Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsen keliakian oireet?

Vierailija
22.06.2011 |

Kaipailisin apua, jos täällä on keliakiasta tietäviä paikalla. Eli voiko se, että lapsella tulee usein kakkahätä kesken ruokailun viitata keliakiaan? Lapsella ei muita oireita ole, kasvaa normaalisti jne. mutta joskus (=lähes aina) vinkuu ja valittaa niin kauheasti pienistä asioista että olen miettinyt, että onkohan tuolla kaikki kohdallaan. Tyttö on kohta 4-vuotias.

Mulla itsellä on todettu lähimenneisyydessä ko. sairaus joten sehän lisää riskiä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietoa ei ole, muuten vain paljon kokemusta keliakiasta..

Lapsilla harvemmin on kelikakia, vilja-allergia yleisempi. Verikokeethan nyt voisi kuitenkin lääkäriltä pyytää niin näkisi jotain.

Meillä äidin puolen suvussa paljonkin keliakiaa, minulla eikä kahdella sisaruksellani vielä ainakaan tautia ole todettu mutta säännöllisesti käyn verikokeissa..

Vierailija
2/8 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kummallakaan lapsella ei ole koskaan ollut mitään allergiaa, mutta en sano, etteikö se sitäkin voisi olla.

Oon ehkä hieman yliherkkä noiden oireiden tarkastelussa johtuen siitä, että itselläni tämä asia on tullut ajankohtaiseksi niin vasta...

Mutta jo ennen omaa keliakiadiagnoosiani kiinnitin huomiota siihen, että lapsen uloste on usein vetinen löllö ja tulee kaasun kera ulos. Se nyt tietenkin voi viitata niin allergiaan kuin keliakiaankin.

Aion ottaa asian puheeksi seuraavassa vuosineuvolassa.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selviää helposti verikokeella.

Meillä lapsi kasvoi hyvin. N. kerran- kaksi kuukaudessa oli ripulia. Niin harvoin kuitenkin että ei käynyt keliakia mielessä. Tuumittiin, että onkohan se porkkana vai mansikka joka ei sopinut.

Nyt kun tiedetään enemmän, olisi pitänyt tajuta paljon aikaisemmin. Hän oli usein itkuinen ja kiukkuinen. Maitohampaat alaosasta melkein läpinäkyvät, niinkuin hoitamattomilla keliaakikoilla voi olla. Käykää toki kokeissa niin sillä se selviää.

Vierailija
4/8 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

vain vilkas vatsa.mutta kyllähän se alttius on hänelläkin, ja tiedäthän itsestäsi oireet. mutta kai syötte samaa viljatonta muutenkin?

Vierailija
5/8 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisen keliakia testin voi ostaa apteekistakin?

Vierailija
6/8 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

tein keliakia-pikatestin pojalleni. Olen itsekin keliakiaa sairastava. Poika onneksi miinusta.

Vierailija
7/8 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisin testata itseltäni. Lapsella on keliakia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi