Olen töissä koeajalla, aion irtisanoutua, mutta tänään sattui työtapaturma
ja napsahti viikko saikkua! (vain tunti ennen työajan päättymistä ja irtisanoutumisilmoitustani) En voi olla ajattelematta sitä että irtisanoutuisinkin vasta viikon päästä kun palaan töihin, eli tässä tienaisin vielä tämän viikon normaalisti... (€€€€€€€€) ja tekisin sen yhden päivän töitä ja sitten irtisanoutuisin.. Vai onko sillä mitään väliä milloin irtisanoudun?
Irtisanoudun siksi koska työ ei ole ollut sitä mitä mulle "luvattiin"... :/
Mutta miten tälläisessä tilanteessa yleensä "pitäis" toimia, mikä on oikein, mikä väärin?
Kiitos jos joku osaa valistaa hölmöä :)
Kommentit (17)
Ellei, et saa sair.lomalta palkkaa.
Jos on niin saat. Toisaalta jos irtisanoudut heti, ehtii 3kk karenssista kulua jo viikko...
Itse ottaisin ne sair.lomarahat.
Työsopimuksen purku (koeajalla tai toisen osapuolen törkeän menettelyn seurauksena) on välitön toimenpide, irtisanouduttaessa taas noudatetaan irtisanomisaikaa, jota kuluu sairauslomallakin.
sanottiin että koska kyseessä työtapaturma, sairasloma on palkallinen?!
Olen ollut töissä alle 1 kk... :/ Huijattiiks mua tässäkin xD *hahaa*
ap
kattaa kaikki sairauskulut.
Älä nyt vielä irtisanoudu. Mites karenssit?
Oikeasti ja oikeasti, tottakai oli oikeasti työtapaturma, luulitko että leikisti täällä trollailen teidän pään menoksi? Ja jos luulit "yllättäväsi" minut karenssi - jutulla, epäonnistuit ja pahasti:D Olen oikein tietoinen karensseista sun muista ;)
Mutta kiitos kuitenkin :o)
ap
jos sä kuulut liittoon, soita sinne. Niiden työ on tietää, miten nää oikeesti menee, eikä ne arvaile.
Tottakai olet palkallisella sen viikon ja sitten lähdet nostelemaan.
6:selle Oikeasti ja oikeasti, tottakai oli oikeasti työtapaturma, luulitko että leikisti täällä trollailen teidän pään menoksi? Ja jos luulit "yllättäväsi" minut karenssi - jutulla, epäonnistuit ja pahasti:D Olen oikein tietoinen karensseista sun muista ;)
Mutta kiitos kuitenkin :o)
ap
tuskin epäili sua
Sinuna olisi sairaslomalla ja ensimmäisenä työpäivänä sanoisin, että olet tapaturman takia tullut toisiin ajatuksiin työpaikan suhteen etkä tahdo jatkaa.
eli pidä sairausloma ja mene sitten töihin ja ilmoita, että se oli nyt tässä.
työnantajan sivukulut tilapäisistä lastenhoitajista). Minusta tässä tapauksessa on täysin oikein, jos irtisanot itsesi vasta sairasloman jälkeen. Erityisesti siitä syystä, että kysymyksessä oli työtapaturma eli oli tavallaan töiden vika, että jouduit saikulle. Olisi kohtuutonta, jos sinun pitäisi olla nyt viikko ilman palkkaa, kun et voi kuitenkaan saikun takia aloittaa toistakaan työtä.
Koeajalla ei voi irtisanoa itseään.
minä ainakin irtisanoin itseni koeajalla. Silloin nimenomaan voi irtisanoutua ihan millä sekunnilla vaan voi lähteä kälppimään, vaikka kesken työpäivän.
minä ainakin irtisanoin itseni koeajalla. Silloin nimenomaan voi irtisanoutua ihan millä sekunnilla vaan voi lähteä kälppimään, vaikka kesken työpäivän.
Oikea termi on koeajan päättäminen, mutta kaikki (myös nro 15) tajuavat mistä kyse vaikka sitten sanoisikin irtisanoutua.
"Koeajan kuluessa työsopimus voidaan molemmin puolin purkaa. Sitä ei saa kuitenkaan purkaa työsopimuslain 2 luvun 2 §:n 1 momentissa (syrjintäkielto ja tasapuolinen kohtelu) tarkoitetuilla tai muutoinkaan koeajan tarkoitukseen nähden epäasiallisilla perusteilla. Työnantaja ei myöskään saa purkaa työsopimusta laiminlyötyään ilmoittaa työntekijälle sitovassa työehtosopimuksessa olevasta koeaikamääräyksestä."
Irtisanoutumisessa on aina irtisanoutumisaika. Määräaikaista työsuhdetta ei voi irtisanoa ollenkaan, ellei siitä ole erikseen sovittu. Työsuhde voidaan sensijaan purkaa heti ja näin voidaan tehdä juuri koeajalla.
vasta viikon päästä!