Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko nipo?

Vierailija
26.06.2011 |

Kun minulla on sellanen "periaate" että autoani en muille lainaa? En kavereille,en sukulaisille.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minulla on sellanen "periaate" että autoani en muille lainaa? En kavereille,en sukulaisille.

Kaikkein ärsyttävimpiä on ihmiset, joilla on "periaatteita", josta ei koskaan voi joustaa periaatteen vuoksi... Kaiken voi perustella tuolla typerällä periaatteella.

Vierailija
2/13 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä. Saahan sitä itse päättää mitä omaisuudellaan tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi autoasi kenellekään lainata? Jokainen ostakoon oman auton tai liikkukoon muilla avuin.

Itse en edes haluaisi lainata kenenkään autoa, miehen autoa lukuun ottamatta.

Vierailija
4/13 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee kuten minä, eli pyydä maksu etukäteen (myös oletusarvoisesti tyhjästä tankista) sekä erillinen tilapäinen kasko. Päivän vuokra autolleni on 100 e. Eipä ole lainaan kysytty.

Vierailija
5/13 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinun pitäisi autoasi kenellekään lainata? Jokainen ostakoon oman auton tai liikkukoon muilla avuin.

Itse en edes haluaisi lainata kenenkään autoa, miehen autoa lukuun ottamatta.

ystävällisyyttään ja reiluuttaan. Eikö ole tuttuja asioita? Jos joku tarvitsee tietyksi hetkeksi autoa, mutta ei kuitenkaan omaa, niin miksi sitä ei voisi lainata?

Vierailija
6/13 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin vain harvoille ja valituille. Onneksi ei kukaan ole pyytänytkään. Ihan sen takia, että jos jotain sattuu ollaan tosi vaikeassa tilanteessa.

Vierailija
7/13 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiden kanssa vastavuoroisuus on osoittautunut toimivan muutenkin. Eli sellaisille, joiden kanssa se ei olla aina me, kun lainataan, kuskataan, maksetaan, tarjotaan.

Pistämme tuollaisille taloutemme ulkopuolisille lypsäjille stopin aika äkkiä tarpeen vaatiessa. Siis sellaisille joista tietää kun näkee puhelun tulevan, että jaaha mitähän se nyt taas on vailla. Ja ilmaiseksi aina, tietenkin. Ihan kuin ne autot ja muut mukavuudet olisi muille tulleet ilmaiseksi!

Ei ole ilmaista se auton pito ja huollatukset, joten minkähän takia sitä pitäisi kaikenmaailman tyypeille tuosta noin vaan lainailla! Ostakoot oman ja ottakoot itse siihen lainaa. Lainaa oli meilläkin ja sitä aika tiukasti makseltiin pois, joten näkyi se taloudessamme, mutta ei me silti yritetty hyötyä muiden perheiden omaisuudesta.

Vierailija
8/13 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän sinua. En itsekkään lainaa sillä jos jotain sattuisi ja vaikka lainaaja maksaisi vahingot niin se olen minä joka joutuu paperit täyttelemään ja autoa huoltoon viemään,enpä usko että lainaaja maksaa bensat ja vaivannäön siitä. Jos itse olen autoni mällännyt niin harmittaa sekin,mutta ompa oma vikani ja täytän paperit sillon mielummin koska on pakko kun itse möhlin.

Vierailija
9/13 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein ärsyttävimpiä on ihmiset, joilla on "periaatteita", josta ei koskaan voi joustaa periaatteen vuoksi... Kaiken voi perustella tuolla typerällä periaatteella.

Siksi se olikin lainausmerkeissä kun en oikeaa sanaa keksinyt,ei se ole niinkään periaate vaan siis en vaan halua lainata autoani. Ja on helppo sanoa että minulla on periaate etten lainaa kellekkään.

Vierailija
10/13 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muille en kyllä lainais, ei oo kukaan kysynytkään.

Vierailija
11/13 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

on periaate etten lainaa rahaa kenellekään.

Jos joku tarvitsee rahaa lainaksi, menköön pankkiin. Ja jos pankki katsoo, että tyyppi ei ole luottamuksen arvoinen, niin miksi minä olisin hövelimpi?

Minä en ala pilaamaan ihmissuhteitani rahan vuoksi.

Vierailija
12/13 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin vain arvata, millainen k**pä otsaani paukahtaisi, jos lainaaja kolaroisi autoni ja joutuisin sen takia olemaan ilman autoa viikkoja, kun sitä korjattaisiin.

Taustalla mulla ehkä on tässä se, että olen ollut parissa kolarissa ns. ottavana osapuolena syyttäni ja silloinkin otti päähän ihan kiitettävästi - toisella kertaa autoa fiksattiin kuntoon tolkuttoman kauan ja toisella kertaa se meni lunastukseen. Voi olla todella ärsyttävää, kun elämä hankaloituu merkittävästi toisen ihmisen huolimattomuuden takia.

Vierailija
13/13 |
26.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai lainaan ystäville autoa jos tarvitsevat eikä itsellä ole käyttöä silloin. Toki sen verran edellytän että täyttää tankkiakin kun ei tuota ylimääräistä ole kertynyt niin ei ole varaa muiden bensoja maksella.

Toisaalta jokainen päättäköön omaisuudestaan ja turha nipoksikaan haukkua jos ei halua lainata. Täytyy myöntää että aika katastrofihan töiden puolesta tulisi jos joku tuttu auton romuttaisi. Pakko olisi vuokra-autolla ajella joten korvaako vakuutus vai kaveri jne.