Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rv 25 ja painoa tullut lisää vain 3kg

Vierailija
23.06.2011 |

Onko siis normaali, että minulla on tullut vain 3 kg lisää, vaikka yritäin kaikkea mahdollista syödä, jotta tulisi lisää niin ei sitä vaan tuu:S vähän harmittaa, jos ei vauva saa riittävästi kaikkiea, vaikka rakenneultrassa kätilö sanoikin, että hyvän kokoinen vauva on?

Hieman vaan huolestuttaa tuo paino:(

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tuossa vaiheessa lapsi ei paina vielä kiloakaan, ehkä joku 600-700 g. Kuulostaa minusta täysin normaalilta painonnousulta. Lapsen painoon sitten päälle lapsivesi, istukka ja lisääntynyt veri, niin ehkä just 3 kg pitäisi olla kasassa.

Tuosta jos paino lisääntyy noin 500 g viikko tai vähän alle, niin olet juuri normaalissa painon nousussa 10-12 kiloa raskauden aikana.

Vierailija
2/10 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse oon nyt rv 20, ja painoa on tuo 2-3 kg tullut lisää. Maha ei näy niin paljon kuin monilla, mutta olen 170 cm pitkä joten se ehkä vaikuttaa.

Rakenneultrassa sanottiin että lapsi on sopiva, n. 300g, joten ei hätää. Ite en ees halua turhia kiloja itselleni, riittää että kohdun ja istukan paino nousee, sekä lapsen paino nousee normaalisti :D Ja sitähän seurataan neuvolakäynneillä tarkasti.

Itse vaan seuraan että milloin tuo maha alkaisi näkymään enemmän

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole iloinen. Kyllä vauva saa just sen mitä tarvitsee ja omansa ottaa. Usko kun sulle on sanottu, että vauva on hyvän kokoinen.

Mun sf-mitta on tasan keskikäyrällä ja vauvan koko taas on viitearvoissa siellä alempana. Ja silti olen rohmunnut itselleni sen 13 kg ja rv 22.

Terv.

Tuo aikaisemman viestin tankki, joka tuskaili painon nousua

Vierailija
4/10 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

"vähän harmittaa, jos ei vauva saa riittävästi kaikkiea"

Jos syöt tarpeeksi erilaisia ruokia, hedelmiä ja vihanneksia, maitoa, leipää jne. niin kyllä lapsi varmasti saa kaiken mitä tarvitsee :)

Vierailija
5/10 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan tuohon mennessä ole enempää tullut, vasta tuon jälkeen alkanut nousta enemmän. Tosin yhdessä raskaudessa ei tuon enempää tullutkaan vaikka söin ihan normaalisti eikä merkittävää ylipainoakaan ollut. Muissa raskauksissa on loppuvaiheessa tullut sitten senkin edestä.

Vierailija
6/10 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli rv 20 painoa tullut -1 kg. Mutta lapsen syntyessä painoa oli tullut 14 kg, josta sairaalaan "jäi" 11 kg. Painoa tuli loppua kohden enemmän. Viimeisellä viikolla 1,5 kg..

Vierailija
7/10 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut tasan 2 kg. Eniten kiloja on tullut ihan loppuvaiheessa, rv 35 jälkeen esim. ekassa raskaudessa tuli 3 kg ja tokassa 2 kg. Yhteensä kiloja tuli ekassa 9 kg ja tokassa 6 kg (jälkimmäisessä ylipainoa).

Minulla taas sf-mitta on aina ollut yläkäyrällä tässä vaiheessa ja laskenut sitten sinne keskikäyrälle tai alle noilla vikoilla viikoilla. Kokoarvio on aina ollut suurempi kuin mitä on ollut, ja lapset ihan normaalipainoisia syntyessään (ensimmäinen 3 kg ja toinen 3,5 kg).

Vierailija
8/10 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurinpiirtein samat kilomäärät samoilla viikoilla kuin sulla ap. Vauva ottaa juurikin kaiken sen mitä tarvitsee, riippuu vaan niin kaikesta mahdollisesta, äidin pituus, lähtöpaino, rakenne kaikenmaailman kohsun asennot sun muut, siihen kuinka aikaisessa vaiheessa maha näkyy ja paljonko tulee kiloja. Sehän on ihana jos ei tule kuin muutama lisäkilo ja kaikki jääkin sitten synnärille :) tsemppiä vaan odotukseen ja ole huoleti :)

Vierailija
9/10 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä on vaan nyt alkanut kauheesti seurailee, käyn mm. joka päivä vaa¨alla ja tarkkaillen, että onko yhtään tullut lisää.

Rakenneultrassa tosiaan sanottiin, että lapsella kaikki on hyvin ja painoa oli jo 320g, mutta kai sekin vaikuttaa, kun ei ole ikinä ollut ylipainoinen, tai lähinnä aina ollut normaalia alhaisempi paino ja myöskin sekin, että olen 173cm pitkä, niin ei vatsa sen vuoksi koviinkaan näy..

ps kiitos että vastasitte, saan nyt tämän päivän olla mieli rauhassa:D

Vierailija
10/10 |
23.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä se, että SF-mittaan vaikuttaa kohdun asento, lapsiveden määrä, lapsen koko ja asento. Siis se ei kerro juurikaan siitä miten sun paino kehittyy.

SF-mitassa oleellista on sen kehittyminen eli että kasvaa samalla käyrällä ja jos muutoksia, niin niihin on selkeä syy.

Iso SF-mitta kertoo lähinnä siis siitä, että kohtu on kallistunut ulospäin. Sen asennolle ei mitään voi, eri ihmisillä kohtu on vaan vähän eri asennossa

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme neljä