Alkuraskauden verenvuoto :(
Onko kellään raskaus jatkunut hyvin vaikka ollut alkuraskaudessa verenvuotoa? Pelottaa rttä tämäkin menee kesken. Kovin runsasta vuoto ei ainakaan vielä ole...
Kommentit (28)
oli etiset istukat ja vuotelivat hieman verta suurinpiirtein koko ekan kolmanneksen ja toinen vielä toisessakin kolmanneksessa. Saivat kuitenkin elävät lapset.
lopulta tuli iso möykky rv 9 paikkeilla ja siihen se loppui. Tyttö sytyi normaalisti laskettuna aikana. Selvyyttä ei tullut oliko möykky tuulimuna tai kaksonen, mutta haittaa se teki. Alavatsa oli kiukallinen ja kivulias siihen asti ihan eka viikosta, jo ennen vuotoa.
Ei se kesken mene, mulla on vahva tunne!
viikoilla 5-6 pientä punaisenruskeaa vuotoa. Olin ihan varma, että kesken menee, mutta ei mennytkään. Lääkäriltä kysäisin asiasta, ja on kuulemma yleistä.
Tulos nyt 6kk tuhisee tuolla omassa sängyssään. Vuodon aiheutti munasarjakysta, joka puhkesi.
raskauksissa, ensimmäinen meni kesken rv 14+. Toinen on nyt 10v... Paha sanoa, millainen määrä vuotoa viittaa pahaan. Omassa tapauksessani vaan "tiesin" jo ennen vuodon alkamista, ettei homma pääty hyvin.
Eka raskaudessa ei vuotoa, kesken meni.
Toka raskaudessa rv 10 aivan älytön veriniagara (ampparilla sairaalaan), poika nyt 5v.
Kolmannessa raskaudessa taas veriniagara rv 16, tyttö nyt 1,5v.
Neljännessä raskaudessa ei toistaiseksi vuotoja, rv nyt 27.
raskauksissa, ensimmäinen meni kesken rv 14+. Toinen on nyt 10v... Paha sanoa, millainen määrä vuotoa viittaa pahaan. Omassa tapauksessani vaan "tiesin" jo ennen vuodon alkamista, ettei homma pääty hyvin.
mä vaan "tiesin" että huolimatta vuodosta ja isosta hyytymästä tämä päättyy hyvin!
3
ja sitten vielä puoli raskautta silloin tällöin. Ja tuolla lapsi sängyssään nukkuu. Kaikesta huolimatta meni vielä yliaikaiseksikin.
Olin kyllä ihan varma varsinkin ekan rajun vuodon aikana, että tää oli tässä, mutta pieni selvisi kuin selvisikin.
Sen mitä silloin asiaan perehdyin oli, että vuoto voi tarkoittaa keskenmenoa tai sitten ei. Tai voi tulla keskenmeno vaikka ei olisi vuotoa ollenkaan. Sitten jos tulee menkkakipuja, niin todennäköisesti on keskenmeno. Mulla tosin oli kipujakin (ei tosin ihan samanlaisia).
Jaksamista joka tapauksessa, on tosi raskasta odotella epävarmuudessa. Sitä ei tajua, jos ei ole kokenut. Itse silloin valmistauduin henkisesti (itseasiassa useampaan kertaan) keskenmenoon, kun jotenkin oli helpompi ajatella niin kuin pitää toivoa yllä.
Mulle silloin kaveri sanoi, että nyt netti kiinni ja miettimään muita asioita. Saman neuvon antaisin itsekin, vaikka itse en sitä osannutkaan noudattaa vaan oli elämäni raskain viikonloppu odotella mitä tuleman pitää.
Vuotoa kesti muutaman päivän. Kaikki meni hyvin loppuun asti.
Määrä vaihteli mutta ajoittain reilua vuotoa. Syy ei selvinnyt mutta terve tyttö syntyi.
sellaista haileaa veristä vuotoa, vähän kuin menkat alkamassa. Olin siitä aika hermona, mutta vuoto ei yltynyt pahemmaksi ja kaikki meni hyvin ja vauva syntyi melkein pari viikkoa yliaikaisena. :)
Minulla alkoi raju verenvuoto 9. viikolla. Vuoto oli välillä niin rajua, että terveysside ja housut olivat hetkessä aivan veriset. Pientä tiputteluvuotoa oli käytännössä päivittäin.
Kävin tietysti sairaalassa säännöllisesti kontrolleissa, mutta raskaus jatkui vuodosta huolimatta. Itse tosin anemisoiduin niin pahasti, että jouduin sairaalaan 22. viikolla. Raskauteen liittyi muitakin ongelmia, joiden vuoksi synnytys käynnistettiin 25. viikon alussa. Nykyään meillä on ihana 8-vuotias, eli loppujen lopuksi kaikki meni hyvin.
Nuo alkuraskauden verenvuodot ovat ylipäätään yllättävän tavallisia (jopa kolmasosassa raskauksista). Joskus jopa pieni vuoto tietää keskenmenoa, joskus raskaus jatkuu hyvin valtavasta vuodosta huolimatta. Verenvuoto altistaa infektioille, joten on tärkeää huolehtia hygieniasta erittäin tarkasti ja välttää seksiä. Ja tutkimuksiin kannattaa hakeutua ihan oman mielenrauhankin vuoksi mutta myös oman ja vauvan terveyden vuoksi.
ruskeaa tuhrua. Nyt tulee rv 36 täyteen..
vähäistä tuhruvuotoa kahteen kertaan raskauden alussa. Ajallisesti silloin kun olisi pitänyt olla menkat. Terve tyttö syntyi. Kohta 11kk jo :)
on tosi NORMAALIA...mulla toisessa raskaudessa monta iikkoa, ei siis ihan jatkuvana, mut aina sillon tällön sipasi verijuovia paperiin. TIEDÄN lukuisia ystäviä joilla sama. Meillä neuvolassa ainakin sanottiin että jos vuoto on niukempaa kuin normaali kuukautisvuoto, niin se ei yleensä ole vaarallista. ONNEA ODOTUKSEEN :)
Vuoto oli siis ihan kirkasta verta ja muutama teelusikallinen ehkä tuli? Menkkakipumaista jomotusta oli myÖSkin pari tuntia ja sit loppui siihen. Ei vuoda, eikä kipuile enää. Olen kokenut vain keskeytyneitä keskenmenoja, ei koskaan vuotoja keskenmenoissa.
on plussasta asti ollut vähäistä ruskeaa tiputteluvuotoa ja lieviä vatsakipuja. Muuten raskausoireet hyvin vähäiset. Olen nyt rv 5+6.
Olen jo tuominnut mielessäni tämän kohdunulkoiseksi. Nyt pitää vaan odotella varaamaani varhaisultraa jossa se todetaan.
mulla alko vähänen vuoto päivää ennekun menkkojen piti alkaa. ("valemenkat")
Heti lääkäriin ja on kuulemma normaalia että vuotoa tulee enempi tai vähempi. Mutta jos on kamalat kivut vuodon yhteydessä niin kannattaa mennä gynelle\lääkäriin mahd,pian.