Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vedätkö käytetyt tampoonit vessasta alas vai heitätkö roskiin?

Vierailija
01.07.2011 |

Siis olen vetänyt viimeiset 10 vuotta tampaxit vessasta alas luullen että niin voi tehdä ja tänään mieheni kysyi minulta asiasta ja oli järkyttynyt. Siis eikös silloin aikoinaan niissä pakkauksissa lukenut että voi heittää pönttöön?!?!

Noh, ei mennyt tämäkään päivä hukkaan... Eikä muuten yksikään pönttö ole mennyt tukkoon.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos meidän putket on jouduttu avaamaan moneen kertaan. Joku vieras varmaan on ajatellut samoin kuin ap. Kiva sitten kun paskavesi valtaa autotallin lattian ja miehen kanssa saappaat jalassa yökkien lapioidaan pökäleitä ämpäriin. Tajutkaa että vähänkin vanhemmissa taloissa, joissa on rautaputket, syntyy sinne viemäriin rosoja joihin jää kiinni esim just tamppoonit. Ja sitten ne alkaa kerätä ajan saatossa kaikkea paskaa itseensä. Pelkkä kakka tai vessapaperi ei aiheuta tukkeumia koska ne hajoaa. Talouspaperikin on sellaista materiaalia että se ei hajoa vaan saattaa jäädä tukkimaan viemäriä. Tuntuu sille että vain omakotitaloissa asuvat ymmärtävät tämän, koska yhtiössä ei tarvitse itse uida paskassa kun viemärit on tukossa, aina tulee Seppo Taalasmaa paikalle :D

Vierailija
22/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös tamponi hajoaa, ei se ole mikään ikuisuustuote

Tästä syystä niitä tamponeita ei kannata sinne viemäriin panna. Mä haastattelin kerran yhtä jätevesialan ihmistä, ja näin hän sanoi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koneet viimeistään vedenpuhdistamolla. Ylimääräsitä työtä teettää, kun mammat ei sitä tamppoonimassaa juomaveteensä kuitenkaan halua.

Vierailija
24/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiedät? Se, ettei sun pönttö tulvi, ei tarkoita, ettetkö maksaisi verorahoistasi tai yhtiövastikkeestasi aiheuttamiasi kuluja muualla.

ei ole ollut tukoksia

Vierailija
25/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisätyötä. Ja palstamammalle lisälaskua.

Vierailija
26/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi uskoa, että on vielä ihmisiä, joille ei ole selvää, että PÖNTTÖÖN VAIN SITÄ ITSEÄÄN JA VESSAPAPERIA.

Missä tynnyrissä oikein elätte??

Vierailija
27/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä usko että joku laittaa veriset tamponit roskiin lillumaan! Yööök nehän rupee haisemaan siellä.

Olen kyllä kuvitellut että kaikki vetää ne pöntöstä alas, niin minä ainakin teen ja tulen tekemään jatkossakin.

Siteitä en käytä ollenkaan juuri sen takia että ne ei mahdu pöntöstä alas mutta en kestä ajatusta että niitä olisi roskiksessa muhimassa.

Vierailija
28/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

en kyllä usko että joku laittaa veriset tamponit roskiin lillumaan! Yööök nehän rupee haisemaan siellä.

Olen kyllä kuvitellut että kaikki vetää ne pöntöstä alas, niin minä ainakin teen ja tulen tekemään jatkossakin.

Siteitä en käytä ollenkaan juuri sen takia että ne ei mahdu pöntöstä alas mutta en kestä ajatusta että niitä olisi roskiksessa muhimassa.

Ootko pöyristynyt siitä, että jengi ei vedä paskavaippoja vessasta alas? Tai ruuantähteitä, nekin alkaa haista?

Vierailija
29/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miellyttävämpää itsellesi ja helpotus kaikille, jotka sun takias joutuu tunkemaan käsiään paskaputkiin.

Vierailija
30/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska paketissa luki niin että voi heittää sinne.

Toisaalta kun tänään just ajattelin, niin ihan samanlaista "mössöähän" siitä pumpulista tulee kun paperistakin kastuessaan, joten miksei vois heittää.

Kyllähän mä paskannankin sinne semmosia jöötejä, että jo ois kumma jos sentin paksusesta pötköstä menis pönttö tukkoon, mut siitä valtavasta pökäleestä ei.

Aion kyllä vetää jatkossakin.

Vierailija
31/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin sitä itteensä. Vain kakkaa ja pissaa. Oksuakin joskus täytyy sinne vetään. Sinne ei kuulu: pumpulipuikot, hammaspuikot, pumpulilaput tai tamppoonit. Vessapaperi hajoaa hyvin, mutta ei esim. käsipaperit, joten ei sinne niitäkään. Kaikki ylimääräinen kuormittaa liikaa jätevedenpuhdistusoperaatiota. Se tuntuu meidän kaikkien kuntalaisten kukkarossa.

Vierailija
32/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamponin paikka on roskis. Siis käytetyn. Ei wc-pönttö! HALOOOOOO.

Vierailija
33/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun on tosiaan ehkä aika vaihtaa kuukuppiin. Vois olla helpompaa sekä mulle että ympäristölle. Mistä niitä saa?

En ole kyllä tosiaan IKINÄ ajatellut että joku laittaa tamponit roskikseen. Olen vieläkin ihan pöyristynyt.

T: 33

Vierailija
34/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lunette maksoi jotain 32e kun kuukausi sitten hankin.

Vierailija
35/42 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä vuoda? Vai tarviiko sen kanssa kuitenkin käyttää vaikka pikkuhousunsuojaa?

Mitens öisin?

T: 33 joka ihan oikeasti meinaa tehdä parannuksen :)

Vierailija
36/42 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voiko joku tosiaan olla niin uuno, että heittää tampoonit wc-pyttyyn, mutta näköjään voi. Aina roskikseen. Mulle ei oo kertaakaa tullu ees mieleen, että heittäisin pönttöön, tukkoon se jossai vaiheessa menee eikä niitä oo sieltä sitte kiva kaivella. Vähän kapeampi putki ni se on siinä,.

Paperia hiukan tampoonin ympärille ja roskiin!

Vierailija
37/42 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo, meillä ainakin tyhjennetään vessan roskis samalla kun keittiön roskatkin viedään. Eli joka toinen päivä vähintään, ellei jopa päivittäin.

Vierailija
38/42 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ei kuulu viemäriin?

Viemäriin eivät kuulu esimerkiksi:

vanupuikot

tulitikut, tupakantumpit

vaipat, terveyssiteet, tamponit

kondomit

käsipyyhepaperit

sukkahousut, muut tekstiilit

kahvinporot

kinkunpaisto- ja muut rasvat

kiinteät ruuantähteet esim. puurot, keitot

erilaiset kuoret ja pakkaukset

Vierailija
39/42 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoi ihan kauheeta kun oli ne tampponit, puikot, kortsut tukkineet joka paikkaa. Siis YÖÄÄÄK!!!

Monissa maissa ei edes sitä wc paperia suostella heittää pönttöön.

Olen itsekin ennen heittänyt vanut ja puikot vessasta alas, ennen ku mies sai mut kiinni ja luki saarnaa

Vierailija
40/42 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan käytän kuukuppia. Tamppoonit piti aina kääriä vessapaperiin, ärsytti kun meni niin paljon materiaalia roskiin ja tamppoonit haisee roskiksessa ällöttävästi :S Kuukupista veret tyhjennetään vessanpönttöön, ei tuu turhaa roskaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi