Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä jollain ollut Roaccutan -kuuri?

Vierailija
30.06.2011 |

Auttoiko iho-ongelmiin=

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitteena saada aknetyyppinen ihottuma häviämään lopullisesti (oli siis hävinnyt näkyvistä voiteilla mutta haluttiin varmistaa lopputulos, että ei uusiudu).

Auttoi ja ei auttanut. Kuurin aikana limakalvot olivat todella kuivat ja ihoni hilseili kaiken aikaa. Sain luomiini mm. kesakoita, joista tuli kuurin jälkeen pysyvä ilmiö. Mitään finnejä tai aknemaisia näppylöitä ei tullut.

Puolen vuoden päästä kuurista alkoi sitten tulla silloin tällöin finnejä, välillä enemmänkin. Iho oli paras pari kuukautta kuurin lopettamisen jälkeen, kun hilseily lakkasi, mutta ilo oli kyllä aika lyhytaikainen. Mulla tietysti oli kovin lievä kuuri, saattoi johtua siitäkin.

Vierailija
2/20 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki aknetulehdus pysynyt poissa vuosia. Tosin iho varsinkin selästä on jäänyt jotenkin hauraaksi ja hitaasti uudistuvaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitaisin luontaisesti ja jättäisin synteettisen kosmetiikan pois ihan ekana

Vierailija
4/20 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttoikin kuurin aikana hyvin, kaikki finnit katosivat. Toki limakalvot kuivuivat ihan rutikuiviksi, mm. verta tuli suihkuamalla nenästä talvella joka päivä.

Kun lopetin kuurin, iho palasi entiselleen viikossa. :( Se oli tosi kova kolaus. Limakalvojen palautuminen kestikin sitten useamman vuoden.

Vierailija
5/20 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja uudelleen -95. Se pysyy pois ehjkä 5v

Vierailija
6/20 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sulla ei ole oikeaa aknesairautta ollut. Ennen lääkärin hoitoja noita keinoja kokeillaan ensin. sitten lievemmät lääketieteelliset hoidot ja jos ne eivät auta, tehokkaammat lääkkeet.

hoitaisin luontaisesti ja jättäisin synteettisen kosmetiikan pois ihan ekana

Vierailija
7/20 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella eka kuuri autta pysyvästi.

ja uudelleen -95. Se pysyy pois ehjkä 5v

Vierailija
8/20 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

- oon jo melkein nelikymppinen ja edelleen iho etenkin otsan alueelta tosi epäpuhdas, mikään muu ei ole auttanut. Nyt alan olla ihan kypsä ja tänään lääkäri määräsi mulle Roaa, aloittelen kuukauden päästä, kun pahimmat helteet on toivottavasti hellittäneet. Toivon tosiaan, että auttaa, 15-vuotiaasta asti kärsinyt huonosta ihosta.

Vierailija
9/20 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sitä söin... ja ehkä pari kk sen jälkeen. Aika pettymys oli, kun iho hetken päästä taas entisellään. En enää laittais rahoja moiseen.

Vierailija
10/20 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kyllä ihotautilääkäri puhui Roasta varsin lämpimästi, jos tosiaan muilla hoidoilla ei pysy iho hyvänä. Mutta nyt on pysynyt. Olin jo ihan valmis aloittamaan, jos olisi tarvis.

Vierailija
11/20 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen +30v ja söin muistaakseni puolen vuoden kuurin, en kovin suurilla annoksilla. Kuurin loppumisesta on nyt puoli vuotta ja olen kyllä tyytyväinen.

Taustaa: Sain raskauden aikana todella pahoja hormonipaukamia varsinkin leukaan, mutta myös kaulaan, rintaan ja jopa selkään. Olen todella vaaleaihoinen ja niistä pateista alkoi jäämään aika pahoja arpeja, varsinkin kaulan ja dekolteen finnejä oli muutenkin ihan mahdoton piilottaa meikillä.

Homma jatkui imetyksen aikana sekä minipillerien aikana. Myöhemmin otin hormonikierukan ja iho jatkoi kukintaa vielä muutama vuosi synnytyksen jälkeenkin, eli aikuisiän akne siitä sitten kait puhkesi. Ensiksi sain gynekologilta pitkän antibioottikurin, mutta se helpotti vain hetkellisesti kuurin ajan. Päätin sitten, että kyllä tässä iässä olisin jo oikeutettu olemaan ilman akneongelmia ja menin tapaamaan ihotautilääkäriä. Hänen mielestään akne ei ollut kovinkaan paha, mutta sanoi, että jos kuurin haluan niin saan sen. Otin sitten kuurin, vaikka tiesinkin sen mahdollisesti olevan aika rankka.

Sivuvaikutuksista: Minulla ei kuurin aikana maksa-arvot nousseet. Sen sijaan se mitä huulien kuivumisesta kerrotaan on ihan totta. Huulet tuntuivat kuoriutuvan ihan päivittän, joten jokainen laukku piti miinoittaa laadukkailla huulirasvoilla. Varsinkin kuurin loppuvaiheessa myös alapään limakalvon olivat ihan rutikuivat. Muuten pääsin aika vähällä. Ai niin ja kuurin alussa oli jonkun verran selkäsärkyä, mutta se meni sitten myöhemmin ohi.

Kaiken kaikkiaan sanoisin, että kuuri oli sen arvoinen. Ainakin toistaiseksi ihoni on paremmassa kunnossa kuin koskaan! Toivotaan, että kuuri vei aknen lopullisesti!

Vierailija
12/20 |
30.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja auttoi pysyvästi. Suosittelen kyllä! Oireina oli lihaskipua ja kuivuutta, mutta huono iho ei ole mukava myöskään. Nyt raskauden jälkeen iho taas kukkii vähän.

Vierailija
13/20 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

parikymppisenä söin. sitten palas akne. sain kuurin uudelleen, muttei enää tehonnut. nyt diane novalla pysyy kurissa, tosin tiedän että vain siihen asti kunnes ne lopetan. huoh.

en suosittelisi roaccutania, sivuoireet on aika järkyttävät. kuivuuden myötä hilseily (aivan sairasta!!!) ja kuvulias iho, masentuneisuus ja alakuloisuus.. hyh. Ikävintä, että kaikki oireet eivät kaikonneet kuurin myötä. Iho on koko vartalossa huomattavasti herkempi. Punottaa, kuivuu... ihon elastisuus aleni, ryppyjä alkoi ilmetä reippaasti aiemmin kun ikätovereillani ja tyynyn "uniraidat" ym kaikki painaumat jäävät helposti ja pysyvät pitkään.

Roaccutanin on todettu myös vaikuttavan crohnin taudin puhkeamista edistävästi jos sattuu sellainen perimä olemaan. Tätä ei siis minulla, mutta tuttavallani.

Jytyä myrkkyä on. Huh.

Vierailija
14/20 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

diane novat sekä ehkäisyyn että erityisesti aknen hoitoon.toisen läpyskän jälkeen huomasin jo eron mutta 4 läpyskän jälkeen ei yhtäkään näppyä näkynyt =).mulla ei nuorempana ollut minkäänlaista näppyongelmaa mutta reilu vuosi sitten sain ensimmäiset paukamat.mulla ne ei ollut pelkästään näppyjä vaan kunnon ihonalaisia paukamia.nyt on näpytön iho,ainoastaan akne arvet jäi mutta jospa nekin sitten aikanaaan häipyvät =). n35

Vierailija
15/20 |
10.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roaccutan toimii todella hyvä akne omasta kokemuksestani. Tämä on hyvin tunnettu sivusto. Ostan kamagraa täällä ilman reseptiä http://www.emedoutlet.net/pap4/scripts/click.php?a_aid=txel&a_bid=40e2a37d

Vierailija
16/20 |
01.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

masennusta! Mun poika soi muistaakseni 4-6kk kuurin ja auttoi pysyvasti. Hanella oli 13-18v. paha akne, selkakin aivan taynna pahoja paukamia. Ainoat haitat kuurin aikana oli kuivuvat huulet, kerran taisi tulla nenasta verta.

Vierailija
17/20 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin kuurin joskus 17-18-vuotiaana, kun mikään muu ei tehonnut (salvat, antibiootit yms.). Muistaakseni noin puolen vuoden kuuri. Kaikki akne lähti pois eikä ole palannut (nyt reilu 30v ikää). Olen erittäin tyytyväinen, että otin kuurin.

Vierailija
18/20 |
30.12.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kuuria vuoden sisään kun ekalla annokset liian pieniä. koko sen jälkeen iho ohentui ja naama punoitti.. iho hiljseilee ja ruansulatusongelmia, maybe croni ja paksusuolensyöpää tulosssa. ehkä lapsetki sai osansa kun keskittymiskvyttömi'.ä

Vierailija
19/20 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kuuria takana ja aina akne palaa. Yhdistelmäpillerit on ainoa mikä auttaa.

Vierailija
20/20 |
04.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli nuorena paha akne (isoja paukamia syvällä, joka jätti kasvojen ihon täyteen pieniä kuoppia.

Sain Roaccutan-kuurin joskus vuoden 1990 paikkeilla. Lääke oli kai silloin suhteellisen uusi, sillä lääkärin mukaan vaikutusmekanismia ei tunnettu.Kuurin aikana seurattiin maksa-arvoja useaan kertaan. Miehenä pääsin vähemmällä, kuulemma naispotilaille olisi määrätty e-pillerit kuurin ajaksi.

En muista saaneeni mitään sivuvaikutuksia, mutta akne katosi. Kuurin jälkeen minulla on ollut vain silloin tällöin yksittäisiä finnejä ja nekin melko pinnallisia. Hoitotulos oli siis loistava, kun yli 20 vuodessa vaiva ei ole uusiutunut.