Olen ihan valmis eroon - mieheni itsekkyys senkun vain kasvaa ja kasvaa
Vuosia ollaan menty jo alamäkeä, kolmannen lapsen odotusaikana hän sanoi, ettei sitten enää jaksa samalla tavalla osallistua. Ja ei kyllä olekaan. Olisi sanonut jo aikaisemmin niin olisi ehkä kolmas jäänyt tulematta...mutta oli innolla mukana tekemässä. Ja kolmas on itselleni yhtä rakas kuin kaksi ensimmäistäkin.
Hän harrastaa omaa juttuaan n. 4 iltana viikossa, sen lisäksi vie vain vanhinta poikaa hänen koko illan kestävään harrastukseen kerran-kaksi viikossa. Olen siis kotona joka ilta väh kahden lapsen kanssa, omista menoista ei minulla tietoakaan. (kokonaan toinen tarina on se, miten hän jakaa huomion ja kehut vain yhdelle pojistaan - muut kokevat tulevansa laiminkyödyiksi henkisesti...)
Emme näe mieheni kanssa juuri koskaan, hän hakee lapset pk:stä, mutta kun tulen itse töistä hän lähtee harrastukseensa ja tulee kotiin kun olen jo itse nukkumassa.
Meillä ei ole enää mitään yhteistä. Hän on muuttunut ulkoisesti ja sisäisesti minulle vieraaksi. Ulkoisesti muuttunut "lihaskimpuksi", ajelee kaikki karvansa, päätään myöten ja otti myös tatuoinnin. Ei tunnu enää kosketukseen omalta mieheltä.
Sisäisesti hän on muuttunut itsekkääksi, kyyniseksi ja todella helposti suuttuvaksi.
Hän ei auta kotihommissa, lämmittää tekemäni ruuan, mutta kaikki ruokien ja siivousten suunnittelu ja toteutus on minun harteilla.
Olen tosi väsynyt ja petyn hänen täyttämättömin lupauksiin monesti viikossa. Mietin usein, että olisi helpompi olla yksin lasten kanssa, ei tulisi niitä pettymyksiä kun ei olisi toista jolta odottaa kumppanuutta tai apua.
Kuulostaako tämä teistä jo lopulta vai olisiko meillä vielä jotain tehtävissä??
Aina välillä ehdotan että mentäisi jonnekin kahdestaan, mutta kaikki maksaa hänelle liikaa - sitten käyttää seuraavassa hetkessä monta satasta treenikamoihin...
Apua!
Kommentit (5)
punttisalilla treenaamassa lihaksiaan, käyttääkö hormoneja lihasten kasvattamiseen? Se voisi selittää persoonan muutoksen ja mahdollisesti agressiivisen/vihamielisen käyttäytymisen.
Ilmoita etukäteen, että joku tietty päivä on sinulla vapaailta. Voit keksiä minkä tahansa viihdyttävän harrastuksen tai käydä vaikka hierojalla tai kahvilla. Voisi olla miehenkin helpompi orientoitua, kun tietäisi aina etukäteen ettei tiettynä päivänä vaan omat menot onnistu. Mainitsit tuosta persoonallisuuden muutoksesta... eihän vaan miehesi käytä steroideja? Kun kerran on muuttunut lihaskimpuksikin ja tuhlaa salivaatteisiin. Voisi selittää käytöstä paljon, vaikkei sinänsä tosin helpottaisi.
Tehtävissä on vaikka mitä, jos miehesi ymmärtää sinun olevan todella äärirajoilla niin, että mietit eroa. Ei sitä toinen välttämättä mitenkään huomaa, etenkin jos uusi harrastus on nielaissut kitaansa.
Lähtekää parisuhdeterapiaan välittömästi, jos haluatte tuosta vielä liiton. Et varmaankaan halua jäädä yksin kolmen lapsen kanssa.
- kokemusta on -
ei se ero tuossa tilanteessa olisi ihme.
näitä tarinoita on täällä aina pilvin pimein. Minäkin olen hieman vastaavassa tilanteessa ollut. Se, mitä voit tehdä, on muuttaa omaa käyttäytymistä. Miksi mies vain saa mennä ja harrastaa? Miksi sinun pitää aina tehdä ruokaa? Miksi mies kohtelee lapsiaan epätasapuolisesti. Ei sinun tehtäväsi ole siloitella kaikkia asioita miehellesi.
Kehitä itsellesi harrastuksia ja menoja. Järjestä sinulle ja miehellesi yhteisiä juttuja. Ehdota, että tänä vkonloppuna miehesi tekisi ruokaa jne.. älä aina huolehdi kaikesta.