Te joilla perheen nettotulot on yli 4000 euroa kuussa kahdelta
Kommentit (89)
Mutta jos tuolle pohjalle lähdetään, niin kellä tahansa on varaa, kun priorisoi asioitaan.
Yhteiset nettotulot alle 4000 € ja teemme joka vuosi vähintään viikon ulkomaanmatkan. Rahat riittää siihen mihin niiden haluaa riittävän.
Mutta jos tuolle pohjalle lähdetään, niin kellä tahansa on varaa, kun priorisoi asioitaan.
No ei ihan noinkaan. Minimitason syömistä, kattoa pään päällä ja vakavien sairauksien hoitoa kun on aika vaikea priorisoida alemmas. Monella oikeasti köyhällä nuo prioriteetit vievät käytännössä kaikki tulot.
Perheet, joissa on pari autoa, lainaa omakotitalosta ja rahaa ostaa ei-välttämättömiä elintarvikkeita, huonekaluja jne, voi puhua prioriteettien vaikutuksesta. Heillä down-greidaaminen vapauttaisi rahaa vaikka matkusteluun.
nettotulot on noin 5500 eli mitään rikkaita ei olla. Mutta toimeen tullaan. Helsingissä menee vaan pirusti rahaa asumiseen, että palkka tuntuu aika pieneltä.
it-asiantuntijahommissa.
mulla netto 2200 ja miehellä vähän enemmän.
MUTTA... kaikki menee, mikä tulee!
Meillä 4 lasta ja asutaan Espoossa, missä asuminen on KALLISTA! Ja ruokaa kuluu!
Samoin harrastukset yms...
merenkulun ylitarkastaja ja myyntisihteeri
Mä saan himpun yli 2000 euroa nettona, ja mies hiukan alle 3000.
edes kesälomarahojen maksun yhteydessä :(
ja mä sit saan 500-1000 kuussa freelancer-kirjoittajana, jos saan.
yhteensä noin 5600€ tai koulutuksiahan nuo ovat
Aika vaikea uskoa, että saisi asiantuntijana tuon summan.
Aika vaikea uskoa, että saisi asiantuntijana tuon summan.
keskipalkat on lähempänä kolmea tonnia BRUTTO. Tosin tuolla alalla haitari on myös todella leveä, erityisosaamisalueista riippuen.
kanssa mies amispohjalla ja kuukaudessa tulee käteen 3000-4000€ ja mä lukiopohjalla äitiyslomalla ja saan 1300€ kuukaudessa käteen