Ymmärrätkö kaverini ostoksia? Hänellä on 104cm
pituinen tyttö. Nyt osti ale:sta kahdet 116cm ja kahdet 122cm kokoiset ulkohousut lisäksi yksi takki kumpaakin kokoa.
Säilöö niitä sitten 2-3 vuotta!
Kommentit (31)
Meillä ei enää onnistuisi, että nyt ostaisin tytölle alennuksesta vaatetta varastoon kolme kokoa isompana. Tulisivat käyttöön vasta parin vuoden päästä eikä ole yhtään sanottua, että tyttö tuolloin suostuisi niitä enää pitämään. Juuri tuossa vaiheessa 104 - 122 cm monilla vaatemaku vaihtuu selvästi eikä aiemmat lapsekkaat vaatteet enää kelpaa koululaiselle.
ja saa luvan käyttää lapsekkaita vaatteita.
Ostan miltei kaikki lasten vaatteet alest seuraavaa kautta/vuotta ajatellen eli noin kokoa isompaa, joskus kahtakin. Meillä niin kitukasvuiset lapset ja vähän säilytystilaa, ettei kovin paljon viitsi jemmata.
Ja totta on että tuossa koossa ikää tulee sen verran (meillä 104 oli käytössä 4vuotiaana, koko122 6-7vuotiaana) että tyttö ei ainakaan suostu pitämään jos ei itse saa myös valita.
kyseinen tyttö rakasti 104 senttisenä mekkoja, röyhelöitä, vaaleanpunaista ja prinsessoita. Nyt koululaisena ei enää halua pukeutua noin, vaan mielummin farkkuihin ja lempivärikin on vaihtunut siniseksi. Prinsessoihin ei koske pitkällä tikullakaan. Tätä en itse olisi vielä pari vuotta sitten arvannut, joten jos olisin tuolloin hamstrannut vaatteita varastoon niin pieleen olisi mennyt.
Ymmärrän todella hyvin tuota että ostetaan seuraavaa kokoa varastoon.
Säästää aika paljon :) Ostin tänään esim 2-7 euroa kappale henkkarista MELKOISEN kasan vaatteita ensi kesään. Mun maku ei ensi kesään mennessä muutu (perus lastenvaatteet kun kyseessä) ja lapsikin vielä melko pieni, eli ei varmaan pinkkejä, valkoisia ja violetteja mekkoja vastaan ala protestoimaan
Meillä on 2 lasta, ikäeroa 3v8kk ja kolmas on tulossa syksyllä.
Vanhimmalle lapselle on olemassa liian isoja vaatteita vuosiksi, sekä nyt käytössä olevat vaatteet.
Keskimmäiselle on myös liian isoja vaatteita vuosiksi, sekä nyt käytössä olevat vaatteet.
Syntyvälle on n. 4 aivan täyttä tiukkaan tungettua äp-laatikollista vaatteita odottamassa.
Olen jo myynyt/hävittänyt todella paljon vaatteita, mutta edelleen niitä vain riittää
(ja lisää tulee).
Pelkästään ulkopukuja on 3:lle lapselle n. 3 tiukkaa rekkimetriä.
Olen ihan pulassa tämän rättivuoren alla :D
Laskeskelin taaperon tämän kesän t-paidat ja niitä oli lähes 60...
Oma tyttöni oli 3v neuvolassa 103 cm ja käytti silloin 104 cm vaatteita pääasiassa. 4v neuvolassa pituutta oli 112 cm ja koko vaatteesta riippuen 110-116 cm. 110 cm tuskin mahtuu talvivaatekauteen asti. Eli vuodessa meillä mentiin koosta 104 cm kokoon 116 cm. Riippuen lapsen kasvusta voivat nuo 116 cm olla ensi keväänä jo hyvät. Ja aina on pitkäkätisiä ym. lapsia, jotka tarvitsevat pituuttaan suuremman koon vaatteista.
Ja meilläkin on isommilta sisaruksilta jäänyt kokoa 122 cm olevia vaatteita, joita tuossa juuri kaivelin kaapista. Toukokuussa mitattu tuo lapsen pituus 112 cm ja vielä on 122 cm reimatecit reiluja, mutta hätätilassa voisi käyttää. Tai siis, koska ovat isonsiskon kaksi kesää käyttämiä, niin 122 cm välikausivaatteet kelpaavat puutarha- ym. rönttöhommiin pihalla.
Minä myös tykkään ostaa alesta varastoon vaatteita. Toki joskus tulee hutiostoksia, mutta yleensä alelöydöt ovat edullisia ja kelpaavat kakkosvaatteiksi, jos eivät muuten ole niin mieleisä enää. Minä ainakin haluan, että vuodenajan vaihtuessa meillä on joitain ajankohtaan sopivia seuraavan kauden vaatteita odottamassa. En halua ilmojen lämmetessä/kylmetessä joutua "pakkotilanteessa" etsimään lapsille vaatteita, vaan tarvittaessa vain kaivan kevyempää/lämpimämpää kaapista.
pituinen tyttö. Nyt osti ale:sta kahdet 116cm ja kahdet 122cm kokoiset ulkohousut lisäksi yksi takki kumpaakin kokoa. Säilöö niitä sitten 2-3 vuotta!
Meillä ei enää onnistuisi, että nyt ostaisin tytölle alennuksesta vaatetta varastoon kolme kokoa isompana. Tulisivat käyttöön vasta parin vuoden päästä eikä ole yhtään sanottua, että tyttö tuolloin suostuisi niitä enää pitämään. Juuri tuossa vaiheessa 104 - 122 cm monilla vaatemaku vaihtuu selvästi eikä aiemmat lapsekkaat vaatteet enää kelpaa koululaiselle.
Eikä varmaan mene kauaa kun saadaan ne vaatteet käyttöön pitkäraajaisella lapsella. Tällä hetkellä housukoko on 116 eikä niissä ole pituutta yhtään liikaa. Sama juttu pitkähihaisten paitojen kanssa. Lisäksi tyttöjen vaatteet tuntuu olevan varsin pientä kokoa verrattuna poikien vastaaviin esim. tyttöjen 110/116 cm T-paita oli saman kokoinen kuin poikien 98/104 cm ja samasta ketjuliikkeestä ostettu (olikohan hm) kun niitä ihmeissäni vertailin ja samaa on esim. alushousujen kohdalla. Meillä tyttö lisäksi tykkää väljistä vaatteista ja inhoaa ihoa nuolevia paitoja ja housuja, joten senkin puolesta ostan mielelläni reilumpaa kokoa.
Tosin olen minä ostanut 93 cm pojalleni myös 110 cm vaatteita kun on kivoja tullut vastaan. Hänellä tuskin maku paljoa muuttuu kun ikää on nippanappa 2 vuotta.
Lisäksi alesta on hyvä hamstrata merkkivaatteita ja jos ne jostain syystä jäisi vähälle käytölle niin niistä saa yleensä rahansa takaisin huutiksessa myydessä. Esim. Metsolan vaatteista olen saanut rahani takaisin vaikka olisi ollut kovallakin käytöllä + jokunen pieni tahra. Käytössä halvimmiksi tulevatkin alesta ostetut merkkivaatteet.
ja vaatteet, joita ostan ovat osa ajattomia ja osa muodikkaita, jotka sitten ovat ilmeisesti so last season parin vuoden päästä :D
aleulkoiluhousut tai sitten isonveljen vanhat. Jostain syystä tuo valitsee ne alennusmyynnistä ostetut punaiset...