Oletko hyvä äiti? Kerro, miksi juuri sinä olet hyvä äiti?
Kommentit (13)
ja kylläinen. Viihdytän hänet, hellin ja rakastan. Ja myös asetan rajat, vaikka moni on niitä vastaan.
Omalle lapselleni olen paras äiti :) Ja hän on täydellisin lapsi maailmassa minulle !
Käytiin ostamassa pieni puhallettava sellainen vesiallas. Meidän tyllerö 1v4kk rakastaa vettä suuresti! Ulos en voinut sitä auringonpaahteeseen nyt laittaa ja pihalla ei varjoa juurikaan päivällä ole, joten ollaan sitten suihkutiloissa ja leikitään vesileikkejä. Vesilelutkin valmiiksi varattu. Pieni tippa sinne vettä ja tyttöhän lätskyttää käsillään ihan haltioissaan! Luultavasti mä en saa sitä sieltä pois koko iltana... ;)
sen verran elämää nänhyt, etten jaksa enää nipottaa ja vouhkata ihan pikkujutuista. Lisäksi perusasiat kunnossa ja rakkautta riittää.
...en usko että kukaan voi olla pelkästään ja aina ja kaikessa "hyvä".
Minun hyviä puoliani äitinä ovat: olen aidosti kiinnostunut lasten ajatusmaailmasta, mielipiteistä ja tunteista. Ymmärrän että en ole aina oikeassa, enkä varsinkaan voi määritellä kenenkään toisen puolesta mikä heille on tärkeää. Olen luova ja keksin monenlaisia ratkaisuehdotuksia pulmatilanteissa oli se sitten ruoan maistumattomuus, kaverivaikeudet tai koulun pääseykokeisiin lukemisen vaikeus. Tykkään olla avuksi. Teen rakkauspalveluksia eli pientä ylimääräistä kivaa, vaikka voileipien tarjoaminen vaikka lapsi voisi tehdä itsekin. Kerron mielelläni maailman asioista ja osaan kertoa lapselle ymmärrettävällä tasolla niin ihmisruumiin toiminnasta kuin politiikan kuvioista. En käytä alkoholia juuri lainkaan.
Hyvästelin tänä aamuna lapsen omahoitajan (jäämme itse lomalle nyt eikä hän enää syksyllä jatka töitä) ja hän kehui sekä lastamme että meitä kasvattajina. Toki tuossa tilanteessa haluaa sanoa jotain kaunista, mutta uskoisin hänen myös olleen tosissaan, muussa tapauksessa olisi ehkä käyttänyt hieman varovaisempia ilmauksia.
Tunnistan kyllä itsessäni vaikka mitä huonoa, mutta ehkä sekin on sitten hyvä, että ei ole eikä kuvittele olevansa täydellinen.
Ainakin lapsi on tasapainoisen ja onnellisen oloinen, se kai se on tärkeintä.
Teen elämässäni ratkaisuja ja kompromisseja sen puolesta, että lapsilla olisi mahdollisimman hyvä. En kurita lapsiani ruumiillisesti.
Tykkään myöskin siitä, että lasten kaverit ovat meillä. Annan heillekin aikaani ja kuuntelen.
- Pidän huolta suhteestani lasten isään, eli aviomieheeni. Se on mielestäni kaikkein tärkein asia.
- Olen kaikki lomat, illat ja viikonloput perheen kanssa. En käy baareissa.
- Pidän huolta kunnostani ja näytänsiten hyvää esimerkkiä lapsille.
- Tee hyvää ruokaa. En osta usein puolivalmisteita, vaan teen ruoat puhtaista raaka-aineista.
- Ohjaan lapsia harrastuksiin ja olen valmis maksamaan niistä paljonkin.
- En jaksa leikkiä kovin usein lasten kanssa, vaan annan heidän touhuta omiaan. Onneksi se sopii heille hyvin.
- Meillä ei juoda eikä polteta.
- Tykkään leipoa.
- Vien lapsia elokuviin ja huvipuistoihin ja järjestän hienoja synttäreitä.
- Huolehdin, että lapsilla on hyvät vaatteet ja harrastusvälineet
- Pussaan ja halaan monta kertaa päivässä.
- Olen liikaa netissä. Se harmittaa itseä.
Lapsiraukoilla ei kuitenkaan parempaakaan ole, joten koitetaan pärjätä porukalla.
että: "Sinä olet maailman paras äiti."
Johon minä vastaan että sine se olet rakas niin vähään tyytyväinen.
En ole, on kysymys vastaukseesi. Yritän olla paras mahdollinen.
Koska lapseni saaneet olla kotona eskari-ikään asti ja koulun jälkeen olen heitä vastassa. Kerron päivittäin kuinka arvokkaita ja rakkaita ovat ja rakastan heitä yli kaiken.
Luen heille paljon satuja, ulkoillaan yhdessä, käydään kirjastossa, vietetään rauhallisisa kotipäiviä/iltoja ja myös mukavia kaupunkipäiviä.
Tehdään luontoretkiä.
Syödään terveellisiä ruokia. Ollaan hyvin perhekeskeisiä, lapset ei ole joutuneet itsenäistymään liian aikaisin. Lapset saa tulla yöllä viereen
En koe lapsia rasitteina vaan ihanina omina rakkaina lahjoina.
Olen kiinnostunut heistä ja annan heille aikaani. Lenkkeilen päivittäin ja tässä annan hyvää esimerkkiä lapsille ja myös lapset liikkuvat tarpeeksi.
Ei polteta eikä juoda eikä me käydä yöelämässä. Lomat vietetään yhdessä.
Huomiota, hoivaa ja rakkautta lapset saaneet paljon
Mun on pakko olla jostain kumman syystä hyvä äiti koska olen saanut jo 3 ihanaa lasta omille jaloilleen. Upeita, koulutettuja, kovia tekemään töitä (kaikilla vakityöt), säästäväisiä elämästä nauttivia nuoria aikuisia. Jossain olen ilmeisesti onnistunut...
Omasta mielestä olen askarrellut ja leikkinyt lasten kanssa liian vähän, en läheskään joka päivä tentannut läksyjä, inhosin kentän laidalla seisomista ja turnauksissa pullan myyntiä enkä jaksaisi pelata Monopolia... Tuskaannuin liian usein niistä miljoonista piirustuksista ja askartelumöykyistä mitä tarhasta ja koulusta tuli kotiin... karjuin joskus pää punaisena ja alennuin riidassa lapsen tasolle... Tarhaan on viety jo vuosikkaina....
Mutta olemme aina viihtyneet yhdessä. Me reissaamme, luemme, leivomme ja teemme porukalla ruokaa vielä nytkin kun nuo ovat jo omillaan. Päivittäin soitellaan tai laitetaan tekstaria, tarkistetaan että kaikki on ok.
Saas nähdä miten käy tämän neljännen kanssa.... olen kyllä aina sanonut että on isänsä ja anopin kasvattama. En ota vastuuta jos tulee ihan villi tapaus, murrosiän viitteitä kyllä on jo....;)
14 jatkaa; mun mielestä kaunein lause kuvaamaan lapsen ja äidin suhdetta:
Anna lapselle siivet ja juuret...
päiväkodissa lomiena aikana. En kyllä muutenkaan.