Lapsen kaveri vieläkin meillä.. ja kello kohta kahdeksan...
Minusta liian myöhään annetaan lapsen kyläillä toisten kotona, kello kahdeksan on kuitenkin alle 10-vuotialle jo liikaa, kesälläkin.
Iltapala-, iltapesu- ja nukkumaanmenoaika kuitenkin kohta käsillä ja pitäisi rauhoittua jo.
Jos lapsen kaveri ei ole kahdeksaan mennessä lähtenyt/saanut soittoa kotoa että pitäisi lähteä, sanon itse ystävällisesti että nyt sitten heipat ja joku toinen päivä leikit jatkukoon.
Kommentit (24)
ja kyselemään. Säännöt on selvät, kahdeksaksi kotiin ja that's it.
Jos sun muksujen tarvitsee käivistellä kesäillat sisällä, niin ei se tarkoita sitä, että muiden lapset haahuilisivat pitkin pihoja ilman mitään sääntöjä tai kellonaikoja.
Relaa nyt vähän :)
lomallakin, tai varsinkin lomalla!
Jos lapset aina ovat kavereillaan kylässä kahdeksaan ja pidempäänkin (kuinka pitkään?) ennenkuin vanhempi havahtuu tekemisistään kaipailemaan/käskemään lastaan kylästä illalla kotiin, niin mietityttää vähän...ap
meidän lapset komennetaan kotiin, jos ovat liian myöhään. Meillä kun ei ole aamulla mitään, saa nukkua. Itse annan olla kaverit joskus hyvinkin myöhään, vähän miltä vaikuttaa, ovatko poikki vai eivät.
AP ei ole kokenut selvästi näissä kaveruus&naapuriasioissa. Kaikkihan tämän tietävät, että perheet pistävät muut pihalle, kun heillä aletaan iltapuuhiin ihan sen oman rytmin mukaan. Eikä sitä kukaan itke kenellekään.
Minusta liian myöhään annetaan lapsen kyläillä toisten kotona, kello kahdeksan on kuitenkin alle 10-vuotialle jo liikaa, kesälläkin. Iltapala-, iltapesu- ja nukkumaanmenoaika kuitenkin kohta käsillä ja pitäisi rauhoittua jo. Jos lapsen kaveri ei ole kahdeksaan mennessä lähtenyt/saanut soittoa kotoa että pitäisi lähteä, sanon itse ystävällisesti että nyt sitten heipat ja joku toinen päivä leikit jatkukoon.
Ryhdistäydy. Jos klo 20 on liian myöhään, niin miksi et aja porukkaa kotiin jo seitsemältä? Miksi ajat vasta kahdeksalta ja sitten ruikutat asiasta jossain av:lla?
Entä jos ne on töissä iltavuorossa?