Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työajoista/vapaapäivistä/vähän kaikesta tietävät... Apua. (ja ansiosidonnaisesta)

Vierailija
26.06.2011 |

Kirjoitin työsopimuksen (innoissani siitä, että saan työtä, joka on kun mulle tehty, ja työajat sopivat), 6h/viikko, lauantaisin ja sunnuntaisin. Lisäksi yksi 4viikon sijaisuus, jolloin +20h/viikko, töitä noille 20 tunnille ma-pe. Eli sijaisuuden ajan töitä 26h/vk, ma-su.

Nyt on alkanut mietityttää; vapaapäiviä ei ole, ei voi olla, koska niille päiville ei ole tekijää. Työ on henkilökohtaisen avustajan hommia, joten työnantaja ei voi oikein olla ilmankaan avustajaa. Eikö kuitenkin kuussa kuulu olla vähint. 1 vapaa viikonloppu? Ja paljonko tuon sijaisuuden aikana kuuluisi olla vapaapäiviä?

Toinen juttu, olen ansiosidonnaisella vielä hetken, ennen kuin päivät loppuvat. Saanko nyt sitten soviteltua? Vai voinko saada ansiosidonnaisen vain esim. 4 päivältä viikossa? Sijaisuuden ajalta en luultavasti ota ansiosidonnaista ollenkaan, mutta siis tuo normaali työaika, voiko tuon la ja su työajan perjaatteessa yhdistää yhdeksi päiväksi; 4 pvää työtön, 1pvä töitä per viikko?

Karenssihan tuosta tulisi, jos irtisanoisin itseni? Miten pitkä aika karenssi on? Työsopimus on toistaiseksi voimassa oleva, koeaikaa jäljellä 3kk.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi kannattanut selvittää ennenkuin menit veivaamaan nimen paperiin? Ansiosidonnaisen sovittelu tapahtuu sitäpaitsi työkkärin kanssa, ei vauva-palstan.

Vierailija
2/4 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen ei päde noi säännöt viikko-ja kuuakusivapaista. Ainoa, mikä siihen pätee, on se, että lomarahaa kertyy tietty määrä, mutta ainakin mun alalla loma-ajan palkka sisällytetään tuntipalkkaan osa-aikahommissa. Eli käytännössä ylimääräistä loma-aikaa kertyy vain tuolta pitemmältä sijaisuudeltasi.

Mut ajattele asiaa niin päin, että sullahan on siis 5 vapaapäivää viikossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet ottanut viikonlopputyön, joten SINULLE EI KUULU VAPAITA VIIKONLOPPUJA ei yhtä kuussa eikä edes koko perkeleen vuonna jos et lomalla ole!!!!

Vierailija
4/4 |
27.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois varmaan kannattanut selvittää joo, mutten selvittänyt. Helvetti... Mä en pääse tosta eroon muuta kun irtisanomalla itseni? Kiitoksena siitä 3kk karenssia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi seitsemän