Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko opettaja kotiäiti, jolla on harrastus?

Vierailija
25.06.2011 |

Minä olen näin loman alkuun miettinyt, kun tässä on ekat viikot pesty ikkunoita, mattoja ja lattioita, ja hoidettu kaikenlaista rästiin jäänyttä kotityötä, että olenko ihmisten mielestä kotona vai töissä. Nimittäin kun olen tästä ihmisille kertonut, kaikista on vain ihan luonnollista, että kotityöt tehdään valmiiksi, ennen kuin miehen kuuden viikon kesäloma alkaa, niin että voidaan koko perheellä vain lomailla.

Minä teen noita juttuja ihan oma-aloitteisesti, mietin vain, miksi kukaan ei sano, että olenhan minäkin lomani ansainnut, ja että voisin jonkun päivän ottaa vähän rennomminkin. Onhan tässä muutenkin hommaa, kun on aika monta lasta, jotka ovat tietenkin kotona joka päivä kun minäkin olen.

Mutta en siis valita omaa kohtaloani, tällä hetkellä jaksan ihan hyvin, ja minustakin on ihan kiva, ettei miehen lomalle jää rästiin mitään isompia kotitöitä. Sitä vaan mietin, että ajateletteko te, että se, jolla on pidempi loma, automaattisesti on sen muun ajan tekemässä mahdollisimman paljon kotitöitä, vai voisiko silloin ihan lomailla?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minustakin on luonnollista että se joka on kotona (lomalla tai kotiäitinä) tekee suurimman osan kotitöistä jotta sitten jää enemmän aikaa perheelle kun koko perhe on koossa.

t. open vaimo

Vierailija
2/6 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitkä silloin syntyy, kun on kotona itsekseen lasten kanssa. Se on minusta ihan selvä. Mietin vain sitä, kun itse kerään loman alkuun just ne kaikki rästiin jääneet, kuten ikkunanpesut ja suursiivoukset, eli ne, mitä tein silloin, kun olin kotona.

Muutenkin tilanteemme on se, että mies tekee säännöllisesti pidempää päivää kuin minä, joten ruoka on aina pöydässä (lähes) kun mies tulee kotiin, mies on työmatkoilla, en minä, joten kodista vastuu on minulla, ja palkkakin on miehellä kaksi kertaa se, mikä minulla, joten palkkakin tuntuu vähän 'harrastelulta'. Joten olo on tosiaan välillä se, että työ on minulle vain vähän 'omaa aikaa'.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisithan lorvia muutaman viikon ja sitten miehen loman alettua ryhtyä siivoushommiin hänen kanssaan?

Vierailija
4/6 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommia lomasi alkuus ja odotat et joku sanoo sulle että voisit ottaa rennomminkin? Miksi jonkun pitäisi se sulle sanoa? Etkö osaa itse viettää lomaasi niinkuin parhaaksi näet? Monethan nimenomaan NAUTTII siitä kun on loma ja vihdoin ehtii tehdä kaikenmaailman suursiivoja ja ikkunanpesuja. EI siis ole mitään syytä sanoa aikuiselle ihmiselle kuinka hänen pitäisi lomansa viettää. Toiset kun rentoutuu jossain mattolaiturilla tai mökillä työleirillä.

Vierailija
5/6 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommia lomasi alkuus ja odotat et joku sanoo sulle että voisit ottaa rennomminkin? Miksi jonkun pitäisi se sulle sanoa? Etkö osaa itse viettää lomaasi niinkuin parhaaksi näet? Monethan nimenomaan NAUTTII siitä kun on loma ja vihdoin ehtii tehdä kaikenmaailman suursiivoja ja ikkunanpesuja. EI siis ole mitään syytä sanoa aikuiselle ihmiselle kuinka hänen pitäisi lomansa viettää. Toiset kun rentoutuu jossain mattolaiturilla tai mökillä työleirillä.

Ja minusta itsestäni on kiva, että koko perheen lomalla ei näitä juttuja ole. Mietin vain sitä, miten muut suhtautuvat tähän, eli kaikista se on ihan itsestäänselvää, että näin tehdään. Tulee sellainen ajatus, että pitävätkö ihmiset minua oikeasti ihan työssäkäyvänä.

Vierailija
6/6 |
25.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehen tekevän noita hommia jos hän sattuisi olemaan se, jolla on pidempi kesäloma. Sukupuoli vaikuttaa edelleen paljon ihmisten ajatteluun vaikkei vaikutakaan lattianpesukykyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan