Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

omituinen ohje lastenlääkäriltä

Vierailija
22.06.2011 |

Moi

Kävin juuri 6 viikkoisen keskikäyrillä kasvavan vauvan kanssa ekalla lääkärikäynnillä. Vauvan kakka on tullut harvoin, on limaista ja vihreää (korvike+rinta). Kehoitti laittamaan vauvan maidon sekaan keitetyn riisin keitin vettä tai toinen neuvo pelkkää vettä sekaan.(lääkäri kiinalainen) Ootteko kuulleet moista? Aattelin kokeilla jotakin muuta korvikemerkkiä, nyt nan. Käytössä myös disflatyltipat.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sanottiin neuvolasta, että vauvan kakka vaan voi joskus olla vihreää. Omani väänsi armeijan vihreitä torttuja pari viikkoa 3 kk rokotusten jälkeen. Neidillä oli myös vauvana hidas vatsa.

Myös kuulemma mehun juominen voi tehdä kakasta vihreää.

Kokeilin itse joskus semmoista 24 h puhdistuspaastoa, jonka aikana ja vähän aikaa sen jälkeenkin uloste oli vihreää. Oma maallikon teoriani on, että se oli sitä ryönää jota suolistoon kertyy.

Eikö vauvan suolistoon kerry tavaraa jo kohdussa. Se lapsenpihkahan on ihan semmoista vihertävää.

Vierailija
2/9 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisin syy kakan vihreään väriin on vatsaan joutunut ilma. Vaarallista tämä ei sinänsä ole. Eli jos lapsi on hyväntuulinen niin en tekisi mitään.

Jos lapsella on ilmavaivoja tai muita mahakipuja niin voisit tosiaan kokeilla korvikemerkin vaihtoa. Toiseksi kannattaa tarkistaa imuote imettäessä ja tuttipullon ja tuttienkin vaihtoa voi harkita (jotkut lapset vetävät ilmaa suuriakin määriä vatsaa tietyillä tuttimerkeillä). Mikään merkki ei ole erityisen huono, vaan kokeilemalla oppii mikä sopii teille parhaiten. Tuttipullon tutiksi kannattaa valita mahdollisimman hidasvirtauksinen. Vauvan ei myöskään koskaan anneta imeä tyhjää pulloa, vaan haetaan lisää maitoa tai annetaan tutti suuhun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile vaihtaa Nutrilon Omneo 1:een, on jauhekorvike jota saa sittarista ainakin. On tarkoitettu herkkävatsaisille ja mun vauvalla se vähensi mahavaivaa verrattuna Tutteliin ja Nanniin.

Vierailija
4/9 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos vauva kakkaa harvoin, kakka on usein vihertävää.

Vierailija
5/9 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin joku kiinalainen neuvo. Unohda se riisivesi nyt ainakin enkä kyllä näe mitään syytä miksi vauvalle suunniteltua korviketta ja vielä vähemmän rintamaitoa pitäisi mennä laimentamaan.

Sinuna kokeilisin sitä toista korviketta tai jatkaisin entiseen malliin jos vauva voi hyvin ja kasvaa.

Vierailija
6/9 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

järjellinen neuvo, mutta en ole kuullut että noin pienelle lapselle suositellaan!

Keitettyä riisiähän suositellaan ripulipotilaille, siitä syystä se keitinvesi kai sopii ko lääkärin mielestä vauvalle. Itse en ihan ensimmäisenä kokeilisi, mutta kun olet muut vaihtoehdot käynyt läpi eikä mitään vikaa/sairautta ole löydetty, niin miksi ei voisi tätäkin vielä kokeilla.

Vierailija
7/9 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tarkoitat sillä että vauva kakkaa harvoin? Jotkut kakkaavat kuusi kertaa päivässä ja jotkut joka kolmas päivä ja molemmat voivat silti olla ihan normaaleja vauvoja eikä vatsan toiminnalla ole mitään vaikutusta heidän hyvinvointiinsa.

Vierailija
8/9 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ja mitään temppuja ei tarvinnut tehdä. Vauva kokonaan rintamaidolla.

Vierailija
9/9 |
22.06.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kakkasi pelkästään vihreää lima kakkaa. minä olin siitä vähän huolissani, mutta lääkäreiden ja neuvolan mielestä siinä ei ollu mitään ihmeellistä. ei sille sitten mitään tehty.. kiinteiden alotuksen jälkeen normalisoitui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yksi