Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Clomifen 150 mg/ärsyttävät lääkärit

31.10.2005 |

Minulle määrättiin nyt clomifeniä 150 mg/päivässä kp 3-7. ALoitettiin tuosta 50 mg:stä. Onko muille tullut tuosta määrästä millaisia sivuvaikutuksia?

Helmikuussa käytiin ensimmäisen kerran lääkärin juttusilla, ja nyt vasta olemme tässä vaiheessa.

Tuntuu että kamalan hitaasti edistyy asiat, osaksi se on parin lääkärin syytä, koska he sekoilivat lääkityksieni kanssa, toinen määräsi toisella tavalla ja toinen toisella. Mm. oikeen sairaalasta mulle soitettin ja sanottiin, että Teroja ja Clomeja ei saa käyttää samassa kierrossa, ja tämä nykyinen lääkäri sanoo että saa. Kesä meni ilman mitään lääkkeitä. Alkoi jo suututtamaan, koska olemme yrittäneet lasta kolme vuotta, ja muutamalla lääkärillä oli asenne, että kyllä nuo joutaa vielä odottamaan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysymykseesi en osaa vastata, mutta halusin vaan kertoa, että hitaasti täälläkin edistyy. Olin samoihin aikoihin ensikäynnillä gynellä lapsettomuuden vuoksi, kuin sinäkin. Silloin sain pari kiertoa Divinaa kiertoa tasoittamaan ja sitten yhdelle kierrolle Clomit 50mg kp 4-8 muistaakseni. Mulla todettiin PCO silloin. Alkukesästä oli toinen käynti ja ei jatkettu mitään lääkkeellistä hoitoa. Käskettiin vain laihduttaa ja sen tein, 10 kg putosi. Nyt sitten syyskuussa kävin, ja metuja sain, auttavat jotenkin tämän PCO:n kanssa. Mutta ongelmanihan on se, etten ovuloi, ja silti en saanut vieläkään Clomeja uusiksi vaan vasta kuulemma tammikuussa seuraavalla kolmannella käynnillä, jos en ole raskaaksi tullut. Kärsivällisyyttä siis tarvitaan tosiaankin. Mullekin lääkäri totesi, että aikaa on kun olen niin nuori vielä. No, täytän kohta 26 v. joten en mielestäni ole nyt niin kovin nuori kuitenkaan. Ja kovasti olisimme jo kaikin puolin valmiita vauvan tuloon.

Vierailija
2/5 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurja kuulla tuollaisesta lääkärien sekoilusta! Oletteko hoidossa jossain lapsettomuushoitoihin keskittyvällä klinikalla? Vaikuttaa melkein ammattitaidottomalta nimittäin, jos heidän pitäisi olla alan asiantuntijoita!

En tiedä minkä ikäsiä olette mutta ei ikä ole mikään syy venyttää hoitoonpääsyä! Päinvastoin, nuorempanahan hoitotulokset ovat parempia eli se on kaikkien etu. Mekin aloitimme yrityksen 25-vuotiaina, hoitoihin hakeuduimme 27-vuotiaina ja niin vain hoidoissa(yksityisellä!) ja laparoskopiajonossa (tayssiin)venähti niin kauan, että nyt (jos kaikki menee hyvin) esikoisemme syntyy keväällä ja olemme silloin täyttäneet kumpikin 30! Toisen lapsen saamisen aikoihin olisin tätä vauhtia jo melkein riski-ikäinen hoidettava(+synnyttäjä)huonommilla onnistumisprosenteilla.

Nuo clomimäärät on saman suuntaisia kuin mulla oli inseminaatioiden yhteydessä, enkä saanut mitään muita oireita kuin vähäistä palelu-hikoilu-palelu-vaihtelua, joka oli kyllä ihan siedettävää. Mutta muista kertoa lääkärillesi heti, jos saat haittaavia oireita lääkkeistä! Ei niiden tarkoitus ole elämää kurjaksi tehdä =)

Tsemppiä yritykseenne! Toivon todella, että pääset luottamukselliseen hoitosuhteeseen ja asiat järjestyvät parhain päin!!

Terv. Lempsu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.10.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime helmikuussa yksityinen gyne kirjoitti lähetteen julkiselle puolella ja tämä on ollut vain odottelua. Keväällä tutkittiin miehen simpat ja juttelin muutaman sanan lääkärin kanssa hoitajien huoneessa ja käskettiin vaan ottaa rauhallisesti ja käskettiin odottaa kesän yli. No, kesä ja aurinko ei meille vauvaa tuo ja nyt syksyllä on tehty munatorvien aukiolotutkimus ja otettu hormoniverikokeita + tyroksiini ja nekin minun vaatimuksesta.

Pari vuotta tulee kakkosen yritystä täyteen nyt tammikuussa ja homma on aivan vaiheessa. Niin, miehen simpat ilmeisesti ok, munatorvet ok, hormonit ok tosin progesteroni arvot vielä saamatta. Clomifen resepti on laukussa, mutta hoitajan neuvosta en ole vielä aloittanut, kun ilmeisesti ovuloin luomusti, testejen mukaan.

Nyt olen niin kyllästynyt, että odotan vielä tuon verikoetuloksen ja sitten pyydän taas vaihteeksi papereista kopiot ja käyn pyytämässä mielipiteen yksityiseltä gyneltä. Olen kohta 36 v. ja tuntuu, että julkisella antavat ajan kulua, jotta voivat kohta ilmoittaa, että olen liian vanha tähän touhuun.

Ehkä tämä ärsytys on taas kovimmillaan, kp 1 ja tänään piti saada selvyys aloitanko clomit päiville 3-7, mutta taas pitää odottaa seuraavaa kuukautta.

Tänään taas hoitaja sanoi, että sun pitäs jutella lääkärin kanssa, samaa mieltähän minä olen, mutta lääkärin juttusille tuntuu olevan mahdottomuus päästä. Mitään hoitosuunnitelmaa ei ole tehty ja kuulen vaan aina uudestaan, että kontrolli on puolen vuoden päästä. Sen tiedän nyt jälkikäteen, että oli virhe tehdä edes perustutkimuksia julkisella, kun samat tutkimukset olis ollut kuukaudessa ohi yksityisellä.

Tsemppiä teille!! Tulipahan purkaus...

Vierailija
4/5 |
02.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva huomata, etten ole ainoa...(vaikka asia ei ole mukava)

Mulla kävi niin, että tammikuussa sain terojen avulla kierron alkamaan ja pysymään säännöllisenä. Sittten kesällä tutkittiin ja sain elokuulla metut ja clomit. Kävin kp 12 follikkeliultrassa ja eihän siellä mitään löytynyt. Kysyin vielä lääkäriltä, että otanko siinä kierrossa terot ja hän sanoi, että ei tarvitse, että luulisi kuukautisten tulevan. Ja todellakin...ei ole kuulunut ja eilen sitten monien soittojen ja sun muiden asioiden jälkeen sain vastauksen lääkäriltä, että alotetaan ne terot jälleen... No eihän tässä jäänytkään väliin kuin kaksi kiertoa... ei ole kiire, mutta hieman alkaa tuo julkisen puolen touhu ottaa pattiin.

No jospa nyt lähtis taas kierrot pelaamaan, niin sais ottaa clomeja.... Painokin on metujen kanssa alaspäin menossa... ; )

Toivottavasti pääsis tuonne odottajien puolelle pian...kuin myös te kaikki... plussa onnea!!!

Vierailija
5/5 |
09.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Tää ketju on tipahtanut, mutta haitanneeko jos vastailen vähän myöhässä.

Käyn julkisella puolella keskussairaalassa hoidettavana, joten ei ehkä ihmekkään, että lääkärit sekoilevat. Tähän mennessä mulla on ollut neljä eri lääkäriä antamassa ohjeita ja reseptejä, mitä ei sitten muka saakkaan syödä. Toinen esimerkki oli, kun elokuun 4. päivä kävin taas yhdellä uudella lääkärillä, hän sanoi että seuraava aika tulee automaattisesti kotiin.

Noh, ei kuulunut, ei näkynyt, ja soitin syyskuun puolessa välissä, että onkohan jotain unohtunut? No nehän oli unohtaneet varata mulle ajan, joten sain ajan vasta 25. lokakuuta. Argh.

Tässä eletään muutenkin vain 2 viikkoa-kuukausi aina eteenpäin, parin kuukauden odotus tuntuu ihan mahdottomalta. (Ehkä minulla on kanssasisaria tässä asiassa.)

No menihän se aika kuitenkin päivä kerralleen, ja nyt tänään otin ensimmäisen kerran tuon 150 mg clomeja. Pitänee varoitella miestä jos mä muutun Jekyll & Hydeksi ;)

Niin, ikää mulla on 26 v ja miehellä 40. Painoa minunkin piti pudottaa, ja olen saanut tippumaan 10 kg helmikuusta, vielä on 15 kg liikaa, mutta niitä tiputtelen täs pikkuhiljaa pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi yhdeksän