40 kriisiä tulossa, haluan "kasvaa henkisesti"
Siis toden totta. Tänään pohdiskelin monia asioita elämässäni. Haluaisin kasvaa henkisesti sellaiseksi ihmiseksi joita itse ihailen; vahvoja, mutta oikeudenmukaisia. Ihmisiä jotka elävät elämänsä arvokkaasti. Itse en ole vielä näissä asioissa onnistunut kuten toivoisin. Ensinnäkin haluasin lopettaa toisista ihmisistä juoruilun. Yllättävän vaikeaa ;). Kuinka edistyä henkisesti, siinäpä kysymys?!
Kommentit (8)
olen nyt 41 ja kovasti miettinyt viimeiset pari vuotta elämän suuntaa ja sisältöä. Ilmeisesti suoritan syksystä alkaen reilun vuoden aikana kesken jääneet opinnot loppuun ( minulla on jo yksi tutkinto). Jos nämä uudet tuulet toisi selkeyttä elämääni. Tsemppiä sinullekin!
ja itsensä korostamisen vastakohta on toisen elämään samaistuminen.
kun tajuaa, että haluaa muuttua. Kuitenkin omat ajatuskehät kulkevat helposti samaa rataa. Oispa rahaa oikeaan terapiaan, jossa voisi rauhassa harrastaa itsetutkiskelua.
(toiset ei siitä tykkää ollenkaan) Pointti sille, että puhuu itsestään, niin silloin ei ainakaan juorua. Ja toisaalta itsestä kertominen voi rohkaista toistakin kertomaan itsestään.
kakkonen tarkentaa
eli itsetutkistelu, siinä minun keinoni. Diagnoosia minulla ei ole.
aletaan mollaamaan! Yksinkertaista. :)
itsestä puhuminen, mutta se voi muista tuntua itsensä korostamiselta.