**PITKIKSET VKO 44**
Aloitanpa minäkin ensimmäistä kertaa täällä pinon. Olin nettipimennossa viikonlopun ja nyt töihin tullessa oli kiva lukea meidän pinon kuulumisia.
Mia79:lle kiitos tarinastasi. Suht piankin siis voidaan toimia, jos aihetta on. Ja hienoa, että sulla kaikki meni noin hyvin! Kiitos myös neuvoistasi. Ajattelin tämän viikon vielä tikutella ja sitten varailla aikaa lääkäriin, jos ovulaatiota ei ala tapahtua. Nyt kp 26 ja ovistestit edelleen vahvasti negoja. Ekaa kiertoa siis tikuttelen.
Wäiski74: Aika sitkeitä olette olleet, siitä hatunnosto. Itse taidan olla aika hätäinen ja otan liian helposti stressiä asioista. Sulla kyllä kuulostaa jo paremmalta tuo kierron tasoittuminen, jos vaikka luomusti saisi vauva alkunsa, kun oviksia kuitenkin tapahtuu.
Kommentit (24)
[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]
[color=darkturquoise] [size=5]***Pitkikset***[/color] [/size]
[color=darkorchid]katjuska12[/color] [color=deeppink]minä kohta 22 ja mies 29 ja ensimmäistä kuumeillaan kovasti! Heinäkuussa jätin pillerit ja sitten kestikin 3 kk ennen kuin tulivat seuraavat menkat ja nekin teroluteilla! Kierrot sen jälkeen kp 46, 36 ja nyt meneillään kp 56! Eli todella pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja se on piinaavaa![/color]
[color=darkorchid]KirPPuli[/color] [color=9BCD9B] Minä 21v, mies 23v, tyttö 12/2002, kierrot ollut sekaisin 8/2003 lähtien->23-80kp. Primolut 1/04 ja terolut aloitettu 2/05[/color]
[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 23v, mies 27v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut => Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco => clomit+terot.[/color]
[color=darkorchid]Lilli78[/color] [color=9BCD9B]Ikä 26 ja mies 29. Yritys aloitettu 10/04. Kierrot huitelee 20. - 45 välillä.[/color]
[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]25-vuotias ensimmäisten odottaja, mies 28vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta.[/color]
[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v, mies 29v (pian 30v), Tytär 02/2004 (yritystä ½v ennen häntä), ehkäisy jätetty pois 05/2004, jonka jälkeen terot. Nyt lapsettomuushoidoissa, clomit käytössä, kierrot ilman lääkitystä >40pv, hormoniavusteisesti n.28-31pv
[color=darkorchid]pikmin[/color] [color=deeppink]Olemme 28-vuotiaita ja esikoista olemme kuumeilleet 1/05 alkaen. Minulla on aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Terolutteja kokeilin alkuvaiheessa, mutta kierrot lyhenivät 20:n ja ovis jäi kokonaan pois. Nyt tukena vain ovistikut. Hoitoihin hakeutumista harkitaan vielä.[/color]
[color=darkorchid]JJ-82[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v ja aviopuolisoni on 26v. Esikoista ollaan yritetty kesästä 2004. Käyty tutkimuksissa 04/05, jolloin minulle määrättiin clomit neljän kierron ajaksi.[/color]
[color=darkorchid]quiero3[/color] [color=deeppink]Olen 23 v. ja mies 24 v. Jätin pillerit pois joulukuussa, kun ei maltettu enää odottaa, että päästäis toteuttamaan vauvahaavetta. Eka kierto oli lähes normaali, eli 29. Nyt menossa toinen kierto ja kp35 eikä mitään kuulu...[/color]
[color=darkorchid]redhead81[/color] [color=9BCD9B]Ikä 24, aviomies 32, poika 2,5. Yritystä reilu vuosi, teroja popsitaan, muuten tutkimukset vasta aluillaan. Kierrot on aivan mitä sattuu, välillä myös terojen kanssa.[/color]
[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink] Minä ja mies 25 v. meillä 2 kissaa. Pillerit jätetty 5/04. Kierrot 32-52...ja nyt yli 100, ei lääkitystä vielä[/color]
[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04, Kierrot ennen pillereitä 28-72 ja pillereiden jälkeen 30-42[/color]
[color=darkorchid]haaveilija3[/color] [color=deeppink]olen 25v ja kuumeilen kolmatta. Ukko on 28v. kävin eilen lääkärissä ja tänään aloitin sitten terot. kp on tänään 76. Sain kolmen kuukauden satsit. Jospa sitten kierto tulis tasaisemmaksi tai parempi olisi jos jäisi sattuneesta syystä 9kk pois :). [/color]
[color=darkorchid]hankihippiäinen [color=9BCD9B]vähän alta 30-vee, ensimmäistä kuumeillaan, kierrot venähtivät pitkiksi (40-50) pillereiden lopetuksen jälkeen alkusyksystä. Ei lääkitystä vielä. [/color]
[color=darkorchid]Alexiana[/color] [color=deeppink]Minä 27, mies 26. Vauvahaaveita 2003 alkaen, 3/04 pillerit pois, 5/04 alkaen yritystä, 11/04 pco-havainto, vahvistus siitä 12/04, mutta lääkäri vain kehotti odottelemaan. 1/05 toiselta lääkäriltä lähete julkiselle tutkimuksiin, 4/05 eka käynti ja miehen tutkimuksia odotellaan ennen kuin alan syödä clomeja. Kierrot 2-3 kk pitkiä.[/color]
[color=darkorchid]Sonja_79[/color] [color=9BCD9B]Olemme mieheni kanssa molemmat 25-vuotiaita ja kuumeilemme pikkukakkosta (01/2005 alusta). Esikoinen syntyi 06/2004. Syksyllä minulla oli säännöllinen kierto 29-33pv, mutta nyt takana yksi 53 päivän kierto ja tällä hetkellä kp42. Suunnittelen lääkärille menoa, jos vaikka saisi Terolutit kiertoa tasaamaan.[/color]
[color=darkorchid]PIPSA1[/color] [color=deeppink]Ikää 25v, pillerit pois 7/2004, jonka jälkeen ei vuotoja 3 kk, 1 kk terot = vuoto, 3 kk ei vuotoa, taas terot, joilla vuoto ihan ok, tosi nyt jostain syystä kiertopäivänä 12 alkoi taas vuoto... Eläessäni olen " saanut" 6 normaalit kuukut 14 - 15 vuotiaana...[/color]
[color=darkorchid]mörötin-81[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni ollaan molemmat 24v. ja esikoista ollaan yritetty syyskuusta 2004 saakka. Kahden yrityskierron jälkeen kierrot muuttuneet epäsäännöllisiksi ja pitkiksi. Huhtikuussa 2005 tutkimuksissa huomattu pco-tyyppiset munasarjat, clomeista ei apua, lapsettomuushoidot aloitettu 10/05 (IUI) [/color]
[color=darkorchid]Illuminatus[/color] [color=deeppink] on yhden lapsen äiti, nyt odottaa toista. Pitkäkiertolainen olen ollut " aina" , mutta nyt kierrot karanneet täysin käsistä. Viimeksi oli kp 41, nyt lähestytään kp 50. Myös tuhrutteluvuoto on uusi asia.[/color]
[color=darkorchid]Tulikivi[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies kummatkin 23 v. Yksi lapsi on ja toista yritetty pian kaksi vuotta. Ei ole käyty ainakaan vielä tutkimuksissa. Kierto 36-39 päivää.[/color]
[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]
[color=darkorchid]punatilhi[/color] [color=9BCD9B]76 syntynyt, noin kymmenen vuoden pillereiden (Diane Nova) syönnin lopettamisen 09/04 jälkeen ei menkkoja. Primolut 11/2004 kolmeksi kuukaudeksi. Eikä taaskaan menkkoja! Ensimmäistä yritellään![/color]
[color=darkorchid]Leppis78[/color] [color=deeppink]Minä 27 ja mies 30v. Ensimmäistä yritellään. Yritys aloitettu 06/04. Kierrot 31-42 [/color]
[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]Eli ikä 25v. mies 31v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen seuraavakierto oli 53 päivää pitkä ja nyt tässä kierrossa mennään jo päivää 58...Ensimäistä yritellään.[/color]
[color=darkorchid]Brooke73[/color] [color=deeppink]Olen 31-vuotias ja mies yli 4-kymppinen. Ensimmäistä kuitenkin vasta aletan yrittelemään. Pillerit jätin pois joulukuussa ja kumit jätettiin vasta viime kuussa. Eka yrityskierto siis takana. Mulla on aina olleet kierrot pitkiä[/color]
[color=darkorchid]flaming[/color] [color=9BCD9B]minä 24v mies 34v tyttö 1v8kk. pco kierrot 28-56 olleet aina sellaiset. tyttö saatiin aikaan luomuna 20kk yrityksen jälkeen ja nyt yritystä luomuna takana 19kk tai heinäkuu on 19. kk. menkkoja taas odotellaan. niin joo ja kaarinasta me.[/color]
[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]minä 25 v, mies 24v, ensimmäistä kuumeillaan espoossa. Pillerit lopetin 10/04, ja siit lähtein kierrot alkuun 32-35, mut nytte huidellaan kp 82!!!![/color]
[color=darkorchid]tuplis2[/color] [color=9BCD9B]Minä 30 ja mies 29v, meillä entuudestaan kaksoset 12/00 ja kolmatta yritetty reilu vuosi nyt[/color]
[color=darkorchid]kaipuu[/color] [color=deeppink]Oon 39 v, mieheni 50 v. Kierrot pitkiä ilman lääkitystä, lääkkeillä 31. Lasta toivottu 04/94 alkaen...[/color]
[color=darkorchid]krista-75[/color] [color=9BCD9B]minä 30v ja mies 35v.meillä 10v tyttö.menkat oli vuoden pois.porimolut kuuri ja lugestrone kuuri menkat oli 7pv.nyt lugestrone kuuri huomenna loppu.[/color]
[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]
[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]Iltatähtemme, eli kolmas lapsemme on ollut työn alla heinäkuusta -05 lähtien. Meillä on jo ennestään 7v tyttö ja 6v poika. Ikää meillä vanhemmilla on jo 32v. Poistatin kierukan (Levonova) tuolloin heinäkuussa ja kuten silloin joskus monta vuotta sitten, (ennen kierukkaa), kierto on jälleen mitä sattuu. Ensimmäinen kierto oli 41pv ja nyt mennään jo kp:ssä 50...[/color]
[color=darkorchid]Rainy[/color] [color=deeppink]ikää minulla on 25v ja miehellä 27v. Pillerit jätin pois viime jouluna ja kokonaan ehkäisyn jätimme pois elokuussa. kuukautiseni eivät ole koskaan olleet säännölliset ja pillereiden lopetuksen jälkeen niitä tuli neljät. Heinäkuussa kävin lääkärillä ja sain terolut -kuurin, sen jälkeisistä menkoista kulunut nyt 81pv. eilen sain verikokeiden tulokset, joista ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa... Nyt odotan gynekologiselle tutkimukseen menoa.[/color]
[color=darkorchid]wäiski74[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v ja mies 29v, ei lapsia. Pillerit jätetty pois v.2001. Vuoden odottelun jälkeen hormoonitutkimuksiin,jossa todettiin ettei kropassa ole tarpeeksi estrogeeniä eikä ovulaatiota tapahdu. Söin 3kk kuurin sekä clomeja että teroja, jonka jälkeen tilanne taas sama. Tilanne muuttunut itsestään positiiviseen suuntaan 2vuoden aikana, kp45-55. En oo käyttänyt mitään lääkitystä ton ekan kerran jälkeen enkä ollut missän tutkimuksissa.[/color]
[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]
[color=darkorchid]-Mariposa-[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v tyttönen täältä etelä-lapista ja toiveissa ois eka pikkunen joskus tässä. =) Pillerit oon jäätänyt pois ihan vasta ja eka luomukierto siis menossa.[/color]
[color=008B45] [size=3] Plussanneet pitkikset [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] Illuminatus[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] Mia79[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] vikli80[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] Sonja_79[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] Pomppis03[/color] [color=FF6A6A] la? [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] Alexiana[/color] [color=FF6A6A] la 20.2.[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] Mikaela77[/color] [color=FF6A6A] la 24.2.[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] mimmu_78[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] KirPPuli[/color] [color=FF6A6A] la 28.4. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] katjuska12[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] Leppis78[/color] [color=FF6A6A] la 5.5. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] suklaavohveli[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] haaveilija3[/color] [color=FF6A6A]la[/color] [/size]
[color=coral] [size=3] Synnyttäneet pitkikset [/color] [/size]
[color=darkorange] [size=2] Pips[/color] [color=crimson] (la 30.10.) Tyttö syntyi 20.10 rv 38+4, paino 3210g, pituus 48 cm ja pipo 33,5 cm [/color] [/size]
Viikonloppu sitten oli ja meni niin että viuhu! Olin ite pari päivää " syyslomalla" että sai niitä pakollisia kotihommia tehtyä oikeen ajan kaa.. hmm..
Mulla meneillään kp 22 ja varmaankin sit ens viikolla alkaa tää " kehonluku" ja sen jälkeinen tikutus. Toivottavasti mä saan parit raidat tohon tikkuun, vaikka luin kyllä jostain, et se ei välttämättä tarkota et se munasolu irtoo tai on " hedelmöitysvalmis" , vaikka erittyykin sitä hormoonia. Ootekko lukeneet samaa?
Sen verran puhuttiin sit kotona et kai se munkin on vaan jonkinnäkösiin kokeisiin mentävä tässä lähiviikkoina; voidaan ainakin tarkistaa noi hormooniarvot verikokeella ja sitten kattoa ultralla mitä näkyy vai näkyykö mitään!
[color=red]Pantteri:[/color] Juu, pirun pitkät on kierrot ja ihan luomusti on ruvennu tuleen, vaikkakin siis pitkällä aikavälillä. Siitä saan olla iloinen, vaikka samalla sitä siis miettii et onkohan sitten kaikessa muussa(kin) " vikaa" . Se kun ei selviä kun tutkimuksella ja vielä en tiedä uskallanko mennä, kun ei ikinä tiedä mitä kuule... Kai se vaan pakko on kohdata pelkonsa, kun tietää millä asialla ollaan :o)
Jep, tässä pinossa ollaan varmaan enemmän onnellisia menkoista, kuin noissa muissa, kun tietää, et pääsee vihdoin uuteen kiertoon ja yritykseen.
Mitäs teille muille kuuluu näin maanantaina?
-wäiski-
Huomasin just kun olin lähettäny oman viestin, et sinä aikana oli saapunu uus viesti.
[color=purple]OIKEEN PALJON ONNEE VAUVASTA PIPS!!![/color]
-wäiski-
[color=green]-Mariposa-:[/color] Tervetuloa mukaan joukkoon suureen ja värikkääseen! Kyselit viime pinossa, että " jos kierto alkaa kovasti venymään niin koska ootte menny sit lääkäriin?"
Mulla ensimmäinen kierto venyi ihan hirveesti, kp185! Suosittelen menemään huomattavasti aikaisemmin lääkäriin, mutta sullahan ei sitä ongelmaa olekaan kun kuukautiset sentään tulevat. Toinen kiertoni venyi kp52 ja silloinkin kuukautiset saatiin myös lääkityksen avulla tulemaan. Tästä alettiinkin tutkimaan minua tarkemmin ja parin kuukauden päästä todettiinkin sitten pco, johon sain lääkityksen.
Olen ymmärtänyt niin, että eri kaupungessa hoitoon pääsy on ollut suth´ helppoa ja toisissa taas on olllut ihan hireet jonot. Niin siis julkisella puolella, yksityiselle varmasti pääsee nopeammin.
[color=purple]Rainy:[/color]
Kyllä se on varmaan kolahtanut kovasti, että kutsu tulee lapsettomuusklinikalle. Kannattaa kuitenkin ajatella positiivisesti, että siellä heillä on varmasti parempi ammattitaito, pääsette tarkempiin tutkimuksiin, joista toivottavasti saatte tietoa ja ohjausta eteenpäin.
Tulen sitten myöhemmin kertomaan omaa napaa, kun siihen tulee jotain aihetta. Nyt on meinaan se aika kun ootellaan, että mites tässä kierrossa sitten mahtaapi käydä, kp19.
Tulkaahan muutkin kertomaan kuulumisia!
Kristiin@82 : (meniköhän nikki oikein..?:)) Huh, olipa kierto! Mulla siis ei ole pillereiden jälkeen tullut menkkoja vielä ja nyt kp 36/?? ja jos ei ala kuuluun niin sen takia mietin koska ois hyvä aika alkaa soitteleen aikaa lääkärille. Huomenna on ihan muusta syystä aika lääkäriin ja ajattelin samalla kysyä miten tästä eteenpäin.
Huomasin kyllä että aika monilla on kierrot heitelly ihan sairaan pitkiksi ja tuo mun ei ole vielä mitään, mutta olen aina menossa ajoissa joka paikkaan. ;D
Taidan kääntyä viimeinkin tämän pinon puoleen... olen kuumeillut tuolla Pikku kakkosen postissa ja kuikkinut kesällä lapsettomien puolella pco-plikkojen pinojakin, mut jospa vielä tännekin? Muutaman kerran olen viime aikoina jo käynyt pinkkaa lueskelemassa.
Tässäpä siis lyhyt esittely: Minä ja mies molemmat -77, esikoinen 8/04. 12/03 mulla todettu pco, eikä sitä juuri keretty hoitaa, kun olinkin jo raskaana - luomusti :)Kierrot kyllä vaihdelleet vuodesta -96 alkaen... paras taitaa olla kp 90 tai jotain.... alkuun hoidettiin e-pillereillä sittemmin teroilla. Toinen toiveissa, mut kierrot on taas ruvenneet venymään.
Olihan mulla kyllä ihan kysyttävääkin. Oletteko muut aina missä vaiheessa kiertoa kääntyneet lääkärin puoleen - esim. kun kp on jo lähempänä 50 vai milloin? Vai jaksatteko vaan sitkeesti odottaa ja testailla negoja? Mä tässä mietiskelen , milloin rupeen tilaamaan lääkäriaikaa. Synnytyksen jälkeen kierrot alkoi vasta heinäkuussa toimia ja alkuun olikin perin säännöllistä. Pian menossa jo kp 40, ja oon testannut kaksi negaa viime viikolla, eikä kyllä ole minkään sortin oireita suuntaan tai toiseen ...
T: Elovena
Rohkeninpa aloittaa kirjoittamisen täällä. En oikein vielä tiedä mihin pinoon kuuluisin, mutta tämä pitkisten pino sopii tämän hetkiseen tilanteeseeni parhaiten.
Hieman esittelyä: Olen 29 ja mieheni muutaman vuoden vanhempi. Ensimmäista lasta toivotaan ja e-pillerit olen lopettanut nyt heinäkuussa. Pillereitä ennätinkin sitten syömään reilut 10 vuotta. Kaksi kertaa lopettamisen jälkeen menkat tulivatkin normaalisti (28 pv kierto), ja ovulaatiotuntemuksia bongasin ensimmäisten menkkojen jälkeen. Nyt kierto onkin sitten venynyt, eli vieläkään ei ole kuulunut mitään ja kp 45 menossa. Kirkasta vuotoa on tullut välillä runsaamminkin ja välillä menkkamaisia vatsatuntemuksia on ollut.
Lekurilla kävin ja sanoi, että odottaisin vielä jonkin aikaa. Mutta mitä se jonkin aikaa olisi? Ilmeisesti taitaa olla ihan normaalia, että näin monta vuotta pillereitä syöneenä ottaa aikaa, että hormonitoiminta lähtee kunnolla toimimaan? Onko muuten PCO:lla vaikutusta kiertojen venymiseen?
Hei uusille listalasille mariposa, elovena77 ja myttö75, kyllä tänne mukaan mahtuu!
Nyt en enää muista kuka kyseli lääkärille menosta pitkissä kierroissa. Mutta tässä mun kokemuksia: Kävin ekan kerran lääkärillä, kun kahteen kuuakuteen menkkoja ei ollut kuulunut eli mentiin kp 65... Sain silloin terolutit ja niillä menkat tulemaan. Seuraava kierto piti taas käynnistää teroilla (sain kahteen käynnistykseen reseptit) ja nyt mennään kp 27 ja ovulaatiota ei ole tapahtunut (tikutellut olen). Itsekin samaa mietin, milloin olis aika mennä uudelleen lääkäriin. Yksityisellä gynellä kävin silloin ekan kerran, kun ajattelin, ettei kunnallinen lääkäri aloita vielä mitään toimia. Gyne oli sitä mieltä, että jos kahteen kuukauteen ei ole kuukautisia kuulunut, niin on aika tsekata tilanne. Tehtiin silloin myös verikokeet, joiden tulokset olivat kaikin puolin normaalit. Yksityisellä sai ainakin jo noin aikaisin hyvää ja kohteliasta palvelua ja asiat otettiin vakavasti.
Jaksamista kaikille syksyn keskelle! Onneksi pitkisplussiakin näyttää listan mukaan ilmaantuvan. Toivottavasti meidän vuorommekin pian koittaa!
Myttö75: Juu, kyllä PCO voi olla syynä kiertojen venymiseen, mutta myös esim. kilpirauhasen vajaatoiminta ja varmaan muitakin syitä voi olla. Niin ja syy voi ihan olla siinäkin, että elimistö ei ole vielä palautunut pillereistä. Voi kuulemma mennä puolisen vuottakin ennenkö elimistö palautuu.
Tervetuloa vaan uudet pitkikset!!!! : )
Minä jo niiiiin toivoin pääseväni metuja reilu kuusi viikoa käyttäneenä viimein odotuspuolelle...mutta positiivista on, että menkat alkoi tänään kp 33! Eli tulivat niinku pitää! Siitä laskien oon käynyt s-pog kokeessakin ihan oikeaan aikaan, viikko oviksesta...mikäli mulla on ollut ovis. Pitääpi soittaa koetuloksista loppuviikosta. Jokatapauksessa laihdutuksen ja metujen myötä kierrot on tosiaan nyt alkaneet tulemaan suht normaalisti itsellään. Ei se auta, kun lähteä uudelle kierrolle taas ja toivoa taas parasta. Saas nähdä koska se usko loppuu, mutta ei ainakaan vielä. Se antaa tsemppiä, kun kroppa näyttää toimivan kokoajan paremmin ja paremmin.
Uusille tiedoksi, että menkkani tulivat maaliskuussa kp 142 Divina-avusteisesti. Syynä kiertojen pitkittymiseen ja suorastaan loppumiseen oli PCO. Sain pari kiertoa Divinaa, siitä asti menkat on tulleet omin avuin...kp 53, 40, 35, 42 ja nyt 33. Tähän kiertoon on ehtineet jo diabeteslääke metformiini varmasti vaikuttaa.
Eli kävin tänään lääkärillä ja YRITIN kysellä että koska pitäs huolestua ja hakeutua hoitoon, mikäli kuukautisia ei ala kuulumaan. Lääkäri totesi että ihan hyvin voi olla 3 kuukauttakin kuukautiset poissa pillereiden lopettamisen jälkeen (ja jollain ihmeellä se sai päähänsä että en haluaisikaan tulla raskaaksi, ja puhui koko ajan siihen malliin) ja sanoi vielä että ei niitä kuukautisia aleta TEKEMÄÄN (eli tarkoitti lääkkeitä), varsinkaan jos ne on aiemmin tullu ihan normaalisti. Eli nyt sitten odottelen ja yritän olla stressaamatta, että ne sieltä tulee. Hmm.. turhauttavaa.
Että tällasia uutisia hassulta tohtorilta. :)
[color=darkturquoise] Pitkiksillä eli pitkäkiertolaisilla on nimensä mukaisesti tavallista pidemmät kuukautiskierrot. Syitä pitkiin kiertoihin on monia, osalla kierto on mennyt sekaisin pillereiden tai synnytyksen jälkeen, joillakin kierto aina heitellyt. Olet lämpimästi tervetullut porukkaamme![/color]
[color=darkorchid]katjuska12[/color] [color=deeppink]minä kohta 22 ja mies 29 ja ensimmäistä kuumeillaan kovasti! Heinäkuussa jätin pillerit ja sitten kestikin 3 kk ennen kuin tulivat seuraavat menkat ja nekin teroluteilla! Kierrot sen jälkeen kp 46, 36 ja nyt meneillään kp 56! Eli todella pitkät ja epäsäännölliset kierrot ja se on piinaavaa![/color]
[color=darkorchid]KirPPuli[/color] [color=9BCD9B] Minä 21v, mies 23v, tyttö 12/2002, kierrot ollut sekaisin 8/2003 lähtien->23-80kp. Primolut 1/04 ja terolut aloitettu 2/05[/color]
[color=darkorchid]Kristiin@82[/color] [color=deeppink]Minä 23v, mies 27v, pillerit jätetty pois 10/04, jonka jälkeen kuukautisia ei kuulunut => Primolut-kuureja. 8/05 todettu pco => clomit+terot.[/color]
[color=darkorchid]Lilli78[/color] [color=9BCD9B]Ikä 26 ja mies 29. Yritys aloitettu 10/04. Kierrot huitelee 20. - 45 välillä.[/color]
[color=darkorchid]Mia79[/color] [color=deeppink]25-vuotias ensimmäisten odottaja, mies 28vee. Pillerit lopettanut 02/04, minkä jälkeen ei luomusti kuukautisia. Vauvatouhut aloitettu 10/04. 12/04 todettu pco. Lääkitys: metformiinia, teroja ja clomeja. Tärppi tuli kolmannesta clomikierrosta.[/color]
[color=darkorchid]Mikaela77[/color] [color=9BCD9B]Minä 27v, mies 29v (pian 30v), Tytär 02/2004 (yritystä ½v ennen häntä), ehkäisy jätetty pois 05/2004, jonka jälkeen terot. Nyt lapsettomuushoidoissa, clomit käytössä, kierrot ilman lääkitystä >40pv, hormoniavusteisesti n.28-31pv
[color=darkorchid]pikmin[/color] [color=deeppink]Olemme 28-vuotiaita ja esikoista olemme kuumeilleet 1/05 alkaen. Minulla on aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Terolutteja kokeilin alkuvaiheessa, mutta kierrot lyhenivät 20:n ja ovis jäi kokonaan pois. Nyt tukena vain ovistikut. Hoitoihin hakeutumista harkitaan vielä.[/color]
[color=darkorchid]JJ-82[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v ja aviopuolisoni on 26v. Esikoista ollaan yritetty kesästä 2004. Käyty tutkimuksissa 04/05, jolloin minulle määrättiin clomit neljän kierron ajaksi.[/color]
[color=darkorchid]quiero3[/color] [color=deeppink]Olen 23 v. ja mies 24 v. Jätin pillerit pois joulukuussa, kun ei maltettu enää odottaa, että päästäis toteuttamaan vauvahaavetta. Eka kierto oli lähes normaali, eli 29. Nyt menossa toinen kierto ja kp35 eikä mitään kuulu...[/color]
[color=darkorchid]redhead81[/color] [color=9BCD9B]Ikä 24, aviomies 32, poika 2,5. Yritystä reilu vuosi, teroja popsitaan, muuten tutkimukset vasta aluillaan. Kierrot on aivan mitä sattuu, välillä myös terojen kanssa.[/color]
[color=darkorchid]Veera24[/color] [color=deeppink] Minä ja mies 25 v. meillä 2 kissaa. Pillerit jätetty 5/04. Kierrot 32-52...ja nyt yli 100, ei lääkitystä vielä[/color]
[color=darkorchid]vikli80[/color] [color=9BCD9B]Minä 24, mies 30, Olen 5-v tytön äitipuoli, Ensimmäisen yhteisen yritys aloitettu 7/04, Kierrot ennen pillereitä 28-72 ja pillereiden jälkeen 30-42[/color]
[color=darkorchid]haaveilija3[/color] [color=deeppink]olen 25v ja kuumeilen kolmatta. Ukko on 28v. kävin eilen lääkärissä ja tänään aloitin sitten terot. kp on tänään 76. Sain kolmen kuukauden satsit. Jospa sitten kierto tulis tasaisemmaksi tai parempi olisi jos jäisi sattuneesta syystä 9kk pois :). [/color]
[color=darkorchid]hankihippiäinen [color=9BCD9B]vähän alta 30-vee, ensimmäistä kuumeillaan, kierrot venähtivät pitkiksi (40-50) pillereiden lopetuksen jälkeen alkusyksystä. Ei lääkitystä vielä. [/color]
[color=darkorchid]Alexiana[/color] [color=deeppink]Minä 27, mies 26. Vauvahaaveita 2003 alkaen, 3/04 pillerit pois, 5/04 alkaen yritystä, 11/04 pco-havainto, vahvistus siitä 12/04, mutta lääkäri vain kehotti odottelemaan. 1/05 toiselta lääkäriltä lähete julkiselle tutkimuksiin, 4/05 eka käynti ja miehen tutkimuksia odotellaan ennen kuin alan syödä clomeja. Kierrot 2-3 kk pitkiä.[/color]
[color=darkorchid]Sonja_79[/color] [color=9BCD9B]Olemme mieheni kanssa molemmat 25-vuotiaita ja kuumeilemme pikkukakkosta (01/2005 alusta). Esikoinen syntyi 06/2004. Syksyllä minulla oli säännöllinen kierto 29-33pv, mutta nyt takana yksi 53 päivän kierto ja tällä hetkellä kp42. Suunnittelen lääkärille menoa, jos vaikka saisi Terolutit kiertoa tasaamaan.[/color]
[color=darkorchid]PIPSA1[/color] [color=deeppink]Ikää 25v, pillerit pois 7/2004, jonka jälkeen ei vuotoja 3 kk, 1 kk terot = vuoto, 3 kk ei vuotoa, taas terot, joilla vuoto ihan ok, tosi nyt jostain syystä kiertopäivänä 12 alkoi taas vuoto... Eläessäni olen " saanut" 6 normaalit kuukut 14 - 15 vuotiaana...[/color]
[color=darkorchid]mörötin-81[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mieheni ollaan molemmat 24v. ja esikoista ollaan yritetty syyskuusta 2004 saakka. Kahden yrityskierron jälkeen kierrot muuttuneet epäsäännöllisiksi ja pitkiksi. Huhtikuussa 2005 tutkimuksissa huomattu pco-tyyppiset munasarjat, clomeista ei apua, lapsettomuushoidot aloitettu 10/05 (IUI) [/color]
[color=darkorchid]Illuminatus[/color] [color=deeppink] on yhden lapsen äiti, nyt odottaa toista. Pitkäkiertolainen olen ollut " aina" , mutta nyt kierrot karanneet täysin käsistä. Viimeksi oli kp 41, nyt lähestytään kp 50. Myös tuhrutteluvuoto on uusi asia.[/color]
[color=darkorchid]Tulikivi[/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies kummatkin 23 v. Yksi lapsi on ja toista yritetty pian kaksi vuotta. Ei ole käyty ainakaan vielä tutkimuksissa. Kierto 36-39 päivää.[/color]
[color=darkorchid]mimmu_78[/color] [color=deeppink]Minä ja mies 27v. Esikoinen täyttää kesällä 2v. Toista yritetty marraskuusta -04. Kierrot 25-x [/color]
[color=darkorchid]punatilhi[/color] [color=9BCD9B]76 syntynyt, noin kymmenen vuoden pillereiden (Diane Nova) syönnin lopettamisen 09/04 jälkeen ei menkkoja. Primolut 11/2004 kolmeksi kuukaudeksi. Eikä taaskaan menkkoja! Ensimmäistä yritellään![/color]
[color=darkorchid]Leppis78[/color] [color=deeppink]Minä 27 ja mies 30v. Ensimmäistä yritellään. Yritys aloitettu 06/04. Kierrot 31-42 [/color]
[color=darkorchid]tilulilu[/color] [color=9BCD9B]Eli ikä 25v. mies 31v.Nuvaringin jätin pois 03/05 jonka jälkeen seuraavakierto oli 53 päivää pitkä ja nyt tässä kierrossa mennään jo päivää 58...Ensimäistä yritellään.[/color]
[color=darkorchid]Brooke73[/color] [color=deeppink]Olen 31-vuotias ja mies yli 4-kymppinen. Ensimmäistä kuitenkin vasta aletan yrittelemään. Pillerit jätin pois joulukuussa ja kumit jätettiin vasta viime kuussa. Eka yrityskierto siis takana. Mulla on aina olleet kierrot pitkiä[/color]
[color=darkorchid]flaming[/color] [color=9BCD9B]minä 24v mies 34v tyttö 1v8kk. pco kierrot 28-56 olleet aina sellaiset. tyttö saatiin aikaan luomuna 20kk yrityksen jälkeen ja nyt yritystä luomuna takana 19kk tai heinäkuu on 19. kk. menkkoja taas odotellaan. niin joo ja kaarinasta me.[/color]
[color=darkorchid]MAYA79[/color] [color=deeppink]minä 25 v, mies 24v, ensimmäistä kuumeillaan espoossa. Pillerit lopetin 10/04, ja siit lähtein kierrot alkuun 32-35, mut nytte huidellaan kp 82!!!![/color]
[color=darkorchid]tuplis2[/color] [color=9BCD9B]Minä 30 ja mies 29v, meillä entuudestaan kaksoset 12/00 ja kolmatta yritetty reilu vuosi nyt[/color]
[color=darkorchid]kaipuu[/color] [color=deeppink]Oon 39 v, mieheni 50 v. Kierrot pitkiä ilman lääkitystä, lääkkeillä 31. Lasta toivottu 04/94 alkaen...[/color]
[color=darkorchid]krista-75[/color] [color=9BCD9B]minä 30v ja mies 35v.meillä 10v tyttö.menkat oli vuoden pois.porimolut kuuri ja lugestrone kuuri menkat oli 7pv.nyt lugestrone kuuri huomenna loppu.[/color]
[color=darkorchid]pantteri[/color] [color=deeppink]Minä 30-v, mies 31-v, tyttö 2,5-v. Toisen yritys aloitettu 06/05. Kierrot nuvaringin jälkeen täysin hukassa ja teroilla käynnistelty. Ensimmäinen sai alkunsa hyvällä tuurilla, vaikka kierto silloinkin aivan sekaisin.[/color]
[color=darkorchid]kanelisokeri[/color] [color=9BCD9B]Iltatähtemme, eli kolmas lapsemme on ollut työn alla heinäkuusta -05 lähtien. Meillä on jo ennestään 7v tyttö ja 6v poika. Ikää meillä vanhemmilla on jo 32v. Poistatin kierukan (Levonova) tuolloin heinäkuussa ja kuten silloin joskus monta vuotta sitten, (ennen kierukkaa), kierto on jälleen mitä sattuu. Ensimmäinen kierto oli 41pv ja nyt mennään jo kp:ssä 50...[/color]
[color=darkorchid]Rainy[/color] [color=deeppink]ikää minulla on 25v ja miehellä 27v. Pillerit jätin pois viime jouluna ja kokonaan ehkäisyn jätimme pois elokuussa. kuukautiseni eivät ole koskaan olleet säännölliset ja pillereiden lopetuksen jälkeen niitä tuli neljät. Heinäkuussa kävin lääkärillä ja sain terolut -kuurin, sen jälkeisistä menkoista kulunut nyt 81pv. eilen sain verikokeiden tulokset, joista ei löytynyt mitään normaalista poikkeavaa... Nyt odotan gynekologiselle tutkimukseen menoa.[/color]
[color=darkorchid]wäiski74[/color] [color=9BCD9B]Minä 30v ja mies 29v, ei lapsia. Pillerit jätetty pois v.2001. Vuoden odottelun jälkeen hormoonitutkimuksiin,jossa todettiin ettei kropassa ole tarpeeksi estrogeeniä eikä ovulaatiota tapahdu. Söin 3kk kuurin sekä clomeja että teroja, jonka jälkeen tilanne taas sama. Tilanne muuttunut itsestään positiiviseen suuntaan 2vuoden aikana, kp45-55. En oo käyttänyt mitään lääkitystä ton ekan kerran jälkeen enkä ollut missän tutkimuksissa.[/color]
[color=darkorchid]Nuuhistelija[/color] [color=deeppink]Olen 24v ja mieheni 26v. Pillerit jätin pois vuoden vaihteessa, jonka jälkeen tuli luomumenkat 4-5 kertaa. Sitten menkat katosivat ja söin keltarauhashormonikuurin jolla ne alkoivatkin.[/color]
[color=darkorchid]-Mariposa-[/color] [color=9BCD9B]Olen 23v tyttönen täältä etelä-lapista ja toiveissa ois eka pikkunen joskus tässä. =) Pillerit oon jäätänyt pois ihan vasta ja eka luomukierto siis menossa.[/color]
[color=darkorchid]Elovena77 [/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies molemmat -77, esikoinen 8/04. 12/03 mulla todettu pco, eikä sitä juuri keretty hoitaa, kun olinkin jo raskaana - luomusti :)Kierrot kyllä vaihdelleet vuodesta -96 alkaen... paras taitaa olla kp 90 tai jotain.... alkuun hoidettiin e-pillereillä sittemmin teroilla. Toinen toiveissa, mut kierrot on taas ruvenneet venymään.[/color]
[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Olen 29 ja mieheni muutaman vuoden vanhempi. Ensimmäista lasta toivotaan ja e-pillerit olen lopettanut nyt heinäkuussa. Pillereitä ennätinkin sitten syömään reilut 10 vuotta.[/color]
[color=43CD80] [size=2] Illuminatus[/color] [color=FF6A6A] la 18.12. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] Alexiana[/color] [color=FF6A6A] la 20.2.[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] Mikaela77[/color] [color=FF6A6A] la 24.2.[/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] KirPPuli[/color] [color=FF6A6A] la 28.4. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] Leppis78[/color] [color=FF6A6A] la 5.5. [/color] [/size]
[color=43CD80] [size=2] suklaavohveli[/color] [color=FF6A6A] la [/color] [/size]
[color=darkorange] [size=2] Pips[/color] [color=crimson] (la 30.10.) Tyttö syntyi 20.10 rv 38+4, paino 3210g, pituus 48 cm ja pipo 33,5 cm [/color] [/size]
Huppista, nyt kävi pikku moka uusien listaamisessa, siis värit meni väärään järjestykseen. Noh, korjaan sen seuraavalla päivitys kerralla.
Niin mutta uudet tervetuloa remmiin!
[color=red]-Mariposa-:[/color] Niin mullekin aluksi sanottiin, että on ihan " normaalia" odotella kuukautisia kolme - kuusi kuukautta. Mullakin se ensimmäisen kierron kp sen vuoksi suuri, kun tosiaan mä vaan odottelin... Eka lääkäri kerralla sain yhden kuurin primolutteja, jotta vuoto saataisiin aikaiseksi. No eipä mun hormoonitoimintani siitä lähtenyt itsestään käyntiin vaan piti varata uusi aika niiden saamiseksi.
Julkisella puolella ne ei kovin mielellään tee mitään ennen kuin ainakin se kolme kuukautta on kulunut! Yksitysellä tosiaan saa varmasti palvelua, mutta se sitten maksaa enempi.
Tällasta tällä kertaa
Kävin nimenomaan yksityisellä, eikä sekään tuntunut olevan kovin innostunut mistään lääkkeistä. Mutta eipä minulla nyt tässä hätiä ole, ennen pillereitä oli kierrot normaalit ja joskus olen pitänyt pillereistä taukoakin useita kuukausia ja silloinkin on kierrot normalisoituneet. (huh mikä sana;)) Että kattoo sitten. :)
Ja tervetuloa uudet Pitkikset! Mukavaa saada uusia ihmisiä tänne porukkaan, vaikka en toki soisi että kenelläkään olisi pitkiä/epäsäännöllisiä kiertoja.
Kyselitte lääkärille hakeutumisesta kun on pitkät kierrot. Kerron oman tarinani lyhykäisesti [vanhat pitkikset voi pompata seuraavaan viestiin ;)]. Elikkä... mulla on AINA ollut pitkät kierrot, ja tulleet ihan miten sattuu ja vuoto on kestänyt aina yli viikon ja ollut runsasta. Söin pillereitä muutaman vuoden, jolloin kierrot olivat tietysti tasaisia. Jätin pillerit 10/02 ja aloitimme yrityksen. Kierrot olivat epäsäännöllisiä, 36-60 päivän välillä. Yhtäkkiä ½ vuoden yrityksen jälkeen olinkin raskaana. Olimme suunnitelleet koko kevään häitä ja siinä tohinassa tulin raskaaksi. Raskaustestin teimme 2 päivää häiden jälkeen :)
Esikoisemme oli helppo vauva, joten kävimme yrittämään pikkusisarusta kun tyttö oli vähän alle 4kk ikäinen. ½ vuotta kului, enkä raskautunut, kierrot joka kerta yli 40 päivää. Kävin terveyskeskuslääkärillä. Hän sanoi, että on ihan normaalia, että jollain on pitkät kierrot, jollain normaalit, että sen kanssa on vain elettävä. Tämän jälkeen hakeuduin täällä palstalla tutkimaan asiaa tarkemmin. Kun tyttärellämme oli neuvolalääkäri (sama lääkäri on myös äitiysneuvolapuolella), kysyin häneltä samalla kierroistani. Hän määräsi mulle verikokeita (kilpirauhas-, keltarauhashormoni ja progesteroni). Sain tulokset, kaikki normaaleja, mutta ovulaatiota ei ollut ollut. Sain lähetteen julkisen puolen lapsettomuustutkimuksiin.
Samassa kierrossa kävin yksityisellä gynellä kp39 ja hän löysi minulta monirakkulaiset munasarjat eli pco:n. Muita pcos:n oireita mulla ei ole, paitsi ylipainoa ja sekin kai itseaiheutettua (olen kyllä aina ollut isohko). Löytyi myös iso keltarauhanen, eli ovulaatio oli ollut kp28 jälkeen (tuolloin otettiin tk:ssa progesteronikoe). Hän ei suostunut määräämään clomeja, joten soitin yksityiselle lapsettomuusklinikalle. Sieltä sain clomireseptin heti ja aloin syömään niitä. Piakkoin saimme kutsun julkiselle puolelle ja vaihdoimme sinne.
Söin yhteensä 5 kiertoa clomeja, välissä 2 terolutkuuria (kun tehtiin verikokeita sekä hssg eli munatorvien aukiolotutkimus). Viides clomikierto toi tärpin. Limakalvo oheni alkukiertojen 12mm:stä vain 4mm:iin, mutta niin vain kiinnittyi.
ELI pitkän tarinan opetus on se, että ITSE KANNATTAA OLLA AKTIIVINEN, HAKEUTUA HOITOIHIN, KÄYDÄ ULTRAAMASSA MUNASARJAT JA KOHTU, OTATTAA PERUSVERIKOKEET. Tällöin varmistaa sen, ettei ole mikään " elimellinen" tai hormonaalinen vika. Koska jos jotain löytyy, ei " turhaan" yritä sitä pyydettyä ½ vuotta vaan saa heti apua ongelmiinsa.
ONNEA MATKAAN!! Pidän kaikille peukkuja että kohta jo masu kasvaa :)
t. Mikaela rv23+2 ja luomutyttö 1v9kk
Tässä mun tarina. Toivottavasti se vähän lohduttaa muita pitkästä kierrosta kärsiviä. Mulla tuli kuukautiset aikaisemmin noin kerran kahdessa kuussa, siksi aloinkin syödä pillereitä. Viime heinäkuussa lopetin pillerit ja sen jälkeen ei ole kuukautisia kuulunut. Tikuttelin syksyn aikana ovista aina silloin tällöin, mutta sehän oli kuin olisi neulaa etsinyt heinäkasasta. Lopulta kolme viikkoa sitten alkoi todella kovat vatsakivut ja ovistesti näytti plussaa. Samoin teki raskaustesti viime viikolla. Ja vielä niistä oireista: mitään oireita ei ole. Ihmettelenkin, voinko olla raskaana, kun missään ei tunnu miltään...
Pinoudumpa minäkin, oltiin tiputtu peräti kolmannelle sivulle:)
Mulla jonkin näkönen piinaviikko meneiillään, jos sitä nyt mikskään piinaks voi sanoa. Oon aika sata varma et pitkästä aikaa ovuloin tässä kierrossa ja nyt kun tossa laskeskelin niin mennään kp27/32-40+yks mega pitkä kierto yli100..jopa lämmöt on noussu, voi kyllä johtua kun mul on ollu pitkään joku flunssan tapanen, enkä tiedä oikeen oonko kipee vai terve. Eli tosiaan otan clomit käyttöön ens kierrossa, jos täs ei nyt mitään ihmettä tapahdu.
Kristiina82: Jos päivittelet listaa, niin laitatko mulle sinne et pco havaittu 08/05 ja nyt vuos yritystä tasan täynnä:( ja clomit 3kk ens kiertoon.
Mukavaa loppuviikkoo kaikille!!
Anteeks omanapainen juttu;)
-maya-
Kiitos Kristiin@82 kun laitoit listalle! Kiitos kaikille kommenteista, ja kiva kun, Veera24 ja Mikaela77 ja Pantteri ja muutkin, kirjoititte omista tarinoistanne.
Taidan siis itse nyt odotella tämän marraskuun rauhassa kuukautisia ja katsoa sitten uudelleen tilannetta. Kuulin itse tuosta PCOsta ensimmäista kertaa pari vuotta sitten gynellä, kun hän siitä mainitsi ultratessa. Sanoi, että yleensä PCO -naisilla on myös ongelmia aknen kanssa, kuten minulla. Nyt kun kävin kesän lopussa gynellä hän sanoikin, että munarakkulani ovat PCO-tyyliset. Tarkoittaako se silloin, että minulla on lievä PCO? No, olisi ehkä pitänyt kysyä suoraan sitä häneltä, mutta aina ei osaa avata suuta oikeassa paikassa. ; o
Maya 79, Tsemppiä piinaviikolle ja plussauspeukkuja! Ja lennu74 ONNEA plussan johdosta! Upeaa!!
Kaikille muillekin tsemppiä ja valoa pimenevään syksyyn.
tervetuloa tosiaan kaikille uusille. :)
Olen paljon paremmalla mielellä nyt, kun ensimmäinen aika lapsettomuusklinikalle on varattuna. On kuitenkin helpottavaa, että tiedän, että pian asiat taas etenevät, vaikka toki myös pelkään, löytyykö meistä jotain suurempaa vikaa. En oikeastaan malttaisi odottaa enää sitä joulukuun aikaa. Vauvakuumekin taas nostaa uudella tavalla päätään, kun tulee vähän toiveikkaampi olo. Lannistuneena sitä ei oikein jaksa edes unelmoida mistään nyytistä, kun tuntuu niin turhalta. Mistäköhän mä löytäisin kärsivällisyyttä tähän odotukseen? Mulle on tullut nyt vähän sitä samaa jännittynyttä oloa kuin ihan kuumeilun alussa. Ei malttaisi odottaa millään. Mutta samaan aikaan kyllä pelottaakin. Ristiriiriitaista.
Mukavaa loppuviikkoa..
[color=darkorchid]pikmin[/color] [color=deeppink]Olemme 28-vuotiaita ja esikoista olemme kuumeilleet 1/05 alkaen. Minulla on aina ollut pitkät ja epäsäännölliset kierrot. Terolutteja kokeilin alkuvaiheessa, mutta kierrot lyhenivät 20:n ja ovis jäi kokonaan pois. Ovista tikuttelin n. 7-8kk. Nyt odotellaan ensimmäistä aikaa lapsettomuusklinikalle 12/05.[/color]
[color=darkorchid]Elovena77 [/color] [color=9BCD9B]Minä ja mies molemmat -77, esikoinen 8/04. 12/03 mulla todettu pco, eikä sitä juuri keretty hoitaa, kun olinkin jo raskaana - luomusti :)Kierrot kyllä vaihdelleet vuodesta -96 alkaen... paras taitaa olla kp 90 tai jotain.... alkuun hoidettiin e-pillereillä sittemmin teroilla. Toinen toiveissa, mut kierrot on taas ruvenneet venymään.[/color]
[color=darkorchid]myttö75[/color] [color=deeppink]Olen 29 ja mieheni muutaman vuoden vanhempi. Ensimmäista lasta toivotaan ja e-pillerit olen lopettanut nyt heinäkuussa. Pillereitä ennätinkin sitten syömään reilut 10 vuotta.[/color]
piti sanoa Rainylle ja kanelisokerille, että tutulta ajatukselta tuntuu tuo ilo siitä, että kuukautiset alkavat ja pääsee uuteen kiertoon yrittämään, kun on varma ettei ole raskaana. Kun muilla listoilla harmitellaan, että täti tuli, niin täällä voi olla iloinen, että tulihan se vihdoin :)