Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko juissi mehuja antaa 9 kk ikäiselle?

Vierailija
27.06.2011 |

En halua kuulla mitään kommenttia, että miksi mehuja pitäisi antaa noin pienelle vaan vastauksen, että voiko? Niissä kun ei lisättyjä sokereita ole? Tai ainakin kovasti mainostavat..

Kiitos.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai vaikka vettä, johon on puristettu marjoja pakkasesta? Noissa mehuissa on kuiteski lisäaineita aika paljon joista nyt ei ikinä voi ihan täysin mennä takuuseen. Tosin, onko sillä nyt kauheaa merkitystä 80 vuoden päästä onko sitä mehua vetäny yksvuotiaasta vai kolmevuotiaasta...

Vierailija
22/35 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenruokahyllyssä on lapsille tarkoitettuja sokeroimattomia/vähäsokerisia pillimehuja. Itse tehty mehu tai kaupasta joku vastaava laimennettava "mummon mehu" ei sisällä säilöntäaineita ja sokereita niin paljoa kuin perusmehut. Suomessa ollaan aika tarkkoja näissä mehujutuissa, mutta Espanjassa oli lastenruokahyllyssä mehupulloja, joihin sai kiinnitettyä tuttiosan. Siellä ilmeisesti vauvoillekin annetaan mehuja. Itse olen ollut aika nipo mehun kanssa, mutta ei meidän 2v. siitä erityisemmin tykkääkään. Tarhassa on oppinut juomaan mehua, kun siellä tarjoavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

pari pakastemansikkaa. Menee vesi paremmin. pari pakastemansikkaa. Menee vesi paremmin.

pari pakastemansikkaa. Menee vesi paremmin. pari pakastemansikkaa. Menee vesi paremmin. pari pakastemansikkaa. Menee vesi paremmin. pari pakastemansikkaa. Menee vesi paremmin.

Vierailija
24/35 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis se 2v pojan äiti, joka kyseli ystävällisesti. (En muista mikä numero olin)

Meillä aika huonoruokainen muksu, tulee kausia jolloin ei joku tietty maistu ja myöhemmin taas kelpaa paremmin. Alipainoinen poika.

Jos ei lapsesi on lakkoillut vasta pari päivää, niin en ehkä ihan heti huolestuisi.

Kyllä tuossa tilanteessa antaisin laimennettuna mehua, voithan kokeilla vaikka myös niitä smoothie juomia, lasten ruoka-hyllyiltä löytyy. Ja itse oon antanut myös sellaista Nallen suklaa-kaurajuomaa.

Entäs kaakao, jos lisäisit hiukan kaakaojauhetta maitoon?

Kuukauden verran. Sen olen tehnyt, että olen laittanut pienen tipauksen mehua veden joukkoon, tosi pieni tippa joten ei sitä voi edes mehuksi sanoa. Sekään ei auttanut.

Vierailija
25/35 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistän vinkit mieleeni ja kokeillaan erilaisia vaihtoehtoja! Kiitos näistä, nyt painun pehkuihin, mutta vinkkien antamista voi ehdottomasti jatkaa. :)

Vierailija
26/35 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi oli 10kk, kun oli kipeänä eikä mikään maistunut. Kokeilin sitten sellaista, että saisi nestettä. Ja se kelpasi! Nyt ollaan kesälläkin niitä välillä juotu, tyyliin korkeintaan kerran viikossa.

Vierailija
27/35 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä siis se 2v pojan äiti, joka kyseli ystävällisesti. (En muista mikä numero olin)

Ja itse oon antanut myös sellaista Nallen suklaa-kaurajuomaa.

Entäs kaakao, jos lisäisit hiukan kaakaojauhetta maitoon?

Lainaus suoraan Tampereen neuvolan oppaasta:

"Kaakaota ei anneta alle 1-vuotiaalle haitallisten parkkiaineiden, virkistävien aineiden ja suuren oksaalihappopitoisuuden vuoksi."

Anna ihan tavallista sokeroitua mehua tarpeeksi laimeana.

Vierailija
28/35 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muussaa sauvasekoittajalla vesimelonia niin saat vesimelonimehua. Itse olen vielä jäädyttänyt sitä mehujäätelömuotteihin sokerin kera niin meidän 6v:kin syö ihan mielellään.

Oletko koettanut eri merkkistä korviketta menisikö se paremmin alas ?

Oletko kokeillut antaa korviketta jääkaappikylmänä, huoneen lämpöisenä tai vaikka vähän lämmitettynä ?

Hedelmäsoseissa ym. saat helposti menemään nestettä. Tuollaiset soseet, jugurtit ym. taidetaan laskea sairaalassakin nesteisiin kun seurataan lapsen nesteiden saantia ?

Itse antaisin ennemmin tavallisella sokerilla makeutettuja juttuja kuin keinotekoisilla makeutusaineilla. Uskoisin sokerin olevan vähemmän vaarallista ?

Voiko vauva muuten hyvin ? Nukkuuko hyvin ?

Tsemppiä.

Vierailija
29/35 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi aspartaamilla makeutettua mehua alle 1-vuotiaalle (enpä sen puoleen itsellenikään). Täällä tuli jo hyviä ohjeita, miten saat lisäaineettomia, hyvänmakuisia juomia tehtyä lapsellesi.

Muussaa sauvasekoittajalla vesimelonia niin saat vesimelonimehua. Itse olen vielä jäädyttänyt sitä mehujäätelömuotteihin sokerin kera niin meidän 6v:kin syö ihan mielellään.

Oletko kokeillut antaa korviketta jääkaappikylmänä, huoneen lämpöisenä tai vaikka vähän lämmitettynä ?

Hedelmäsoseissa ym. saat helposti menemään nestettä. Tuollaiset soseet, jugurtit ym. taidetaan laskea sairaalassakin nesteisiin kun seurataan lapsen nesteiden saantia ?

Itse antaisin ennemmin tavallisella sokerilla makeutettuja juttuja kuin keinotekoisilla makeutusaineilla. Uskoisin sokerin olevan vähemmän vaarallista ?

Tsemppiä.

Vierailija
30/35 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä.

Tulin vielä kerran käymään. Eri merkkisiä ollaan kokeiltu ja ne aiheuttivat vain vatsavaivoja Kylmä maito ei mene laisinkan, huoneen lämpöinen ja lämmitetty maito menevät juuri ja juuri.

Vauva voi muuten ihan hyvin, on tyytyvänen itsensä,naureskelee ja touhuilee paljon. Yöt menevät loistavasti ja ilta 9 mennään nukkumaan ja ekan kerra herätään 6-9 välissä..

Vierailija
31/35 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä me kuoltu tai muuta..

Vierailija
32/35 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

näinä kausina mehukeittoa jonka olen blandannut niin, että puolet vettä ja puolet keittoa. Hyvin menee alas. Ja tätä ainoostaan sillon, jos on kipeänä tai helle ja pitää saada juomaan jotain!

Vierailija
33/35 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi kerran sairauden aikana joutui nenä-mahaletkuun, kun oli kuivumisen merkkejä enkä minä ollut niitä yhtään huomannut, tulivat niin äkkiä. Siispä ihmettelen, mistä tietää, että 9kk ei juo tarpeeksi, onko nuutunut, onko joku lääkäri tai neuvolassa todettu, ettei juo tarpeeksi? Eikö se ole aika erikoista, kun yleensä oletetaan, että lapsi itse tietää, paljonko tarvitsee? Enkä kysy ilkeyttäni, vaan ihan mielenkiinnosta. Meillä on annettu lapsille helteellä mitä tahansa juomaa, mutta ovat jo 2 ja 4-v, sillä vesi ei tosiaan ihan helposti mene. Pillimaito menee paremmin kuin tavallinen, kun on hylaa ja vähän makeaa sekä myös hauska, kun on pillin kanssa juotava. Itse tekisin 9kk ikäiselle paljon hyvin vetisiä ruokia, siis keittoja tms ja lisäisin tavalliseen ruokaan mahdollisesti korviketta, jos muuten sitä saa liian vähän. Tuoreista marjoista, joita kohta jo saa, voisi tehdä mehukeittoja ilman lisäsokeria? Itse antaisin sokerilla tai hedelmäsok.makeutettuja, ilman E-koodeja ja ilman makeutusaineita olevaa mehua, jos mehua on annettava.

Vierailija
34/35 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

läpi, lue tuoteselosteet ja googlaa lisäinfoa! Etenkin pikkulapsille annetaan mahdollisimman luonnonmukaista ruokaa + mehua. Etkö tiedä syytä??

Toisekseen mene terveyskauppaan jos haluat antaa parasta pikkulapsellesi!!

Aspartaamista voit hakea netistä lisäinfoa. On aikamoinen tikittävä pommi. Aspartaamista voit kysästä myös terveyskaupasta!

Vierailija
35/35 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

läpi, lue tuoteselosteet ja googlaa lisäinfoa! Etenkin pikkulapsille annetaan mahdollisimman luonnonmukaista ruokaa + mehua. Etkö tiedä syytä??

Toisekseen mene terveyskauppaan jos haluat antaa parasta pikkulapsellesi!!

Aspartaamista voit hakea netistä lisäinfoa. On aikamoinen tikittävä pommi. Aspartaamista voit kysästä myös terveyskaupasta!

Ja terveisiä sieltä toisesta ääripäästä.. tää menee taas jo vähän yli. Mut mikäs siinä jos haluu kantaa rahansa ''terveyskauppaan'' ja kuvitella ostavansa parempia tuotteita ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kaksi