Vedätkö käytetyt tampoonit vessasta alas vai heitätkö roskiin?
Siis olen vetänyt viimeiset 10 vuotta tampaxit vessasta alas luullen että niin voi tehdä ja tänään mieheni kysyi minulta asiasta ja oli järkyttynyt. Siis eikös silloin aikoinaan niissä pakkauksissa lukenut että voi heittää pönttöön?!?!
Noh, ei mennyt tämäkään päivä hukkaan... Eikä muuten yksikään pönttö ole mennyt tukkoon.
Kommentit (42)
Myös tamponi hajoaa, ei se ole mikään ikuisuustuote
Tästä syystä niitä tamponeita ei kannata sinne viemäriin panna. Mä haastattelin kerran yhtä jätevesialan ihmistä, ja näin hän sanoi.
koneet viimeistään vedenpuhdistamolla. Ylimääräsitä työtä teettää, kun mammat ei sitä tamppoonimassaa juomaveteensä kuitenkaan halua.
tiedät? Se, ettei sun pönttö tulvi, ei tarkoita, ettetkö maksaisi verorahoistasi tai yhtiövastikkeestasi aiheuttamiasi kuluja muualla.
ei ole ollut tukoksia
lisätyötä. Ja palstamammalle lisälaskua.
voi uskoa, että on vielä ihmisiä, joille ei ole selvää, että PÖNTTÖÖN VAIN SITÄ ITSEÄÄN JA VESSAPAPERIA.
Missä tynnyrissä oikein elätte??
en kyllä usko että joku laittaa veriset tamponit roskiin lillumaan! Yööök nehän rupee haisemaan siellä.
Olen kyllä kuvitellut että kaikki vetää ne pöntöstä alas, niin minä ainakin teen ja tulen tekemään jatkossakin.
Siteitä en käytä ollenkaan juuri sen takia että ne ei mahdu pöntöstä alas mutta en kestä ajatusta että niitä olisi roskiksessa muhimassa.
en kyllä usko että joku laittaa veriset tamponit roskiin lillumaan! Yööök nehän rupee haisemaan siellä.
Olen kyllä kuvitellut että kaikki vetää ne pöntöstä alas, niin minä ainakin teen ja tulen tekemään jatkossakin.
Siteitä en käytä ollenkaan juuri sen takia että ne ei mahdu pöntöstä alas mutta en kestä ajatusta että niitä olisi roskiksessa muhimassa.
Ootko pöyristynyt siitä, että jengi ei vedä paskavaippoja vessasta alas? Tai ruuantähteitä, nekin alkaa haista?
Miellyttävämpää itsellesi ja helpotus kaikille, jotka sun takias joutuu tunkemaan käsiään paskaputkiin.
koska paketissa luki niin että voi heittää sinne.
Toisaalta kun tänään just ajattelin, niin ihan samanlaista "mössöähän" siitä pumpulista tulee kun paperistakin kastuessaan, joten miksei vois heittää.
Kyllähän mä paskannankin sinne semmosia jöötejä, että jo ois kumma jos sentin paksusesta pötköstä menis pönttö tukkoon, mut siitä valtavasta pökäleestä ei.
Aion kyllä vetää jatkossakin.
kuin sitä itteensä. Vain kakkaa ja pissaa. Oksuakin joskus täytyy sinne vetään. Sinne ei kuulu: pumpulipuikot, hammaspuikot, pumpulilaput tai tamppoonit. Vessapaperi hajoaa hyvin, mutta ei esim. käsipaperit, joten ei sinne niitäkään. Kaikki ylimääräinen kuormittaa liikaa jätevedenpuhdistusoperaatiota. Se tuntuu meidän kaikkien kuntalaisten kukkarossa.
Tamponin paikka on roskis. Siis käytetyn. Ei wc-pönttö! HALOOOOOO.
mun on tosiaan ehkä aika vaihtaa kuukuppiin. Vois olla helpompaa sekä mulle että ympäristölle. Mistä niitä saa?
En ole kyllä tosiaan IKINÄ ajatellut että joku laittaa tamponit roskikseen. Olen vieläkin ihan pöyristynyt.
T: 33
Lunette maksoi jotain 32e kun kuukausi sitten hankin.
eikä vuoda? Vai tarviiko sen kanssa kuitenkin käyttää vaikka pikkuhousunsuojaa?
Mitens öisin?
T: 33 joka ihan oikeasti meinaa tehdä parannuksen :)
että voiko joku tosiaan olla niin uuno, että heittää tampoonit wc-pyttyyn, mutta näköjään voi. Aina roskikseen. Mulle ei oo kertaakaa tullu ees mieleen, että heittäisin pönttöön, tukkoon se jossai vaiheessa menee eikä niitä oo sieltä sitte kiva kaivella. Vähän kapeampi putki ni se on siinä,.
Paperia hiukan tampoonin ympärille ja roskiin!
Haloo, meillä ainakin tyhjennetään vessan roskis samalla kun keittiön roskatkin viedään. Eli joka toinen päivä vähintään, ellei jopa päivittäin.
Mikä ei kuulu viemäriin?
Viemäriin eivät kuulu esimerkiksi:
vanupuikot
tulitikut, tupakantumpit
vaipat, terveyssiteet, tamponit
kondomit
käsipyyhepaperit
sukkahousut, muut tekstiilit
kahvinporot
kinkunpaisto- ja muut rasvat
kiinteät ruuantähteet esim. puurot, keitot
erilaiset kuoret ja pakkaukset
sanoi ihan kauheeta kun oli ne tampponit, puikot, kortsut tukkineet joka paikkaa. Siis YÖÄÄÄK!!!
Monissa maissa ei edes sitä wc paperia suostella heittää pönttöön.
Olen itsekin ennen heittänyt vanut ja puikot vessasta alas, ennen ku mies sai mut kiinni ja luki saarnaa
vaan käytän kuukuppia. Tamppoonit piti aina kääriä vessapaperiin, ärsytti kun meni niin paljon materiaalia roskiin ja tamppoonit haisee roskiksessa ällöttävästi :S Kuukupista veret tyhjennetään vessanpönttöön, ei tuu turhaa roskaa.