Miksi sanotaan, että hiusten luonnollinen väri, tai sävy lähellä sitä, sopii ihmiselle parhaiten?
Millä perusteella?
T. hiusten värjäämistä pohtiva...
Kommentit (10)
Monesti vaaleahiuksisilla on vaalea ihokin ja sitten jos värjää tummemmaksi niin näyttää tosi kalpealta. En tiedä meneekö tämä toisinkin päin? Itse en ole koskaan värjännyt hiuksiani mutta sitten kun alan harmaantua saatan värjätä ehkä oman värini takaisin...
koska useimmat ovat maantienharmaita:(.
En myöskään käsitä miksi vedetään aina vain tummasta-vaaleaksi, tai vaaleasta-tummaksi....
siinä välissä on kyllä kymmeniä eri vaalean sävyjä, tai vastaavasti tumman eri sävyjä. Voi myös vain kirkastaa omaa väriä. Tämä normi hiirenharmaa sävy ei kyllä toimi kenenkään päässä.
tai niillä ihmisillä, joiden oma hiustenväri on jonkin värinen. Maantieharmaa taas...
Taas tänään katselin marketin kassalla tyttöä, jolla oli mustaksi värjätty tukka ja 3 cm harmaa juurikasvu. Miksihän pitää aina vetää niin överiksi? Eikö ollenkaan haittaa, että yritetään kokonaan peitellä sitä omaa luonnollista ulkonäköä?
Suomalaisilla on punakka iho, ja sen kanssa yleensä sopii ne maantienharmaat hiukset. Ja jos iho on todella vaalea, niin silloin se vaalea on kaunis.
Mutta täytyy muistaa, että Suomalaisillehan on olemassa vain kolme hiusväriä: kusenkeltainen, sinimusta ja mahonginruskea. Mitään nättiä sävyä lähellä omaa hiusväriä ei voi käyttää kirkastamaan omaa luonnollista väriä. Aina on pakko mennä johonkin ääripäähän ja yrittää esittää jotain latinoa, vaikka lopputulos näyttää kalvakalta teinigootilta.
Aika järkyn näköinen, kun vaalea suomalainen vetää keinotekoisen purkkivärin naamaan ja mustan värin päähän. Jotenkin riitelee niiden harmaiden silmien ja värittömien huulien kanssa. Ihmisten hiusten, ihon ja silmien väri on monimutkainen kokonaisuus, jota paljon muuttamalla lopputulos on ristiriitainen ja keinotekoinen. Korostamalla omaa luonnollista väritystä korosostetaan kauneimmin niitä omia parhaita puolia.
Missään muualla maailmassa ei muuten värjätä hiuksia niin paljon kuin Suomessa. Ja vielä aivan väärillä väreillä ja sävyillä.
-Kampaaja
Sävyn joka sopisi juuri minun iholleni ja silmieni väriin? tuntuu että kampaajat vain odottavat että sanon miä haluan ja toteuttavat sen,viis siitä sopiiko se.
Sävyn joka sopisi juuri minun iholleni ja silmieni väriin? tuntuu että kampaajat vain odottavat että sanon miä haluan ja toteuttavat sen,viis siitä sopiiko se.
Kärjistäen: katso omaa luonnollista hiusväriäsi, ihoasi, kulmakarvojesi ja silmiesi väriä. Jos olet enemmän vaalea, sinulle sopii todennäköisesti vaalea, jos olet enemmän tumma, niin sitten todennäköisesti ruskea. Jos olet ristiverinen, niin todennäköisesti vaaleanruskea on parempi kuin blondi.
Katso ihosi väriä. Jos ihosi on lämpimän sävyinen (kellertävä), niin todennäköisesti joku lämmin kultainen sävy on paras. Jos ihosi on viileä eri punertava, niin sitten harmahtava tai hieman punertava sävy.
Blondi on vaikea väri. Ruskean kanssa ei ole niin tarkkaa. Punertavan ihon kanssa kellertävä blondi ei ole hyvä. Karamellinsävyinen asteen punertava on turvallisempi. Hiusväri on kaunis myös silloin, kun se on vivahteikas eikä yksivärinen kypärä. Kannattaa suosia kevytvärejä mieluummin kuin kestovärejä.
Ja kaikista tärkein nyrkkisääntö: älä yritä poiketa liikaa omasta hiusväristäsi. Valitse kaupan hyllyväristä aina vaaleampi versio, koska lopputulos on yllättävän tumma useimmiten.
-Kampaaja
Taas tänään katselin marketin kassalla tyttöä, jolla oli mustaksi värjätty tukka ja 3 cm harmaa juurikasvu. Miksihän pitää aina vetää niin överiksi? Eikö ollenkaan haittaa, että yritetään kokonaan peitellä sitä omaa luonnollista ulkonäköä? Suomalaisilla on punakka iho, ja sen kanssa yleensä sopii ne maantienharmaat hiukset. Ja jos iho on todella vaalea, niin silloin se vaalea on kaunis. Mutta täytyy muistaa, että Suomalaisillehan on olemassa vain kolme hiusväriä: kusenkeltainen, sinimusta ja mahonginruskea. Mitään nättiä sävyä lähellä omaa hiusväriä ei voi käyttää kirkastamaan omaa luonnollista väriä. Aina on pakko mennä johonkin ääripäähän ja yrittää esittää jotain latinoa, vaikka lopputulos näyttää kalvakalta teinigootilta. Aika järkyn näköinen, kun vaalea suomalainen vetää keinotekoisen purkkivärin naamaan ja mustan värin päähän. Jotenkin riitelee niiden harmaiden silmien ja värittömien huulien kanssa. Ihmisten hiusten, ihon ja silmien väri on monimutkainen kokonaisuus, jota paljon muuttamalla lopputulos on ristiriitainen ja keinotekoinen. Korostamalla omaa luonnollista väritystä korosostetaan kauneimmin niitä omia parhaita puolia. Missään muualla maailmassa ei muuten värjätä hiuksia niin paljon kuin Suomessa. Ja vielä aivan väärillä väreillä ja sävyillä. -Kampaaja
alkaa vääntämään, koska itse en sitä ole. Mutta tekstisi ei ihan kaikkiin päde. Olen käynyt värianalyysissä, jossa minulle ammattilainen valitsi hiusvärin. Lapsena hiukseni olivat vaaleat, vanhemmiten tummuivat juurikin siihen maantienharmaaseen. Silmät on tummat (vihreänruskeat), iho lämpimän sävyinen, mutta vaalea. Minulle valittiin väriksi tumman ruskea, lämmin sävy, joka siis näyttää melkein mustalta. Olen käynyt jo vuosia tällä samalla kampaajalla, välillä värjättiin vähän vaaleammaksi, joka siis oli lähempänä sitä omaa harmaata. Mutta seuraavaksi kun laitettiin taas se tumma sävy niin molemmat kampaajan kanssa totesimme, että tumma sopii minulle paljon paremmin. Ja minulla kyllä sitten se juurikasvu on sitä harmaata. Enkä ole kyllä koskaan ajatellut matkivani latinoja, koska minulla on tumma tukka. Se nyt vaan sattuu sopimaan minulle.
luonnostaan melko vaaleat, nekin saa värjättyä tummemmiksi. Niin olen tehnyt ja sekin sopii minun naamaani paremmin kuin ne vaaleat kulmakarvat.
t. 10 (?)
Jos tummentaa, niin punakkuus häipyy?
Oletteko eri mieltä?
Jos siis tummat kulmat ja ripset luonnostaan, mutta ihon väri vain hieman punakka. Eri asia varmaan niillä, joilla vaaleat ripset ja kulmakarvat.
minun luonnollinen hiusten väri on vaalea, mutta olen värjännyt aina tummanruskeaksi, joka mielestäni sopii minulle paljon paremmin ja niin ovat monet myös sanoneet.