Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä suuruisia elatusmaksuja per lapsi saatte?

Vierailija
30.06.2011 |

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu ja eksä on isotuloinen, itse haluaa maksaa ja kyllähän se mulle sopii

Vierailija
2/14 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yhdestä lapsesta, lastenvalvoja ehdotti 200e mikä olisi silti ollut "liian vähä" koska mies unohti mainita että saa vuokratuloja.. sovimme 150e ja osallistuu lapsen muihinkin kuluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntuupa aika suurilta nuo toisten summat

Vierailija
4/14 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä tein vaikka se vähän maksoikin.

Vierailija
5/14 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 150e/lapsi, lapsia on kaksi. Pitäsköhän lasketuttaa uudestaan. Lasten isä on yrittäjä (hyvätuloinen), lisäksi hän saa jotain eläkettä 700e/kk. Eikä osallistu lasten kuluihin muuten. Esim. lapsen silmälasit saan aina rahoittaa ihan ite.

Vierailija
6/14 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan 150e/lapsi, lapsia on kaksi. Pitäsköhän lasketuttaa uudestaan. Lasten isä on yrittäjä (hyvätuloinen), lisäksi hän saa jotain eläkettä 700e/kk. Eikä osallistu lasten kuluihin muuten. Esim. lapsen silmälasit saan aina rahoittaa ihan ite.

sosiaalipuolen reppanat tantat ei hallitse tuota puolesta asiasta ollenkaan.

Vierailija
7/14 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minä tein vaikka se vähän maksoikin.

joten olisiko siihen auttanut lakimies?

Kela maksaa tällä hetkellä osan tuosta summasta,

Vierailija
8/14 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin oikeutettu siihen minimituen määrään, mutta en näe siinä mitään järkeä, koska minulla jää käteen kolme kertaa enemmän rahaa kuin lapsien isällä. Lasten isällä (tutkija yliopistossa) jää käteen 1300 euroa kuussa.

Mies maksaa lasten olemisen luonaan 6 vrk/kk ja puolet kunkin harrastusmaksuista. Lapsilla on yhteinen huone isänsä luona huonekaluineen. Isällä on myös jonkinlainen sisävaatevarasto heille.

Minä saan lapsilisät, maksan lapsien päivähoito- ja sairaskulut. Ostan lapsille myös urheiluvälineet ja ulkovaatteet kenkineen. Lapsilla on luonani omat huoneet.

Tämä elatusmaksuasia on oma päätökseni. En koe tarvitsevani lasteni isältä sitä n. 420 euroa kuukaudessa. Hän tarvitsee sitä rahaa enemmän pystyäkseen asumaan kolmiossa ja puuhailemaan lastensa kanssa, kun he ovat hänen luonaan.

Vierailija
9/14 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan tuon Kelan rahan koska mies on opiskelija eikä elatuskykyinen. Todellisuudessa mies tekee tällä hetkellä kokopäivätyötä, vaikkakin kuulemma huonolla palkalla. En ole uskaltanut lähteä ilmoittelemaan Kelalle ettei käy niin että Kela lopettaa maksamasta mutta mies ei aloita... Oletan Kelan saavan tarkistuksissaan tietää miehen tuloista ja penäävän sitten halutessaan itse mahdolliset saatavansa.

Vierailija
10/14 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se minimi jonka saa kelalta, lapsi 16 vuotias, ei oo montaa kertaa tullu korotuksia, ensimmäinen korotus jäi saamatta ja välissä oli muistaakseni 8 vuotta että ei korotettu yhtään, nythän on viime vuosina tullu muutama korotus, mutta kun se eka korotus ei tullu on jääny aika paljon jälkeen myöhemmin syntyneiden summasta joka on ja ainaki kympin enempi. En tajua mikä laki senkin määrää että eka korotus ei tuu, et miksi ei? Ja miksi sit myöhemmin ei pääse enää koskaan samalle tasolle nuorempien kans.. meneekö mun lapsen elämiseen vähempi rahaa ku joskus pari vuotta myöhemmin syntyneen?

Vierailija
11/14 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elättäny eukkoani 10 vuotta ja maksanut yksin taloa ja kaikki muutkin kulut ja nyt kun emäntä päättää lähteä ja vie käteistä mennessään n. 50 000€ + 5000€ auton yms. mukavaa niin nyt minun pitäisi alkaa vielä maksamaan 250€/lapsi/kk x 2 että akalla on varaa h***ata!!! En maksa!!!

Vierailija
12/14 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusmaksuja miehelleni 2x 200 euroa.

Vierailija
13/14 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pärjään lasteni kanssa ilman maksuja exältä, koska hankin hyvin, paremmin kuin ex.

Vierailija
14/14 |
31.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan maksaman ns.minimielatustuen. Kyllä tuntuu hurjan isoilta tosiaan nuo toisten saamat elarit