Miten se tietous Helsingin kaupunginosista kuuluu yleissivistykseen?
Sori mä vaan en tajua :D kyllä mä keksin monta muuta parempaa tapaa yleissivistää itseäni kuin opetella ulkoa jotain Helsingin lähiöitä mitkä ei merkkaa mulle tai monelle muullekaan yhtään mitään. Esim minä olen erittäin kiinnostunut historiasta ja siksipä löydän Turusta paljon paljon enemmän kiinnostavaa kuin Helsingistä. Helsinkihän on historiallisesti hyvin nuori pääkaupunki.
Kommentit (54)
Helsinkihän on historiallisesti hyvin nuori pääkaupunki.
Samalla logiikalla esim. DC:ssä ei ole paljon mitään kiinnostavaa, se on pääkaupunkina samaa ikäluokkaa kuin Helsinki.
ja toiseksi lukaisepa täältä mitä sanotaan Helsingistä ja syistä miksi siitä tuli pääkaupunki :D
p.s. osaatte muuten tekin kaupunkianne polttaa katsopa mitä tapahtui v.1808 :D
"pitkään Helsinki oli melko vähäpätöinen kaupunki"....
ihan kuten Helsinki...hyvin nuori ja merkityksetön.
New Yorkin kaupunginosia nimeltä...
:D
Yleissivistykseen kuuluu esim. siksi, että tajuaa, mistä Katri-Helena laulaa "... sen näyttää voi, kun Sörkkään päin käy tie" tai kun itse vetää karaokessa biisiä "Mä kolmatta linjaa takaisin, taas kuljen..."
Esimerkiksi siksi!
tänä päivänä? Eikö se käsityöläismuseo, Tuomiokirkko ja linna ole suurin piirtein ainoat palolta säästyneet rakennukset. Vai olenko väärässä.
ainakaan mun yleissivistykseeni :D mulla siihen kuuluu jotain vähän merkityksellisempää...
"pitkään Helsinki oli melko vähäpätöinen kaupunki"....
Ja nykyisin pääkaupunkiseutu on Suomen talouden veturi ja taiteen ja tieteen kehto. Kas yleissivistykseen kuuluu muutakin kuin historia.
kaupungin? Onko yli 200 vuoden taakse ulottuva historia ainoa syy tuntea jotain kaupunkia tai sen osia? Omituinen ajatusmaailma sulla...
toisin kuin Helsinki. Turussa oli Suomen ensimmäinen yliopisto
http://fi.wikipedia.org/wiki/Turun_historia
ainakaan mun yleissivistykseeni :D mulla siihen kuuluu jotain vähän merkityksellisempää...
populaarikulttuurin keskeisimmät tekijät, piditpä siitä tai et.
totuushan on että suurin osa Helsinkiä on täysin merkityksetöntä ja vähäpätöistä.
"pitkään Helsinki oli melko vähäpätöinen kaupunki"....Ja nykyisin pääkaupunkiseutu on Suomen talouden veturi ja taiteen ja tieteen kehto. Kas yleissivistykseen kuuluu muutakin kuin historia.
Mitäs se nääsvillen mama sanoo tähän?
Mihin minä tarvitsen tietoa Helsingin kaupungiosista, tai Pekingin tai Lontoon? Riittää, kun tiedän kotikuntani ja työpaikkakuntani kylät.
Tärkeämpää on tuntea kirjaimet, jotta osaan lukea paikkojen nimet niin Moskovan metrossa kuin jossakin pienen Kreikan saaren maanteillä.
Ikuri? Se paikka mistä esim Popeda laulaa...yhtä merkityksellist tietoa kuin Kantrihelenat :D
on täysin merkityksetöntä ja vähäpätöistä.
totuushan on että suurin osa Helsinkiä on täysin merkityksetöntä ja vähäpätöistä.
jota ei nappaa mikään Helsinkiin liittyvä, kun se on niin "nuori pääkaupunki". Mitäs menitte polttamaan omanne! Vai oliko sekin Helsingin herrojen juoni?