Miten se tietous Helsingin kaupunginosista kuuluu yleissivistykseen?
Sori mä vaan en tajua :D kyllä mä keksin monta muuta parempaa tapaa yleissivistää itseäni kuin opetella ulkoa jotain Helsingin lähiöitä mitkä ei merkkaa mulle tai monelle muullekaan yhtään mitään. Esim minä olen erittäin kiinnostunut historiasta ja siksipä löydän Turusta paljon paljon enemmän kiinnostavaa kuin Helsingistä. Helsinkihän on historiallisesti hyvin nuori pääkaupunki.
Kommentit (54)
totuushan on että suurin osa Helsinkiä on täysin merkityksetöntä ja vähäpätöistä.
Ja helsinkiläisetkö oli niitä ylimielisiä ja itseriittoisia...
yliopisto on Helsingissä vai yritätkö sanoa että se on ainoa? :D:D:D
Nro 10 otapa selvää asioista...huoh uskomatonta!
Ja käytä lähteenä mielummin jotain muuta kuin tätä palstaa. "Luepa vähän mitä tällä palstalla kerrotaan" ei ollut kovin uskottava argumentti tuolla ylempänä.
aluetta noin yleissuomalaisesti ajateltuna. Niin se vaan on. Esim minä en ole koskaan tarvinnut tietoa helsinkiläisistä lähiöistä yhtään mihinkään.
siellä selviää miten se Turku on merkityksellisempi kuin Helsinki.
paljonkin enemmän kuin Helsinki joka todella on vielä ns vauvan kengissään.
Esim minä en ole koskaan tarvinnut tietoa helsinkiläisistä lähiöistä yhtään mihinkään.
Ja sehän nyt lähinnä kertoo sinusta eikä mistään muusta.
Turun palon jälkeen 1820-luvulla.
Turkuun perustettiin sitten Åbo akademi ja Turun yliopisto 1900-luvulla.
yliopisto on Helsingissä vai yritätkö sanoa että se on ainoa? :D:D:D
mä jotenkin kunnioitan vaan niin historiaa ja perinteitä ja olen myös sitä mieltä että Helsinki sai tittelin vain ryssien takia 200v sitten.
Nro 21 meinaatko siis nyt Suomen ensimmäinen yliopisto on Helsingissä vai yritätkö sanoa että se on ainoa? :D:D:D
Turun palon jälkeen. Eli se Suomen ensimmäinen yliopisto, joka perustettiin 1640 Turkuun, on toiminut vuodesta 1828 Helsingissä. Ei ole Suomen ainoa yliopisto. Mutta kiistämättä parhaita, ellei paras.
silti tiedän niitä useammankin. Tiedän paljon muitakin asioita joille ei ihan suoraan ole käyttöä, mutta jtoka helpottavat esim. kirjoissa ja musiikisas esiintyviä viittauksia.
aluetta noin yleissuomalaisesti ajateltuna. Niin se vaan on. Esim minä en ole koskaan tarvinnut tietoa helsinkiläisistä lähiöistä yhtään mihinkään.
ehti olla siellä melkoisen kauan ennen siirtoa ja nykyään yliopistoja on Suomi pullollaan...eipä ole Helsingin merkitys mitenkään erityisen suuri enää. Kulttuurihistoriallisesti Turku vaan on ihan omaa luokkaansa verrattuna Helsinkiin.
tai vaikka Hallila...tai Linnainmaa. Tai kerro jotain Pispalasta se on manselaista kultuuria parhaimmillaan :)
kuinka suuri osa Turun rakennuksista selvisi palosta. Siitä tuolla ylempänä kai oli kyse. Kertoisko joku?
mutta en tiedä missä ovat eikä kyllä kiinnostakaan. Ei ole mulle relevanttia tietoa...
Kulttuurihistoriallisesti Turku vaan on ihan omaa luokkaansa verrattuna Helsinkiin.
on jokaisella muulla tavalla ihan omaa luokkaansa verrattuna Turkuun
Turkuhan on tänä vuonna Euroopan kulttuuripääkaupunki.
Puutaloja lähinnä, muutama kivitalo. Ainakin yksi niistä selvisi, toimii nykyisin museona.
yliopistoissakin on tasoeroja. Ja mitä historiaan tulee, niin onko Turussa esim. montakin Unescon maailmanperintökohdetta?
ehti olla siellä melkoisen kauan ennen siirtoa ja nykyään yliopistoja on Suomi pullollaan...eipä ole Helsingin merkitys mitenkään erityisen suuri enää. Kulttuurihistoriallisesti Turku vaan on ihan omaa luokkaansa verrattuna Helsinkiin.
esim Herttoniemeen tai johonkin muuhun yhtä vähäpätöiseen Helsingin kaupunginosaan?