Kuka korvaa päiväkodissa kadonneet kuravaatteet?
Kommentit (53)
tää "ei oo mun ongelma"-asenne :D kai te nyt tajuutte, että teidän lapset ne siinä loppupelissä kärsii? ei ne aikuiset, niillä on omat vaatteet siellä kyllä. eikä ne voi kurahousuiksi muuttua vaikka kuinka tahtoisivat.
ja tää muiden vaatteiden varasteluhan ei myöskään tuo niitä merkkikuriksia takasin.. äly hoi!
kannattanee ehkä pitää ne merkkikurikset kotona ja käydä kirpparilta ostamassa sitten tarhakurikset niin ei tarvi noin kauheesti katkeroitua yksistä kuriksista. :O
inhoaa itsekin sitä että vedenpitävien vaatteiden päälle kurikset väkisin puetaan ja hengittävistä vaatteista tulee näin hikiputkilot, jotka eivät hengitä.
Kuivauskaappikuivista vaatteista kura lähtee ravistamalla ja ostan vain sellaisia vedenpitäviä, jotka kestävät kuivauskaapin.
inhoaa itsekin sitä että vedenpitävien vaatteiden päälle kurikset väkisin puetaan ja hengittävistä vaatteista tulee näin hikiputkilot, jotka eivät hengitä. Kuivauskaappikuivista vaatteista kura lähtee ravistamalla ja ostan vain sellaisia vedenpitäviä, jotka kestävät kuivauskaapin.
t. kuravaatteita ylikaiken vihaava päiväkodin työntekijä ( joka ei kuitenkaan lastenvaatteita hukkaa)
tämä on vasta todennäköisesti alkua sille, että katoaa...
- verkkarit
- rukkanen
- jalkapallo
- retkipatja
- college
- ja paljon muuta, mitä et edes huomaa.
Ei ole olemassa valitettavasti mitään perintätoimistoa, josta jälkikasvun ympäriinsä kylvämän tavaranarvon saisi takautuvasti tililleen.
T. Neljän äiti (joka luuli olevansa todella tarkka)ja alakoulunope (joka siivoaa joka kevät koulunsa käytäviltä kollegojensa kanssa muutaman jätesäkillisen (!!) nimettömiä vaatteita ja tarvikkeita koulun löytötavaranäyttelyyn ja joita kukaan ei kuitenkaan huoli)
selän ja pepun yli lapsen nimi näkyviin. Ei takuulla kukaan varasta. :)
päiväkodin vaatimista vaatteista. Jos lapseltani katoaa koulussa sukset tai luistimet, liikunnanopettajan on turha lastani siitä rangaista, uusia pareja urheiluvälineitä kun en osta ja vaadin koulua korvaamaan kadonneet.
Ellei jonkun kurikset tartu "vahingossa" naulakosta mukaan kun pk aukeaa.
ekana kouluvuonna lapsi hukkasi puolen vuoden päästä kännykän, pudotti juuri ostetut talvihanskansa katuviemärin kolosta, tuli koulusta kotiin urheiluvaatteissa, normivaatteet jäi jonnekin, ainakin 3 uikkarit hankittiin, pyyhkeitä kadonnut, osaa myös tulla yhdellä sukalla kotiin, miten voi hävittää toisen koulupäivän aikana, ainakin pari kevättakkia ja huppari, ulko-oven avaimia on hankittu parit, muutama kouluvihkokin korvattu, ollaan myös etsitty koko koulureppua koko perheen voimin lähimetsästä jne.
Ja me vanhemmat ei päästä koululle etsiskelemään, kun siellä on vain 1-3 luokka ja kaikilla alkaa 9:00, ja loppuu keskipäivällä, siihen 9:00:ään mennessä oltu jo tunnin työmatkalla ja liukuma päättyy.
Kerran kevätjuhlissa pääsin penkomaan vihdoinkin löytötavarakoria ja kyllä siellä vaan oli paljon nimikoitujakin vaatteita, ei ne opet katso, onko niissä nimiä!
tämä on vasta todennäköisesti alkua sille, että katoaa...
- verkkarit
- rukkanen
- jalkapallo
- retkipatja
- college
- ja paljon muuta, mitä et edes huomaa.
Ei ole olemassa valitettavasti mitään perintätoimistoa, josta jälkikasvun ympäriinsä kylvämän tavaranarvon saisi takautuvasti tililleen.
T. Neljän äiti (joka luuli olevansa todella tarkka)ja alakoulunope (joka siivoaa joka kevät koulunsa käytäviltä kollegojensa kanssa muutaman jätesäkillisen (!!) nimettömiä vaatteita ja tarvikkeita koulun löytötavaranäyttelyyn ja joita kukaan ei kuitenkaan huoli)
halpiskuriksiakin, joten enää en päiväkotiin kuriksia vie. Kaiken järjen mukaan kun niiden kadonneiden kuriksien pitäisi siellä päiväkodissa olla, jos minä olen ne sinne vienyt enkä ole pois tuonut.
itse olen pk:ssa töissä ja tiedän että aina välillä vaatteet menevät sekaisin. Kiireessä ei aina ehdi huomata nimikointeja. mutta aina kun jotain on hukassa, niin sitä etsitään ja ilmoitellaan lapulla. n.97 prosenttisesti tavarat tulee jostain esiin.
Kolmen lapsen äitinä voin sanoa, että tuolla asenteella onnea vaan kouluun. Siellä kun ei kukaan ehdi etsimään kadonneita tavaroita ja toisaalta minunkin mielestä lasten tulee itse huolehtia tavaroistaan. Tietenkin pk:ssa lapset vielä pieniä.
Mutta pikku vinkki, älä vie päiväkotiin mitään korvaamatonta tavaraa....joskus vaan tavarat katoaa, mielestäni on kitenkin lapsellista kostaa omien tavaroiden katoaminen muille. Ole aikuinen ja palauta ne päiväkotiin.
sukkasillaan. Lapsia koulussa on 400 ja kaikki riisuvat kenkänsä eteisessä. Ei vaan muistanut, mihin kohtaa oli laittanut ja luuli, että joku kiusallaan vienyt. Myöhemmin iltasella käytiin katsomassa yhdessä (koululla kerhotoimintaa) ja siellähän ne oli sirosti aulan hyllyllä. :)
vaan hoitajat ovat "lainanneet" niitä jollekin toiselle jonka kotona ne on.
Tota lainaamista tapahtuu aika paljon ja siitä syystä mä hankin halvimmat releet hoitoa varten jotta ei ota niin paljon päähän.Usein ne "kadonneet" on merkkitavaraa.
Meidän lapsilla on aina ollut halvimmat marketin kurikset ja muut ulkovaatteet alesta ostettuina, ostan niitä monesti useammat kerralla, koska joka talvi häviää joku pari. Kun isompi meni kouluun, siellä tavaraa vasta alkoikin hävitä. Hukkaan on mennyt mm. kännykkä, bussikortti, talvitakki (tosi on!), pari pipoa, lukematon määrä hanskoja ja villasukkia. Mutta rahallinen tappio on ollut melko vähäinen, koska en noille mitään arvokasta ostaisikaan hukattavaksi.
Ei ole joka toinen viikko varaa ostella uusia sadevaatteita tms muuta vaatetta lapselle!!!
Kunhan tässä lomilta palaamma niin alanpa mukulasi kenkiä tms kallista viemään mukanani jotka sopivat lapselleni!!
toimeen muiden mammojen kanssa!NOT.
Onko kaikkien muiden syy, että päiväkoti menee kiinni? Sekö tarkoittaa että voit itse pitää löytämäsi hanskat?Äly hoi...
Mä voin ostaa sulle kirppikseltä 2 euron kuravaatteet. Mikä koko?
Olet varmaan itse niin uraohjus ettet ehdi kirppikselle, ja merkkivaatteitas ei kannata enää päiväkotiin viedä!
itse maksat korkeintaa pari sataa.
Nyt pitäisi vielä parin euron kuriksetkin korvata!
hävisi päiväkodista viime viikolla kumisaappaat. No, ne oli tänään palautettu, mutta aika hitaasti oli taas joku mamma huomannut lapsellaan olleen pari numeroa liian isot kumpparit, joissa luki isolla meidän pojan nimi ulkopuolella ;-)
Ymmärrän kyllä että näitä sattuu, ja onneksi meilläkin on kotona eri kumpparit.
lapsen päiväkotimatkojen kamat. Siihen asti kasautuvat usein muovipusseissa eteisen nurkkaan. Ja en olisi toisia kumppareita huomannut niistä pusseista heti, koska jos oli omat mitkä kotona laittaa, niin olisin luullut, että toiset on jääneet päiväkodille (kuten sitten oli). Enempiä miettimättä! Mutta ei olleet meillä kumpparisi, sellaisia ei ole vielä meille asti eksynyt tämän päiväkotiuran aikana. :)
hävisi päiväkodista viime viikolla kumisaappaat. No, ne oli tänään palautettu, mutta aika hitaasti oli taas joku mamma huomannut lapsellaan olleen pari numeroa liian isot kumpparit, joissa luki isolla meidän pojan nimi ulkopuolella ;-)
Ymmärrän kyllä että näitä sattuu, ja onneksi meilläkin on kotona eri kumpparit.
niin eihän ne sieltä voi kadotakaan...