Se on itse persoonallisuushäiriöinen joka toista syyttää!
Oikeasti, nyt kipin kapin sen peilin eteen "diagnooseja" tekemään.
Se ex, ilkeä äiti/anoppi/appi, typerä nyxän exä tms ei ole narsisti vaikka SINÄ niin väittäisit.
Olen itse aikoinani saanut yhdeltä entiseltä ystävältäni tälläisen kotikutoisen narsisti-diagnoosin, jota kyseinen nainen levitteli yhteisille ystävillemme ja jopa netissä. Ei julkaissut nimeäni, mutta kuvaili minut hyvin tarkkaan blogissaan.
Jos olisin jaksanut, olisin voinut tehdä kunnianloukkauksesta syytteen. Mutta en kertakaikkiaan nähnyt mitään järkeä siinä että olisin lähtenyt hänen narsisti-leikkiinsä mukaan.
Syy miksi välimme menivät poikki oli itseasiassa se kun HÄN loukkasi yhteistä ystäväämme ja minä puolustin tätä toista ihmistä, yllätysyllätys, narsistiksi leimaamiselta.
Jokaisessa ihmisessä on ihan samoja piirteitä kuin ns. persoonallisuushäiriöisissä.
Mutta tämä systemaattinen kanssaihmisten lokeroiminen ICD-10 -tautiluokitusten alle alkaa vaikuttamaan siltä että pitäisi keksiä uusi nimi tälle kasvavalle häiriölle, jossa potilas on täysin kyvytön jäsentämään maailmankuvaansa ja pyrkii leimaamaan muut ihmiset sairaiksi selvitäkseen omien epävarmuuksiensa ja pettymyksen tunteidensa kanssa.
Kommentit (3)
yhden tapauksen tiedän, jossa nainen haukkui miestään koko ajan idiootiksi, narsistiksi jne ja lopulta kävi niin, että kyseinen nainen oli hoidossa mielisairaalassa ja diagnoosia kourassa. Oli siis hullu itse, no mies pääsi siitä vihdoin eroon ja on tuttuni kanssa nyt onnellisesti naimisissa.
vieläpä ihan diagnosoitu :) Siksipä helpommin tunnistan kaltaiseni :)) Tosin en ketään "syyttele".
ja tällä palstalla valitettavan yleistä...