Olenko jäänyt ihan ajasta jälkeen?
Onko jo ihan tavallista, että 12-vuotiaalla on mustaksi värjätyt hiukset, kulkee mustissa melko paljastavissakin vaatteissa ja lävistyksiä löytyy kasvoista?
Mummona tässä mietin, miten tuollaiseen reagoisin vai ottaisinko kantaa ollenkaan? Kumpi olisi parempi?
Kommentit (18)
Toisaalta huomiotahan tuo lapsi ilmeisesti hakee.
Yhtään lävistystä ei tule yhdellekään teinille niin kauan kuin minun kanssani asuvat ja minä maksan heidän elantonsa.
senpä takia tässä mietinkin, mitä tekisin...
itsellä 12v poika ja ei heidän luokallaan kukaan ole tuollainen vaan kaikki on vielä ihan lapsia. muutama tyttö nyt ripsiväriä laittaa mut kaikki pukeutuu normisti ym.
ja asutaan helsingissä.
itsellä 12v poika ja ei heidän luokallaan kukaan ole tuollainen vaan kaikki on vielä ihan lapsia. muutama tyttö nyt ripsiväriä laittaa mut kaikki pukeutuu normisti ym.
ja asutaan helsingissä.
siis 12 vuotiaita lapsia Pirkanmaalta. Joillain tytöillä oli vähän meikkiä ja värjätyt hiukset. Mustaksi värjättyjä ei kellään, eikä lävistyksiä ainakaan kuvassa näkynyt. Pukeutuminen melko samanlaista kaikilla. Eli kyllä minä puuttuisin asiaan, mutta miten...
Kyllä noita pikkugootteja aina välillä Helsingissä näkee, varmaan muuallakkin. Se tyttö voi olla jo murrosiässä, antaa hakea rajojaan. Vanhemmat päättää, usein isovanhempien mielipiteet ovat aika vanhahtavia.
missä ketkutettiin sillee lantiot toisissaan kiinni ja vaatetus oli minihame ja semmone röyhelötissipaita, iso vyö.
En jaksa tätä ettei ennen tissejä nähty tai jalkoja vilauteltu. Varmana oli ja mauttomampaa! Väritkin jotain neoja!!!
Sitten mietitään mikä noissa virolaisissa on kun pukeutuu muuhun kuin tuulipukuihin?!
Norjalaisiksi vaan aletaan: vedetään lampaankarvapaidat päälle ja ollaan superkuumia.
lapsi taitaa kasvaa perheessä, jossa vanhempi / vanhemmat ovat epävarmoja omasta auktoriteetistaan ja haluavat olla lapsen silmissä "cool" hyväksymällä sellaista mitä toisten samanikäisten vanhemmat eivät hyväksy.
Aika sen näyttää miten tuossa käy, mutta jos lapsella on taipumusta laiskotteluun niin voi olla kauaskantoiset seuraukset. Tietysti jos on hyvä koulussa, mikäs sitten, mutta jos ei lukujutut maistu, sitten löisin jarrua pohjaan.
Ja mulla tosiaan oli tuollainen pikkuinen röyhelöhame :)
ja asutaan helsingissä.
siis 12 vuotiaita lapsia Pirkanmaalta. Joillain tytöillä oli vähän meikkiä ja värjätyt hiukset. Mustaksi värjättyjä ei kellään, eikä lävistyksiä ainakaan kuvassa näkynyt. Pukeutuminen melko samanlaista kaikilla. Eli kyllä minä puuttuisin asiaan, mutta miten...
Onko lapsen kotona kaikki hyvin?
luotettavaa toimintaa, kuten ihan tavallisten seurakuntien nuortenleirejä yms. muuta toimintaa :)
Tai sitten esim. täältä http://www.rikurinne.com/
seurakuntien nuorten toiminnasta: oli monella tavalla tärkeää ja hyvää aikaa mulle. Kuulemani ja kokemuksieni mukaan sitä se on/on ollut lukemattomille muillekin.
on kaikilla ollut tuo tukka mustaksi vaihe. Vaaleahiuksiset ennen terveen näköiset urheilulliset tytöt näyttivät tummissaan ihan luonnottomilta ja kalpeilta, mutta menepä sellaisille teineille sanomaan, et näytät yleiseen tajuun karsealta...Voi enemmän aiheuttaa haittaa vaikka tarkoitus palautteella olis hyvä.
Vaihe kesti kullakin vuoden ehkä kaksi. Nyt kun kaikki taas vaaleita ja lävärit & mustat kajalit jääneet taakse, olen katsellut heidän tuon aikaisia kuviaan ja naureskellut heidän kanssaan ko. trendille.
Jos alkanut jo 12-vuotiaalla, niin jospa se menisi myös aiemmassa iässä ohi. Toivotaan niin.
on juuri tuollainen. Kulkee verkkosukkahousuissa ja nahkaminareissa, musta tukka keskijakauksella ja läväreitä pitäisi koko ajan saada lisää. Tällähetkellä on huulikoru ja kulmakoru, sääntönä on, että viikkorahoista on lävärit maksettava. Mun mielestä on ihan ok, että nuori etsii identiteettiään. Välillä hövettää kulkea tuon tytön kanssa julkisilla paikoilla, mutta niin kauan kun hoitaa koulunsa, ja pysyy muista tyhmyyksistä poissa niin näyttäkööt miltä haluaa.
Tyttö täyttää 13 kesän aikana, menee 7. luokalle
Entä Los del Rio?
Minareitä, hyi! :)
Oletko lapselle sukua?