ÄKKIÄ! Voiko hiuksiin ottaa raidat tai värin raskauden aikana? ev
Kommentit (16)
raskauden aikana kuukauden välein, siis blondasin ja myös imetyksen aikana. ihan puppua noi puheet ettei sais muka värjätä, on TUTKITTU ettei se väri mihkää päänahasta imeydy!!
Tässä HUS:in suositus
http://www.hus.fi/default.asp?path=1,32,660,548,644,3818,2260,3437,6169… käyttö raskauden aikana
Kosmetiikan käyttö raskauden aikana - voiko hiuksia värjätä?
Hiukset voi värjätä raskauden aikana. Hiusvärit eivät ole sikiölle haitallisia kohtuukäytössä. Viikoittaista värjäämistä ei kuitenkaan suositella.
nostan vanhaa ketjua. Hassun leväperäistä suhtautumista monelta sillä moni alan ammattilainen eli kampaaja itse ei suosittele värjäämistä. Tietääköhän moni mamma edes mitä myrkkyjä hiusväreissä on?
nostan vanhaa ketjua. Hassun leväperäistä suhtautumista monelta sillä moni alan ammattilainen eli kampaaja itse ei suosittele värjäämistä. Tietääköhän moni mamma edes mitä myrkkyjä hiusväreissä on?
en värjää raskaana oleville kuin raitoja. Ihan siitä syystä että ammattilaisen pitää olla vastuussa jos jotain käy. Allergisoituminen raskausaikana on aika yleistä itselleni puhkesi paha hajusteallergia.
-kampaaja
Lukekaa toksikologian dosentti Eeva-Liisa Sainen haastattelu netistä tai kaivakaa se ylen arkistosta: Aineet imeytyvät ihon läpi, eikä tiedetä, mihin ne menevät ja kuinka kauan ne elimissä ovat ja mitä ne aiheuttavat.
Allergisoituminen on yksi aivan todellinen uhka. Kuka on niin sekaisin, ettei kestä 40 viikkoa ilman värikäsittelyä, kun pieni sikiö/vauva kyseessä.
Ei kannata myöskään mennä kampaajalle jolla ei ole mitään asiallista näkemystä näistä, huom!
Mikä on välttämätöntä. Sen jokainen miettii itse.
jotka ovat kosketuksissa päänahkaan. Raidat on tuolloin hyvä vaihtoehto, jos haluaa värjäillä.
Itse pidän luonnollisesta väristäni, enkä koe tarvetta värjätä tukkaa.
Mutta kannattaa ottaa huomioon, että hiusvärit ovat yksi voimakkaimmista kosmetiikan kemikaaleista. Ohuelta päänahalta ne mytkyt päätyvät myös verenkiertoon. Raskaana oleviahan kehotetaan vähentämään kemikaalikuormaa myös sieltä kosmetiikasta. Minäkin suosittelen raitoja, jotka eivät tule suoraan päänahkaan kiinni.
koska oma tukanväri on aika ankee :)