Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten se tietous Helsingin kaupunginosista kuuluu yleissivistykseen?

Vierailija
27.06.2011 |

Sori mä vaan en tajua :D kyllä mä keksin monta muuta parempaa tapaa yleissivistää itseäni kuin opetella ulkoa jotain Helsingin lähiöitä mitkä ei merkkaa mulle tai monelle muullekaan yhtään mitään. Esim minä olen erittäin kiinnostunut historiasta ja siksipä löydän Turusta paljon paljon enemmän kiinnostavaa kuin Helsingistä. Helsinkihän on historiallisesti hyvin nuori pääkaupunki.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim Herttoniemeen tai johonkin muuhun yhtä vähäpätöiseen Helsingin kaupunginosaan?

Vierailija
22/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

totuushan on että suurin osa Helsinkiä on täysin merkityksetöntä ja vähäpätöistä.

Ja helsinkiläisetkö oli niitä ylimielisiä ja itseriittoisia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopisto on Helsingissä vai yritätkö sanoa että se on ainoa? :D:D:D

Vierailija
24/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 10 otapa selvää asioista...huoh uskomatonta!

Ja käytä lähteenä mielummin jotain muuta kuin tätä palstaa. "Luepa vähän mitä tällä palstalla kerrotaan" ei ollut kovin uskottava argumentti tuolla ylempänä.

Vierailija
25/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluetta noin yleissuomalaisesti ajateltuna. Niin se vaan on. Esim minä en ole koskaan tarvinnut tietoa helsinkiläisistä lähiöistä yhtään mihinkään.

Vierailija
26/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä selviää miten se Turku on merkityksellisempi kuin Helsinki.

Vierailija
27/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

paljonkin enemmän kuin Helsinki joka todella on vielä ns vauvan kengissään.

Vierailija
28/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim minä en ole koskaan tarvinnut tietoa helsinkiläisistä lähiöistä yhtään mihinkään.

Ja sehän nyt lähinnä kertoo sinusta eikä mistään muusta.

Vierailija
29/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turun palon jälkeen 1820-luvulla.

Turkuun perustettiin sitten Åbo akademi ja Turun yliopisto 1900-luvulla.

yliopisto on Helsingissä vai yritätkö sanoa että se on ainoa? :D:D:D

Vierailija
30/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä jotenkin kunnioitan vaan niin historiaa ja perinteitä ja olen myös sitä mieltä että Helsinki sai tittelin vain ryssien takia 200v sitten.

Vierailija
31/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 21 meinaatko siis nyt Suomen ensimmäinen yliopisto on Helsingissä vai yritätkö sanoa että se on ainoa? :D:D:D

Turun palon jälkeen. Eli se Suomen ensimmäinen yliopisto, joka perustettiin 1640 Turkuun, on toiminut vuodesta 1828 Helsingissä. Ei ole Suomen ainoa yliopisto. Mutta kiistämättä parhaita, ellei paras.

Vierailija
32/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

silti tiedän niitä useammankin. Tiedän paljon muitakin asioita joille ei ihan suoraan ole käyttöä, mutta jtoka helpottavat esim. kirjoissa ja musiikisas esiintyviä viittauksia.

aluetta noin yleissuomalaisesti ajateltuna. Niin se vaan on. Esim minä en ole koskaan tarvinnut tietoa helsinkiläisistä lähiöistä yhtään mihinkään.

Vierailija
33/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehti olla siellä melkoisen kauan ennen siirtoa ja nykyään yliopistoja on Suomi pullollaan...eipä ole Helsingin merkitys mitenkään erityisen suuri enää. Kulttuurihistoriallisesti Turku vaan on ihan omaa luokkaansa verrattuna Helsinkiin.

Vierailija
34/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vaikka Hallila...tai Linnainmaa. Tai kerro jotain Pispalasta se on manselaista kultuuria parhaimmillaan :)

Vierailija
35/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuinka suuri osa Turun rakennuksista selvisi palosta. Siitä tuolla ylempänä kai oli kyse. Kertoisko joku?

Vierailija
36/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en tiedä missä ovat eikä kyllä kiinnostakaan. Ei ole mulle relevanttia tietoa...

Vierailija
37/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulttuurihistoriallisesti Turku vaan on ihan omaa luokkaansa verrattuna Helsinkiin.

on jokaisella muulla tavalla ihan omaa luokkaansa verrattuna Turkuun

Vierailija
38/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turkuhan on tänä vuonna Euroopan kulttuuripääkaupunki.

Vierailija
39/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutaloja lähinnä, muutama kivitalo. Ainakin yksi niistä selvisi, toimii nykyisin museona.

Vierailija
40/54 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

yliopistoissakin on tasoeroja. Ja mitä historiaan tulee, niin onko Turussa esim. montakin Unescon maailmanperintökohdetta?

ehti olla siellä melkoisen kauan ennen siirtoa ja nykyään yliopistoja on Suomi pullollaan...eipä ole Helsingin merkitys mitenkään erityisen suuri enää. Kulttuurihistoriallisesti Turku vaan on ihan omaa luokkaansa verrattuna Helsinkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi