Kun soitatte jonhonkin vaikka virastoon / tk:n yms
niin menettekö suoraan asiaan vai kerrotko tarinaa?
Itse hoidan meidän firman puhelut, samalla kun toimitossa olen töissä. Minua on alkunut suorastaan vituttamaan ihmiset joilla on lyhyt asia mutta kun sitä tarinaa tulee ja tulee.
Se että soittajalla on aika varmasti aikaa vaikka kuinka paljon mutta minä olen töissä, tulee muitakin puheluita.
Ja jos sanon että olemme väärä paikkaa ja ohjaan soittamaan sinne minne kuuluu... tarinat vaan jatkuu.
Joskus tekisi mieli lyödä luuri korvaan mutta arvatkaa vaan voinko tehdä sitä!?
Kommentit (12)
Ei kuulosta siltä, että arvoistaisit asiakkaita ja muita soittajia.
kun yleensä kun soitan, niin en ole ihan 100% varma, että mihin virastoon asiani kuuluu, ja pakko selvittää asiaa, että selviää, että soitanko edes oikeaan paikkaan. Monesti on käynyt niin, että jos olen mennyt suoraan asiaan, niin olenkin soittanut väärälle ihmiselle, joka ei hoida ko. asiaa vaan vain jotain sitä sivuavaa, ja ei tietenkään ole yhtään ymmärtänyt, että mitä yritän.
Pienellä paikkakunnalla ennenvanhaan tiesi soittavansa suoraan oikeaan paikkaan ja pystyi saman tien kertomaan koko jutun.
Kun muutin suurempaan kaupunkiin ja etenkin kun tuli paljon näitä "keskuksia", joista puhelu ohjattiin oikeaan paikkaan, ehdin muutaman kerran selostaa juttua, kunnes virkailija keskeytti, että yhdistää oikeaan instanssiin. Vaikka olisinkin soittanut "suoraan" numeroon.
Noh, siitä sitä oppi ja nykyään kuulostelen, pitääkö selittää vain pääasia (esim. tarvitsen lapselle lääkäriajan), vaiko suoraan luettelen myös syyn jne, joita joka tapauksessa täti kyselee.
HUoh. Turhaan en toki jaarittele. Olen muutoinkin täsmällinen ja pyrin selvittämään asian nopeasti. En nauti puhelimessa pälättämisestä vieraan ihmisen kanssa.
puhelinvaihteessa töissä, ja silloin mulla oli se asenne, että soittajat eivät useinkaan tiedä, mitä palveluita tarjotaan siitä numerosta, johon he ovat soittaneet. Olen joskus keskeyttänyt, jos juttu on jatkunut tosi kauan (koska ennen kaikkea soittaja selvittää asiaansa turhaan, mähän saan sen kuuntelusta jopa rahaa), mutta totta kai asiakkaan kertomus on myös auttanut monesti selvittämään, minne pitää yhdistää.
Enemmän mua ärsytti ne soittajat, jotka eivät olisi kertoneet mitään siitä asiasta, jonka kanssa olivat liikkeellä, ja todennäköisesti sen takia tulivat monesti yhdistetyksi aivan vääriin paikkoihin.
Ei kuulosta siltä, että arvoistaisit asiakkaita ja muita soittajia.
ja EN, en todellakaan vaihda työtäni sinun takiasi. Ja asenteessani ei ole mitään vikaa. Kuten sanoin, turhien jaarittelu vie muilta aikaa. vai onko sinusta mukavaa kun joutuu jonottamaan minuutti tolkulla puhelimessa?
Menen aina suoraan asiaan. Yleensä ennen soittoa varmistan että osaan kysyä sen kysyttäväni mahdollisimman selkeästi ja lyhyesti. Joskus tietenkin on tilanne, etten edes tiedä mitä minun pitäisi osata kysyä. ;)
Menen aina suoraan asiaan. Yleensä ennen soittoa varmistan että osaan kysyä sen kysyttäväni mahdollisimman selkeästi ja lyhyesti. Joskus tietenkin on tilanne, etten edes tiedä mitä minun pitäisi osata kysyä. ;)
Ja joskus soittaja on soittanut täysin vika paikkaan tyyliin jos toimialamme olisi vaikka rakennuspalvelut ja asiakkaalla lääkeasiaa. Se että kerron ystävällisesti että tämä ei ole XXX paikka vaan olemme YYY, niin se on kova pala soittajalle. joskus ollaan vihaisia minulle kun auta.
Itse olen työssä, jossa satunnaisesti vastaan ns. toimiston puhelimeen, johon asiakkaat soittavat. Heillä saattaa olla asiana, että pitäisi esim. korjata heidän kotonaan jotain. Jotkut aloittavat siitä kuinka ovat nyt pohtineet asiaa kolme vuotta, ja naapuri korjasi myös samanlaisen ja miniä kävi katsomassa asiaa ja kuinka viasta on nyt ollut pitkään haittaa, ei kovin isoa, mutta kuitenkin olisihan se kiva saada kuntoon. Ja kertovat juurta jaksain missä asuvat, milloin rakensivat talon ja minkä värinen se on ja että ensi kuussa on nuorimaisen rippijuhlat.
Ja lopputuloksena viiden minuutin keskustelusta kirjoitan työkaverille lapun: "Soita Martta Marttala 050 1111111, Vantaa, asian x korjaus."
Muita hyviä tarinoita puhelimessa jaarittelijoista?
tyyliin "lapselle lääkäriaika". Kun siellä urkitaan tarkemmin, tiedustelen, soitinko väärään numeoroon, haluan lapselle lääkäriajan. Kun edelleen kysellään, ilmoitan, että se aika riittää, kerron kyllä lääkärille.
Älkää kyselkö, minullakin on muita puheluja vielä soiteltavana.
vastailen töissä päivittäin toimiston puheluihin. Olen töissä rakennusalan firmassa. Ärsyttävimpiä ja samalla myös huvittavimpia on tänne soittavat vanhat mummelit, jotka avautuu mulle kaikista todella henkkoht asioistaankin. Selvästi vain kaipaavat juttukaveria.
Jotkut mummut soittaa montakin kertaa vaikkei ole mitään asiaa. Ehkä hauskin tapaus oli mummu, joka selitti mulle mm. kotinsa sisustusta ja lopulta löysi aasinsillan kertomaan kauppareissustaan kodinanttilaan ja sieltä ostamaansa äänikirjaan. Siinä vaiheessa oli pakko keskeyttää, kun puhelimesta alkoi kuulua selostusta sen äänikirjan juonenkäänteistä...:D
Selitän asiaa ensimmäiselle vastaajalle sen verran, että osaa ohjata oikeaan paikkaan. Esim. kelalle soitin lapsiperheasioiden puhelimeen vai mikä se on, niin pakkohan siinä oli sen verran selostaa, että 'kyselisin miten äitiyspäiväraha määräytyy kun on osan edeltävästä 6 kk töissä ja osan apurahatutkijana, olenkohan nyt soittanut oikeaan numeroon' jne.
Yleensä kai nuo pahemmat jaarittelijat on ikäihmisiä, joilla ei valitettavasti ole muita kenelle puhua..