Mitäs kaikkea kotihommaa olette saaneet aikaiseksi tänään,
Kommentit (20)
tai no, vein esikoisen kerhoon ja tietysti hainkin sieltä.
Muuten olenkin sitten istunut koneella ja mies hoitanut kotia.
Tai mies ne oikeestaan vei, mut mä autoin vähän aamulla.
Se on kyllä jotain sanoinkuvaamattoman hienoa.
Tero
ikkunoihin, tiskaamista ym. pientä duunia.
Eilen sentäs tuli siivottua koko torppa ja leikattua nurmikko.
Tänään siis rentopäivä ja huomenna duuniin.
- 2 koneellista pyykkiä
- Tavaroiden järjestelyä, sänkyjen petaus
- aamiainen, välipala ja lounas perheelle, pian toinen välipala.
- Vauvan hoito ja taaperon leikitys
- käytiin kaupassa ja nopeasti leikkipuistossa samalla matkalla
illalla vielä imurointi ja pölyt&nihkeäpyyhintä, ja päivällisen kokkaus, niin eiköhän olla valmiita saunaan ja jussin viettoon.
2 koneellista pyykkiä on pesty ja ripustettu kuivumaan
ja sitten siitä kuivuriin (2 min.)
Kyllä ahkera ehtii!
Astianpesukonekin tuossa pyörähti (täyttö 2 min. tyhjennys 3 min.)
Tero
aamupäivällä kävin lasten kanssa perhekerhossa, (tosin se ei ole kotihomma... Terolle tiedoksi) ja sen jälkeen laitoin lounaaksi paistettua kanafilettä ja täysjyväpastaa sekä tuoresalaattia. Huolehdin lapset kylläisiksi ja laitoin päiväunille. Sitten siivosin keittiön, ja sen jälkeen olen vain hengaillut. Hengailu loppuu tuossa 15-30 minuutin kuluttua, veikkaan, ja sitten laitan välipalaa... sen jälkeen ulkoillaan. Ei sekään varsinaisesti ole kotihommaa.. mutta kun ei nyt ole mitään akuuttiakaan, eilen imuroin ja moppasin eteiset.
koneellisen pyykkiä laitoin pyörimään. Olen löysäillyt ihan tarkoituksella, huomenna on siivouspäivä. Ja koko aamupäivän olin lasten kanssa ulkona.
En yhtikäs mitään, löysäilen lomalaisena :)
nauti lomastas ;)
Tero
hei vaan Tero, olen kuule töissä, että sikäli aika vähän on kotihommia tullut tehtyä. No, aamupala ja astiat koneeseen, pesin koneellisen pyykkiä kyllä poikkeuksellisesti aamulla. Ihan hyvin sihen nähden, että olen ollut töissä kahdeksasta lähtien.
Kotona lomaileva puolisoni on tuskin tikkua ristiin laittanut kotihommien suhteen.
lihat. Kävin juhannusta varten ruokakaupassa ja hakee mökille kompostikuiviketta rautakaupasta. Pitäs laittaa ruuat kaappiin ja keittää kahvia... Sit muulle perheelle ruokaa. Ja sit lähen mökille illalla.
minä oon pyykänny, pessyt keittiön ikkunat, silittänyt verhot, käyny kaupassa jajajaja.... siinäpä se, niin ja hoitanu, ruokkinu ja leikkiny ton mun ihanan pimun kans =)
aamupala, vauvalle vaipat + puuro, astianpk:n tyhjennys+täyttö, pyykit koneeseen, imurointia, vauvan hoitoa, kolmen muun huomioimista, ruoka, vauva unille, lattian pesu, pyykit koneesta + uudet tilalle, mitäs vielä, nyt kahville :)
lisään vielä vessojen pesun, on sen verran *piip* homma
- käynyt kaupassa heti klo seitsemän
- siivonnut koko asunnon, vain lattianpesu jäi
- leikkinyt ja ollut ulkona lasten kanssa
- leiponut täytekakun
- tehnyt lounaan
- varannut kesälomamatkan
- pessyt neljä koneellista pyykkiä ja viikannut edelliset
- Nukkunut 20 min päiväunet, käynyt suihkussa ja pessyt tukan
Osa ei mennyt kategoriaan "kotityö", mutta täys työpäivä täällä on ollut töistä vapaan päivän kunniaksi. Pienen lepohetken sain nyt kun esikoinen meni naapuriin leikkimään.
Pitäny vesirokkopotilasta sylissä ja nukkunu yhtä aikaa aamu-unet. Sen jälkeen pötkötelly sohvalla välillä vauvan kanssa, välillä sivusta seuraten, kun jaksaa hetken leikkiä. Nyt lorvailen sohvalla, kun vauva nukkuu. Päivävaatteita ei olla edes vaihdettu, itse jaksoin syödä aamupalaksi muutaman hapankorpun ja vauvakin juonu vaan maitoa, kun ei kiinteä ruoka mene alas.
Kotona lomaileva puolisoni on tuskin tikkua ristiin laittanut kotihommien suhteen.
loma on lomaa..:DDD
Tero
Olen ollut koko päivän yksin kotona kun mies ja lapset ovat anopin mökillä. Kesälomaa vietän.
Kävin kaupassa, siivosin vaatekaappeja ja vein kaksi jätesäkillistä vaatteita kierrätykseen, pesin lattiat ja vessan, suunnittelin juhannuksen ruokalistan, pesin kaksi koneellista pyykkiä.
Heräsin kaikessa rauhassa, söin aamupalaa ja lueskelin lehteä kaikessa rauhassa. Olen palstaillut, kuunnellut äänikirjaa, epiloinut sääret ja kainalot, nyppinyt kulmakarvat ja hoitanut kynnet. Kaupasta ostettua naistenlehteäkin lueskelin. Alan kohta laittaa päivällistä, että on valmista kun perhe kotiutuu. Kiva päivä ollut.
Tai mies ne oikeestaan vei, mut mä autoin vähän aamulla.