Ensimmäiset murrosiän merkit tytöllä?
Itse olen ollut varsin hitaasti kehittyvää sorttia, enkä kyllä edes muista milloin ekat merkit lähestyvästä murrosiästä ilmaantuivat. Joskus ala-asteella tais alkaa karvat kasvaa...
Kuinka aikaisin niitä voi olla havaittavissa ja silti on ihan normaalia kehitystä? Mä olen tässä ohimennen itsekseni hämmästellyt, kun esikoiseni hiki alkoi haista jo 7-vuotiaana. Nyt ikää on 8v ja risat ja ihan niinkuin nännipihat olis alkaneet jo levitä... (Nännit ei siis ole enää semmoset piukat nypylät, niinkuin noilla pienemmillä) :O Tyttö itse ei ole mitään (vielä) maininnut, mutta joskus olen huomannut tytön itsensä hämmästelevän nännejään (tökkii ja naplaa niitä ilman paitaa) eli ei kai ole ihan mun omaa mielikuvitustakaan, että kroppa alkaa jo nyt muuttua. APUA! Onko ihan pikkasen aikaista???? Vai enkö mä vaan muista?
Kommentit (2)
En nyt vaan ihan ajatellut, että tenava tarttis sellaiset tokaluokkalaisena...
Meidän äiti yritti pitää meitä lapsia lapsina viimeiseen saakka. Edes rintsikoita ei ostettu.
Ihan kauheen nolo ja epävarma olo oli olla kesällä T-paita päällä kun pikkutissit tönötti eikä tiennytm minne ois kädet laittanu.
Osta hyvä äiti ne rintsikat sille ajoissa!