Miten valmistaudutte pienokaiseen? : )
Eli kaikille odottajille kysymys, millä tavoin valmistaudutte pienokaisen tuloon?
Itse odotan esikoista ja raskaus aika alkuvaiheessa,muutama hassu viikko vasta takana.
Mitä valmistautumis kokemuksia ja hankintoja teillä vauvaa varten on tehtynä? Vakuutukset, tavarat yms.? :-)
Kommentit (5)
Täällä odotellaan myös esikoista. Kaikki vaatteet on oikeastaan ostettu, mitäs nuita ihanuuksia toki tulee aina ostettua lisää ja lisää, vaunut ja pinnasänky on myös hankittuna. On vaunuihin lelua sun muuta :) Täällä päin olemme myös lueskelleet odotuksesta, synnytyksestä ja vauvan ensimmäisistä kuukausista, vauva-lehti tulee joka kk kotiin.
Nimiä on mietitty hirveästi, tytön nimi on keksittynä, muttei pojalle ole tullut jotenkin vielä sopivaa kohdalle.
Tuleva jänskättää vielä hirveästi, onhan se eri asia lukea synnytyksestä lehdistä, kuin kokea ne ensimmäistä kertaa:)
Kaikkea hyvää odotukselle:)
lokamamma ja pikkuinen 23+5
Onnea vaavista! Meillekkin on tulossa ensimmäinen.:) Raskausviikkoja on nytten 19+2! :)
Meillä täällä ollaan kanssa valmistuduttu tähän mennessä vain lukemalla raskaudesta, vauvan kehityksestä ja synnytyksestä.
Tavaroita en ole vielä uskaltautunut hankkimaan koska olen vähän epävarma siitä että milloin niitä tulisi rueta hankkimaan.. Se tosin taitaa olla ihan jokaisen oma asia mutta olen ihan sekaisin kun kaikilta saa erilaisia neuvoja milloin olisi hyvä aika..:D Ystäväni on sitä mieltä että tavarat kannattaa hankkia vasta kun vauva on syntynyt MUTTA sitten taas osa on sitä mieltä että ensimmäisenä tuskin malttaa/jaksaa lähteä suoraan laitokselta shoppailemaan! Ja täällä kun olen jutellut muiden mammojen kanssa niin osa heistä on ruennut hankkimaan kaikkea jo ensimmäisen ultran jälkeen. On meillä kyllä ollut mieheni kanssa puhetta että ensi viikon rakenne ultran jälkeen käytäisiin katselemassa vaunuja, turvaistuimia ja vaatteita.:) Että eiköhän sitä tässä pikku hiljaa rueta hankintaja tekemään! :)
Tuota vakuutus asiaa en olekkaan koskaan miettinyt! Täytyypä tutkia asiaa! :P
Oikein hyvää Juhannusta ja odotus aikaa! :)
Onnea raskaudesta! Meillekkin odotellaan ensimmäistä. Minulla on nyt viikkoja 20+4 ja tässä vaiheessa on hankittu vauvalle vaunut,sitteri ja turvakaukalo. Vaatteita emme varmaan osta paljoa,ja kun ostamme sitten niin käytettynä suurimman osan ja tuleehan se äitiyspakkauskin ;) Vakuutusta emme ole myöskääm hankkinut,emmekä hankikaan..Myös pinnasänky luultavasti ostetaan käytettynä ja hoitopöydän (joka luultavasti on ihan turha hankinta) saamme lahjaksi.
Ja hyvänä vinkkinä voin sanoa että niitä ihan pienimpiä vaatteita on ihan turha ostellakaan paljoa koska pieni vauva kasvaa hurjaa vauhtia!
Mutta paljon onnea odotukseesi ja hyvää kesän jatkoa!!
Meilläkin esikoinen tulossa. Kohta viikkoja 27 kasassa.
Hankintoja on tullut tehtyä ihan kiitettävästi. Vaatteet lähinnä kirppareilta. Kestovaipat myös kaverin kautta. Muutimme uuteen kotiin keväällä ja siinä remonttihuiskeessa ostettiin vauvalle sänky. Vaunut vaari käy maksamassa ja hakemassa säilöstä syyskuussa. Turvakaukalon ja hoitopöydän yms. saatiin ostettua kohtuuhintaan kavereilta myös.
katselin juuri huonetta, että alkaa olla jo valmista... :) Vakuutus otettiin, kun se tuntui järkevältä.
Alussa en lukenut paljoakaan, mutta nyt kirjastosta on löytynyt hyviä kirjoja odotuksesta synnytykseen. Vauvanhoito-osuus tuntuu vielä kaukaiselta, vaikka eihän tässä enää ole kuin hujaus ja meitä on kolme. Tuntuu hurjalle, vaikka samaan aikaan odottaa jo tapaamista kovasti.
Tsemppiä helteisiin kesäviikkoihin! :)
Onnittelut raskaudestasi :)
Mekin odotamme esikoistamme rv28 :) Loppusuoralla hankintoja ollaan tehty: Lähes kaikki vaatteet hankittuna, vaunut tosin oli se ensimmäinen hankinta. Löysimme lasten kirpputorilta hyvät ja kevyet Brio happy-yhdistelmävaunut. Lisäksi hankeimme vauvallemme vakuutuksen. Vielä on metsästämättä pinnasänky ja petivaatteita, mutta onhan tässä vielä pari kuukautta aikaa :)
Lisäksi olemme valmistautuneet lukemalla odotuksesta, vauvasta ja synnyttämisestä. Tosin siltikin tuntuu siltä, että ei yhtään tiedä mitä odottaa :)
Itse olen myös alkanut sisustamaan vauvalle omaa soppia makuuhuoneeseen.