakaupoissa valmiiksi kasvatettuna.

Hankin pääsiäisruuat jo keskiviikkona.

Lapset tyytyväisiä kun on suklaamunia.

Vierailija
20/59 |
04.04.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy napsaisemassa muutama pajunoksa ulkona tai harvenna oksa omena- tai kirsikkapuusta. Koristelette kuumeisen lapsen kanssa höyhenillä hienoksi!

Leikkaat vihreästä ruohomatosta palasen ja teet asetelman pikkutipuista ja munista, menee ihan täydestä ja näyttää hyvältä. Varmaan joku kukkakauppa on auki, haet sieltä kasan tulppaaneja maljakkoon.

Lapset ei kovin paljoa tarvitse tunnelman luomiseen, mutta ei nekään nauti pääsiäisestä jos äiti on ihan alamaissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi