On se mahtavaa olla naimisissa kontrollifriikin...
... Kanssa. Oltiin tänään ulkona muutaman ystäväpariskunnan kanssa ja mies vahtii ja kyttää koko ajan käytöstäni. " shhh, älä huuda, älä puhu tästä aiheesta, älä sitä älä tätä" Mun fiilis on lopulta olla ihan hiljaa kun koko ajan täytyy spennata mitä uskaltaa sanoa tai tehdä. Sekin oli väärin. Mies tokaisi et "painu vittuun täältä", joten lähdin kotiin klo 22 . On se niin hienoa kun oma mies häpee. Ja huom. Olin juonut 2 siideriä illan aikana joten en tod. Ollut missään sellaisessa kunnossa että olis saanut hävetä.
Meijän yhteiset illanvietot menee aina näin. Merkitseviä katseita, nilkkaan potkimista pöydän alla, hyssyttelyä jne. Ihan mielipuolista vahtimistä, koska miehelle on kaikki kaikessa mitä muut siitä ajattelee.
Kommentit (30)
olisi mitä mieltä, et ole sanonut mitään väärää. Ihmisten kanssakäymiseen nyt vaan kuuluu se, että kaikki ei aina puhu niinkuin itse haluaa.
Mikset lähtisi mökille äitisi ja tyttäresi luo? Saisit levättyä ja mietittyä. Kyllä sinne varmaan joku liikenneväline kulkee.
Avauksesi tilanne kuulostaa kamalalta. Tiedän tuollaisia pariskuntia ja on todella kiusallista seurata vierestä kun mies ojentaa vaimoaan (tai päinvastoin) niinkuin tämä olisi joku koira. Siihen voi siinä hetkessä jotenkin puuttua, mutta eihän se ratkaise pariskunnan suhteen ongelmia.
En itse voisi jatkaa elämää tuollaisen miehen kanssa. Surkastuisin ja tukehtuisin.
Tuo mies tukahduttaa sinut vuosi vuodelta. Joudut hävittämään oman itsesi. Surkastut pois.
Sinun on tehtävä jotain. Älä myy itseäsi.
Enkä ymmärrä miksi se pitää kertoa. Eikö ole omia asioita?
Mitä vanhemmilleni kuuluu. On täysin luonnollista kertoa että muuttavat ulkomaille. Ystäväni tuntee vanhempani todella hyvin ja oli kuullut että suunnittelivat muuttoa ulkomaille.
Eiköhän se ole minun oma asiani mitä omasta perheestäni puhun, eikä siihen ole miehellä sanaakaan sanottavana.
/ap
En kyllä vois olla tuommosen miehen kanssa, hermot menis. Sanoisin varmaa ite et pää kii, saan olla miten haluan :D Ja se ei varmaan miehelle passais mutta hyvä niin..
Onneks mun mies on suhteellisen normaali, vaikka kyllä sekin joskus miettii liikaa mitä naapurit ja muut ihmiset ajattelee, vaikka ei edes tunne meidän naapureita :D
Lupasi muuttua; on muuttunut pahemmaksi. /ap
ja muistuta sitä miestäsikin tuosta hienosta muutoksestaan. äläkä enää mieti hetkeäkään mitä sanot tai miten käyttäydyt miehesi seurassa, hän tosiaankin haluaa vain lyhistää sinun itsetuntosi tuollaisella kyttäämisellä ja määräilyllä. kuulostaa siltä, että ehkä vähän "pelkäät" miestäsi kun olet tuohon touhuun alistunut ja antanut hänelle valtaa..?
käykää erikseen ulkona jos noin hankalaa on
tosiaan, että ap:n kannattaisi tuommoisen kanssa jatkaa?
Ihan oikeasti pelkäsin häntä lapsena, sillä hän oli niin epäjohdonmukainen. Se on lapselle ihan kamalaa. Koskaan ei tiennyt milloin tekee oikein. Äitini oli myös väkivaltainen. Olisin muuttanut pois kotoa täyttäessäni 16, mutta äiti pakotti jäämään kotiin tyyliin "mitä ihmisetkin sanoisivat". Kirjoitusten jälkeen pääsin pois, ja homma pahenee vuosien myötä. Tällähetkellä hän lähinnä vahtii mitä itse tekee ja mitä muut tekevät ja suree kohtaloaan. Hänellä on miesystävä, joka asuu toisella puolella Suomea. Mies on mukava kuin mikä, mutta äiti näkee hänessä vain virheitä, ja haluaa olla tämän kanssa kuitenkin, koska tietää pystyvänsä muuttamaan tämän kunnolliseksi ihmiseksi. Minulle hän raivosi vähän aikaa sitten, että aikoo huutaa minulle niin kauan, kunnes hänen oppinsa menevät perille. Olen 39v, joten kasvatus vähän myöhäistä. Ihan oikeasti lapsesi tulee kärsimään vielä enemmän kuin sinä, joten lähde pois. Ja varaudu siihen, että mies mustamaalaa sinut huoltajuutta jaettaessa. Silloin muista sanoa millainen mies on lapselle.
tunnistin itseni täysin tuosta sinun kuvauksestasi. Olen siis nainen ja parisuhteessa miehen kanssa. Asia on käynyt itselläkin joskus mielessä, mutta kyllä, minä olen kontrollifriikki. Häpeän aina miehen käyttäytymistä julkisilla paikoilla ja käsken hänen olla ihmisiksi. Sillä hetkellä kyllä tuntuu, että siihen on aihetta, mutta ehkä siihen ei oikeasti ole. Voiko tästä parantua jotenkin? Meillä menee mieheni kanssa tällä hetkellä todella huonosti, itseasiassa pohdimme vakavasti eroa. En halua, että jos tämä päättyy eroon, niin tulevatkin parisuhteet menevät pilalle samasta syystä. Mitä voin tehdä?
Hänellä on tuollainen mies. Kyttää silmät palavina aina koko illan ystäväni tekemisiä ja jos huomaa, että joku katsoo häntä, vaihtaa ilmeensä heti peruslukemille. Tosi pelottava tapaus. Ystävä on pohtinut vuosia lähtemistä, mutta se on vaikeaa, kun koko elämä on yhteistä. Kaikki jutut täsmää, ei pyydä koskaan anteeksi, hänessä ei ole vikaa, ystäväni pilaa kaiken koska häntä saa aina "hävetä" jne. Ihan hirveää joutua viettämään ko. henkilön kanssa aikaa, mutta kun molemmilla on perhettä niin pakosta joskus joutuu.
Ainakaan ystävälläni tilanne ei ole parantunut vaan pahentunut vuosi vuodelta, ja sama tilanne taitaa olla teillä :(