Synnäri lasku sossun maksettava?
Meillä noin 200€ synnäri lasku ja molemmat ''työttömiä'' Tulomme on päivärahat + sosiaali turva, joten isoja rahoja ei ole.
Eli maksaako sosiaalihuolto synnäri laskun, vai meneekö omasta pussista vaikka siihen ei ole varaa? Ja jos olisi johonkin kirjoitettu mustaa valkoisella, niin linkkiä kiitos.
Kommentit (32)
Nimim. Isä/äiti 21/19 ukki/mummi 45/44 isoukki/isomummi 68/65
Minun vanhempani olivat samanikäisiä tullessaan isovanhemmiksi, isovanhempani myös. Me olimme kaksi vuotta sinua vanhempia ja talous kunnossa. Miehellä oli vakituinen työpaikka ja itse sain suoritettua korkeakouluopinnot ennen lapsen syntymään. Ei tarvinut sossusta tai mistään muualtakaan rahaa olla itkemässä. Kyllä sen verran pitää perhesuunnittelua tehdä että alkaa sen lapsen yrittämisen vasta kun kaikki (myös talous) on kohdallaan!! Ei se että vauvat on ihquja ja kiva leikkiä perhettä riitä jos ei vastuuta oikeasti pysty kantamaan!
Kyllä emäntä varmaan osais kaikki pilkut yms jotka itsellä jäi kun pennusta lähtien töissä ollut...
Mutta ei tuo lukutaito teillä kaikilla tunnu kohillaan olevan...
Jos tuo ikä kertoo kaiken, niin mitähän kertoo se jotta toivon että ukko saa perheen lisäystä parinkympin tiennoilla, jotta on sitten viisi sukupolvea elossa.
Niin ja kiitos positiivisistä kommenteista. Näistä kateellisista avautujista saa ainakin viikon naurut :D
luuleeko joku oikeasti (!), että joku kadehtisi ihmistä, joka ei osaa hoitaa omaa talouttaan?! Anteeksi vaan, mut mun ei ainakaan käy kateeksi. Samalla siirrän myös hyvän esimerkin lapsilleni. Ja talouteni olen onnistunut hoitamaan, vaikka olen ollut suht nuori, kun ensimmäisen saanut.
kun sain ekan lapsen, nyt lapsia 4. Olen koulut käynyt ja vakituisessa työsuhteessa ollut heti valmistumisen jälkeen. Opiskellessa hoitanut lapset ja käynyt samalla keikkaa tekemässä. Ikinä ei ole tarvinnut sossun luukulle mennä, vaikka rahaa tuli ekan lapsen hoitovapaalla 200e/kuukaudessa.
Silloin tingittiin kaikesta, mutta pärjättiin.
kun sain ekan lapsen, nyt lapsia 4. Olen koulut käynyt ja vakituisessa työsuhteessa ollut heti valmistumisen jälkeen. Opiskellessa hoitanut lapset ja käynyt samalla keikkaa tekemässä. Ikinä ei ole tarvinnut sossun luukulle mennä, vaikka rahaa tuli ekan lapsen hoitovapaalla 200e/kuukaudessa.
Silloin tingittiin kaikesta, mutta pärjättiin.
ota yhteiskunnalta sitä mikä itselle kuuluu? Sanoisin että tyhmänylpeyttä.
..olla rahaa edes vaippapaekttiiin.
Auta armias!
t sossutäti, joka ei ole "pystynyt" säästämään yhtään lapsilisää ikinä!
aikas ärsyttävää.
Jos pystyy säästämään lapsilisät, niin ei tarvitse toimeentulotukea! Ilmeisesti omat vanhemmat elättävät?
T: sossun etuuskäsittelijä, joka hieman joskus katkeroituu siitä, kun joutuu niin tarkkaan laskemaan pennosensa
Jos omista kuluista ei voi säästää 100€ kuukaudessa lapselle, niin se vasta retuperällä on. Mutta sitä en ymmärrä että millä perustelette jottemme tarvitse sitä sosiaali turvaa? Sitten vanhempana ei tarvihe ihmetellä, jotta milläs rahalla kortit ja autot lapsille, kun voivat itse hommata.
Vanhemmat eivät elätä, mutta ostavat pikkuselle jotain pientä toisinaan, esim vaatetta yms.
Vaippoihin on vara, ja on ihan liberoja / bamppersseja.
Ja siinähän tuota on helppo emännänkin mennä töihin kun lapsi syntyi 3-viikkoa ennen todistusten jakoa. Ja itsellä odottaa syksyllä koulutus.
Niin ja miettikää te joilla menee ns. hyvin. Mitä jos sairastutte, työt loppuvat, tulee raha reikiä jne. jollain teidänkin on elettävä? Vai otatteko lainaa lainan päälle?
Ei ole häpeä kysyä apua / neuvoja, käyttää yhteiskunnan kehittämiä resursseja (sossu / kela) eikä varsinkaan auttaa. Mutta on tyhmää olla pinnallinen ja kovanaama että kyllä minä pärjään.
Ja valtio muuten maksaa kaiken juopoille ja maahanmuuttajille, miettikää sitä.
eli oletan tarkoittavan toimeentulotukea. Synnärilasku huomioidaan menona siinä missä muutkin terv.huollon menot.
t: etuuskäsittelijä
ÄIDIN synnärilasku maksetaan, mutta ei perhehuoneen kuluja. Sairaalaa ei voi käyttää hotellina.
Palstalaisia vituttaa kun olet saanut lapsesi nuorena.