G: Onko nyyttärit noloja? Siis jos kutsuttuja on yli 20?
Kommentit (55)
kivat juhlat, mutta nyt mietin koko illan, mitä muut ajattelevat. Tottahan toki meillä on tarjottavaa vieraille, koska meitäkin on jo seitsemän tässä perheessä.
Höh. Ei olisi pitänyt kysyä tällä palstalla mitään. Ja on kyllä vihonviimeiset nyyttärit, jotka ikinä järjestän. Luulin, että tällaiset piknikideat on jotenkin hip nykyään. Ei sitten ole.
Ollaan kuitenkin järjestetty tänä vuonna jo kolmet ihan itse maksetut juhlat. Siksi ajateltiin, että olisi vaihtelua meidänkin tarjottaviin. Meillä kun on aina ne iänikuiset samat tarjottavat, kun en mikään jauhopeukalo ole.
ap
Jos vaihtoehtona on sun järjestämät nyyttärit tai ei juhlia ollenkaan, ehdottomasti nyyttärit!
Itse perheenäitinä järjestän useita juhlia vuodessa tarjoten kaikki ruuat itse. Mutta pari kertaa ollaan pidetty juhlia niin, että vieraat tuoneet itse omat grillattavat ja kaikki ovat näitä juhlia kehuneet ja sanoneet, että olipa hyvä idea.
Ei tässä rahasta ole kyse. Itse ainakin nautin, jos voin viedä toisen järjestämiin juhliin jotain tarjottavaa, ei tarvi mennä tyhjin käsin.
Järjestä ap juhlasi nyyttäreinä hyvillä mielin. Älä välitä tämän ketjun negakommenteista, ovat varmaankin samaa sakkia, joille elämäntehtävänä on päivitellä täysin turhia asioita täällä vuodesta toiseen. Itse pystymättä yhtään sen parempaan.
juhlia nyyttärimeiningillä. Kyse ei ole rahasta, vaan siitä että kaikki ovat kiireisiä lapsiperheitä ja juhlien järjestämisvastuuta on kiva jakaa.
Nyyttärit ovat tosi kiva idea kavereiden kesken! Mutta tehkää niin, että yksi vaikka tuo jälkkärin, toinen napostelevat, kolmas juustot ja leivät, neljäs salaatin jne. Ei niin, että kaikki tuovat omat ruokansa.
Pienellä porukalla voi toki tehdä myös niin, että isäntäväki tekee kaikki oheisruuat ja vieraat tuovat grilliin laitettavia omien mieltymystensä mukaan. Ei tarvitse sitten miettiä kuka tykkää mistäkin.
Oikein kivalta idealta kuulostaa ja vieraat ovat ihan varmasti mielisään!!
Itse ilahtuisin suuresti kutsusta!!
Täälä nyt vaan on hapannaamoja taas liiaksi liikkeellä.. Ei niistä kannata välittää.
Olen edelleen sitä mieltä, että nyyttäreille kokoonnutaan, ei kutsuta. Ajankohta ja tarjottavat sovitaan yleensä yhdessä.
Mutta hauskat kemut teille voi tulla, varaudu nyt ap siihen, että saat soittoja ihmeissään olevilta ihmisiltä. Mieti mitä te olette itse tarjoamassa ja mitä voisit vierailta toivoa.
Miten ilmoitit asiasta kutsussa?
Avomieheni serkut järkkäsivät talvella tuommoiset samantyyliset bileet ja paikalla oli joku 15 henkeä tai ehkä enemmänkin. Minusta tuo toimi varsin hyvin ja oli kivaa, kun jokainen kattoi pöytäänsä sen oman bravuurinsa. Sähköpostilla sovittiin tuomiset suurinpiirtein ja pöydässä oli kolmea erilaista salaattia, kinkku- ja kasvispiirakka, sipsiä erilaisilla dipeillä ja jälkkäriksi mokkapaloja. Itse nautin kyseisistä juhlista valtavasti, eikä tuo nyt iso homma ollut varata tuota sapuskaa. Yhdessä myös katettiin pöytä ja meininki oli kuin jostain mainoksesta. Kaikilla oli todella mukavaa ja seuraava kertakin on suunnitteilla. Meillä oli kaikilla jopa omat juomat mukana eli taidettiin olla ihan out.
Olen varma, että sinunkin juhlistasi tulee menestys, sillä tärkeintähän on se yhdessä olo ja hyvä ruoka kruunaa sen. Kannattaa muuten varata joku makea juttu jälkkäriksi, jos et tiedä kenenkään tuovan sellaista. Sellaiseen on mukava päättää ruokailu ja jos et ole mikään jauhopeukalo niin raikas hedelmäsalaatti ajaa hyvin asian. Kyytipojaksi voit laittaa vaikka vanilja-, kinuski- ja suklaakastiketta.
Voisi itsekin järjestää jotkut nyyttärit, kun rahatilanne on vähän heikko mutta paljon ystäviä + hyvä ruoka on ihan vastustamaton yhdistelmä :)
Kuten joku tuolla mainitsikin niin jokainen juhlahetki on iloinen asia, ja kaikilla ei nyt vaan ole aikaa/rahaa/mahdollisuuksia väsätä tarjottavia suurelle joukolle. On myös niitä, jotka syystä tai toisesta eivät pysty kutsumaan vieraita niin usein (esim pieni asunto) ja niitä, joille se on helpompaa. Tällöin on tietysti järkevää, että järjestelyvastuuta vähän jaetaan, eikä suinkaan niin että jotkut aina joutuvat järkkäämään ja maksamaan koko porukan pidot.
Tämä toimii tietysti vain silloin kun ollaan ystäviä, jos ollaan jo valmiiksi huonoissa ja kyräilevissä väleissä, ei varmaan kannata alkaa ketään kylään kutsumaan muutenkaan. Ja argumentti "ei pidä kutsua ketään jos ei ole varaa maksaa" menee jo absurdin puolelle. Minä ainakin ilahdun ihan jokaisesta kutsusta, oli se sitten viiden ruokalajin päivälliselle tai sipsipussi ja omat juomat -illanviettoon.
Eri asia sitten häät ja vastaavat kutsujaan keskittyvät juhlat, mutta nyt puhutaan siis porukan yhteisistä illanvietoista joissa kukaan ei ole päätähti tai erityinen kunniavieras.
Vai että nyyttäreille pitää "kokoontua", ei "kutsua". Kyllä on pikkusieluista touhua. Itse ainakin ilahtuisin kutsusta nyyttäreille, nykyään kukaan ei järjestä mitään :(
nyyttäreille päätetään kokoontua, kylään kutsutaan ja tarjoillaan.
Mutta kuten joku kirjoitti, tarjoa edes perusjutu ja ihanana lisä vieraiden tuomat jutut.
Jos olet kutsunut jonkun aihevapalaiasen joka ei nyyttäreistä selvästi tykkää, hän varmasti keksii tekosyyn (Janica-Jessica sairastuu..) eikä tule paikalle ollenkaan.
Kun teillä on ne nyyttärit, niin juttele vieraittesi kanssa ja kysele mitä mieltä he ovat nyyttärisysteemistä, josko vaikka pitäisitte toisenkin kerran vielä kesän aikana nyyttärit.
Ja tarkkaile sivusilmällä moniko istuu sivussa nyrpeänä halpamakkara kädessään ja katsoo vihaisena sitä joka syö hänen tuomaansa kyljystä.
Tämän palstan kommenteista on turha pahoittaa mieltään. Niin moni kyllästynyt äiti-ihminen kirjoittaa tänne ihan silkkaa pahaa mieltänsä muille levittäen.
Hauskaa nyyttäriä teille, minustakin olisi ollut kiva päästä mukaan. :)
Grillikutsuille tosi kätevää: että isäntäväeltä kaikki muu paitsi juomat ja grillattavat, jokainen saa silloin mieleistään. Itse olen tarjonnut kyllä lisäksi alkujuomat ja pari tonkkaa viiniäkin on ollut varalla + hyvälaatuista makkaraa hätäavuksi.
Meillä on ystäväpiirissä tapana pitää isoja synttäri- yms. juhlia, joihin jokainen tuo "lahjana" ruokaa. Toimii loistavasti ja madaltaa kynnystä juhlien järjestämiseen!
mitä noloa voisi olla nyyttäreissä. Harvalla on varaa järjestää juhlia usein (varsinkaan parillekymmenelle), joten on kiva järjestää nyyttärit, niin pääsee useammin tapaamaan ystäviä.
Oli vieraita sitten viisi tai 25 kannattaa tuomiset organisoida hyvin. Hommat jaetaan sen mukaan mitä kukin osaa, ehtii ja pystyy ja työnjaon on hyvä pysyä emännän näpeissä.
Meillä usein lähisuvun kanssa sovitaan, että jokainen tuo jotain. Se helpottaa kovasti järjestämistä ja esim. yhden jutun tekeminen/tuominen ei juuri rasita ketään.
Erityisesti silloin, kun kyseessä ei ole mikään juhla, nyyttärit sopii hyvin. EI ole noloa ollenkaan! Jokainen tuo yhteiseen pöytään jotain. Tyyliin yksi tekee jälkkärin, yksi tuo salaatin, yksi perunoita koko porukalle, yksi hommaa juomia jne.
HAuskaa keväpäivää teille ap! älä välitä tästä palstasta!
aikamoinen sumpliminen noin isolle porukalle tulee, että kuka tuo mitäkin... Mieluummin tekisin niin, että kukin maksaa esim. 10 euroa ja yksi henkilö hoitaa illan eväät sitten tuolla "kassalla".
hommaat kuitenkin ison kasan vaikkapa kasleria(halpaa ja hyvää grillatavaa) jonkun ison perussalaatin ja 3 litraa viiniä ja limsaa. Sekä jälkkäriksi täytekakku.
kaikki muu, mitä vieraat tuo on ihan kiva lisä ja kaikilla parempi mieli?